Ford demonstrează capacitatea de flexibilitate a deja celebrului motor 1.0 EcoBoost prin două ediţii speciale ale lui Fiesta: Red Edition şi Black Edition. Pe lângă individualizarea estetică adusă de nuanţele speciale folosite de designerii Ford, cele două versiuni Fiesta beneficiază de cea mai puternică variantă a motorului EcoBoost de un litru existentă până în acest moment în gama Ford: 140 de cai putere şi 210 Nm, deci cu 15 CP şi 10 Nm în plus faţă de versiunea deja existentă pe Fiesta.
Conform calculelor realizate de Ford, raportul putere/litru al noii versiuni este mai bun decât cel oferit de Bugatti Veyron şi Ferrari 458 Speciale, realizarea inginerilor mărcii fiind cu atât mai mare cu cât vorbim de modificări pur electronice ale aceluiaşi motor care a câştigat de două ori consecutiv titlul Motorul Anului la categoria sa. În comunicatul oficial Ford anunţă că schimbările au vizat setările controlului turbinei, ale valvelor, ale intercoolerului şi a managementului pedalei de acceleraţie.
consumul mediu mixt anunţat de producător fiind de doar 4.5 litri/100 km. Cutia de viteze este una manuală cu cinci trepte, raportul acestora fiind însă modificat uşor faţă de varianta "normală", de 100 sau 125 de cai, a motorului EcoBoost.
În urma acestora, Fiesta Red şi Back Edition reuşeşte să atingă 0-100 km/h în 9 secunde şi să ajungă la o viteză maximă de 201 km/h,La nivel estetic, noile versiuni ale lui Fiesta - disponibile doar în varianta de caroserie cu trei uşi - se evidenţiază prin nuanţele speciale bitonale Race Red (cu plafon negru vitrat) şi Panther Black (cu plafon roşu). În plus, maşinile se apropie ameninţător de Fiesta ST la nivel vizual, jantele de 16 sau 17 inch, spoilerele speciale faţă-spate şi mai ales detaliile sportive de la interior (volan, schimbător, scaune, cusături) fiind argumente îndeajuns de serioase pentru a sprijini această afirmaţie.
via Ford
http://en.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
Leon FR 1.4TSI 140CP are 0-100km/h 8.2 secunde si e mai grea, mai mare .... wtf ? Trebuia sa zboare jucaria aia de Fiesta cu 140CP
si.... fanii Seat stiu ca un cuplu mare ajuta la acceleratie si nu puterea?
Daca doar cuplul ajuta la acceleratie de ce 1.8 TSI cu 180 CP care are fix acelasi cuplu de 250NM ca si 1.4TSi de 140CP are sprintul pana la 100 km/h mai scurt cu 1 secunda, adica 7,2 secunde, fata de 1.4 care are 8,2 secunde ?
Nu e chiar asa simpla povestea
Plus ca motorul ford are 210Nm si cel VW are 250Nm dar pentru 40 Nm e cam fortat sa tragi aproape o secunda, nu ?
Intorcandu-ma la black&red astept raspunsul lui Renault, pentru ca VW va oferi maine un polo care va face sub 7min pe Nurburgring, asta daca nu le-o va luat Seat inainte ;)
la aceleasi puteri de ex, chiar daca unul din motoare are cuplul mai mare, nu inseamna automat ca si castiga la un drag race, si nici invers.
ziceam la oha 7 minute :)). Motoarele par identice cu cele de pe focus posibil o smechereala din soft si mai apar 15 caluti. Dar pe Focus cutia are 6 trepte (cel putin pe cel de 125)
Riscul este ca dezactiveaza protectia motorului si pierzi garantia (eu mai am un an garantie, deci nu o sa risc).
Oricum e o bijuterie motorul ... are putere foarte mare pentru un motor de un litru si 3 cilindrii ... iar daca vine vorba de economie, luna asta sper sa fac mai mult 1000km cu un rezervor - momentan am parcurs 680km la un consum mediu de 4.6% si imi arata in bord ca mai pot merge inca 345km - nu stiu daca include rezerva de 5l sau nu ... dar sper sa trec de 1000 ;D.
Eu apreciez motorul de 1,6 Ecoboost de 180 cp,care apare pe Focus si are consum mediu de 6 l/100 km dar performate ce nu se compara!!!
http://www.automarket.ro/test-drive/ford-focus-1-6-ecoboost-183-cp-unul-pentru-toti-36494.html
dovada cu distributia unsa de uleiul motor...
https://www.youtube.com/watch?v=Ep-CEKzEhMU