Europa este recunoscută pentru apetitul său faţă de motoarele diesel. Această înclinaţie a publicului către agregatele alimentate cu motorină ar putea să se schimbe către sfârşitul acestui deceniu. Motivul ar fi creşterea necontrolată a preţului acestor versiuni, influenţată de normele de poluare tot mai stricte şi de costurile sistemelor de reducere a emisiilor.
Aceşti factori, corelaţi cu eficientizarea motoarelor pe benzină şi creşterea preţului motorinei la pompă ar putea afecta negativ evoluţia unităţilor diesel pe Bătrânul Continent.
Joe Bakaj, directorul departamentului de dezvoltare Ford, a recunoscut că îndeplinirea normelor de poluare Euro 6 şi Euro 7 ridică o adevărată problemă la nivel de costuri. De asemenea, capacitatea limitată a Europei de a rafina petrolul poate duce la o creştere a preţului motorinei. Ambii factori ar putea descuraja vânzarea de versiuni diesel.
Totodată, Bakaj a recunoscut că este mult mai uşor să aduci un motor pe benzină la limitele de poluare Euro 6, comparativ cu un diesel. Mai mult decât atât, motoarele diesel cresc masa totală şi influenţează negativ consumul şi emisiile. Acelaşi oficial Ford susţine că tehnologia motoarelor pe benzină, deşi este cu aproape trei ani în urma celei folosite pentru unităţile diesel, va recupera această diferenţă în următoarea perioadă şi va reduce costurile exploatării până la finele deceniului.De acord cu Bakaj este şi Klaus Schmidt, director pentru ingineria vehiculelor în cadrul brandului chinezesc Qoros. Schimdt, care a condus departamentul de dezvoltare a şasiului pentru BMW Motorsport, susţine şi el că sfârşitul deceniului va aduce un declin al versiunilor diesel, pus pe seama aceloraşi norme de poluare foarte stricte şi pe dificultatea respectării lor.
În Europa, piaţa vehiculelor diesel însumează aproximativ 55 de procente, însă în pieţe precum spania sau Franţa ea este covârşitoare, cu aproape 70 de procente la activ. Europa este, de departe, cel mai mare consumator de maşini diesel dintre cele mai importante pieţe auto ale lumii.
Până în 2010, SUA şi Japonia nu deţineau decât un procent mic de maşini diesel, procent care se situa sub 10%.
De, exemplu, un Passat 2.0 BLUE tdi 140 cp are emisii oficiale de 123g co2/km, iar o Insignia 2.0 diesel 163 cp are emisii 114g co2/km. Masinile sun din aceeasi clasa, au amblele motoare de 2l diesel, ba chiar Insignia are putere mai mare, si, totusi, numai Passatul este euro6.
Avand in vedere ca singura motivatie a producatorilor de masini pentru a eficientiza motoarele o reprezinta normele din ce ince mai stricte de emisii impuse de autoritati, eu zic ca-i bine, indiferent ce se intampla in continuare -- cert este ca avem masini mai multe pe strada si nu ar strica daca ele polueaza la fel de mult (sau poate mai putin) decat o faceau masinile de acum 10 ani.
Va veni si ziua cand normele de poluare vor spune ca nu ai voie sa vinzi o masina fara un sistem hibrid plug-in cu autonomie de minim 50km in modul electric - o lege chiar logica daca judecam dupa poluarea din marile orase.
Va veni o zi cand motoarele cu ardere interna nu vor avea voie sa consume decat biocombustibili, prin lege.
Multe lucruri se vor intampla in viitor -- astia de fac masini stiu asta, este progres si nu ai cum sa-l opresti ... problema este ca ei trebuie obligati sa progreseze, pentru ca progresul taie din dividendele de incasat la sfarsit de an.
la clasificarea unui motor intr-o norma de poluare nu se iau in calcul doar emisiile de CO2, dar astea se anunta in mod uzual la noi pentru ca se iau in calcul la taxe
Este poluarea sau dorinta de control?
Un hibrid pe motorina ar polua mai putin?
Camioanele si vapoarele nu intra in schema de poluare chiar daca ele produc 60% din poluanti.
Oricum eu ma mentin pe directia biodiesel care sper sa ma mai ajute inca 20 de ani.
Oricum din cate se pare, incet, incet motoarele pe benzina de cilindree mica si supraalimentate sunt o amenintare tot mai mare pentru dieseluri. Chestia asta am sesizat-o in urma cu vreo 3 ani.
Mai ganditi-va la o chestie. Cati constructori in ultimii 6-7 ani s-au axat pe dezvoltarea tehnologiei diesel? Ultima chestie inovatoare la motoarele diesel eu imi amintesc sa fie tehnologia common rail care, vrand sau nu, pana la urma au adoptat-o toti. E drept ca unii au ales-o mult mai tarziu, dar asta e alta poveste.
De vreo 10 ani se tot vorbeste de benzinarele mici supraalimentate. Cei care au facut primul pas in vremurile noastre au fost cei de la VW cu TSI pe Golf V. Au urmat apoi Fiat, Opel, Ford, Renault, PSA si ceilalti. Deci toti constructorii au luat lucrul asta in serios si s-au adaptat. Si inclin sa cred ca au stiut ei de ce.
Dar pana la urma degeaba zbieram noi. Sunt niste tendinte pe care nu le impun consumatorii (adica noi), ci producatorii. Asa ca vrei sau nu, te supui si tu ca nu prea ai incotro.
Adica majoritatea.
Nu conteaza ca diesel-urile polueaza mai putin, ei stiu ca sunt rele. La fel cum se spunea ca o sa fie inundata un sfert din populatia lumii pana in 2050, ca o sa creasca nivelul oceanelor cu 17 metri, etc.
Nu sunt adeptul diesel-urilor, dar consider ca sunt utile pentru cei care au nevoie de ele, adica pentru o economie pe termen mediu spre lung. Am avut numai masini pe benzina, pentru ca nu am avut nevoie de diesel. Daca voi avea nevoie, voi schimba si gata.
dieselul polueaza mai mult si pentru ca acest combustibil este practic un reziduu din prelucrarea petrolului.Chimia elementara....
Motoarele Diesel nu vor dispărea atât timp cât va exista cerere. Dacă există cerere în mod cert va exista şi ofertă. Încă nu s-a atins apogeul tehnic în ce le priveşte. Ca dovadă în 2014 se lansează noul Passat echipat "decât" cu un 2.0 BiTDI similar ca putere, cuplu şi performanţe cu actualul dinozaur de 3.0 TDI!
Poate dinozaurul e PA însa noul motor BA!!!
Eu cred ca in viitor lumea va cumpara numai masini hybrid.
Daca dieselul are cuplu ,mai mare la turatii joase decat benzina, esti afon, scuza-ma ca-ti spun. Dupa cum comentezi se pare ca nu ai nici o masina si mergi cu caruta. Iar in al dfoilea rand un diesel consuma ca si un motor pe benzina daca il folosesti preponderent in oras. Dieselul este pt distante lungi acolo isi arata adevarata lui valoare ( consum redus, economie de carburant ) , fiindca in oras va ajunge sa consume ca si un motor pe benzina de acelasi palier ( motorizat ) sau poate putin mai bine.
Hai misca-ti fundul dion caruta ca nu-i de tn aici........pffff auzi tu '' dieselul are cuplu mai bun decat benzina '', am traito sa o aud si pasta :))) ........
Ai comparat vreodata 2 fise tehnice, mai baiatule?
In primul rand iesi si tu din anonimat !
Nu inteleg cum iti permiti sa ma contrazici cand tu probabil habar nu ai cum te cheama.
Diesel'ul are cuplu mai mare decat benzinarul la aceeasi capacitate cilindrica. Motorul diesel a avut intotdeauna cuplu mai mare decit cele pe benzina, pentru ca în ele motorina arde pina aproape de capatul cursei pistonului. La motoarele pe benzina, arderea benzinei e practic instantanee, (se cheama explozie).
Asta este dovedita de specialisti in domeniul auto.
Nu are rost sa aprofundez aceasta discutie pt. ca oricum nu intelegi !
Proabil esti un copilas care abea a trecut capacitatea si a intrat la profesionala. Ai auzit si tu una alta despre motoare la ora de mecanica si crezi ca esti doctor docent in domeniu. Recunosc ca nici eu nu stiu prea bine zona tenica in domeniul auto....dar ce stiu, stiu bine si este 100% adevarat. Cand NU sunt sigur pe ceva, intreb pe altii care stiu. Cand gresesc, imi recunosc greseala si imi cer scuze. Cei de pe AM. pot confirma asta din comentarile mele de pana acum. Nu e o rusine sa nu ai habar de ceva....dar e rusine sa ii contrazici pe altii care spun un adevar si mai esti si ironic (fara motiv).
Asteptam scuzele tale si poate iti faci si tu un cont pe AM (e gratis) si invatam impreuna despre masini. Pe AM multi sunt ca in familie....ne spunem opinia si punctul de vedere fara suparare, invatam unii de la altii si ne respectam. Mai vin si intrusi care strica totul dar asta e. Era o vorba....,,nu vrem moartea pacatosului ci indreptatrea lui ''!
Cuplul are treaba si cu demarajul nu crezi?Nu tre sa-tzi urce mult in ture ca sa ''traga'' bine....si la urma urmei ce conteza turatzia daca e mare sa mica daca masina ''mananca asfalt''?nu stiu daca atzi observat pe la curse tot mai mult apar benzinare cipate, dopate si cu tot felul de treburi....care pe 400m dau mucu la diesel.
In principiu cand zici sportivitate zici Benzina ... vezi M3 M5 M6 RS4 RS6 etc etc ...Lambo Ferrari... dc nu fac si nu pun motoare diesel ? pe ele... pentru ca Benzina e benzina , si demareaza bine, are arderea mult mai buna ''instantanee'' asa cum spui tu. Iar un motor diesel trebuie turat ca sa obtina cuplu bun si demaraje.
Nu e nici un avantaj in favoarea motorului diesel fata de cel pe benzina,poate doar daca cumperi o masina noua diesel ,o folosesti si o vinzi imediat ce se apropie termenul de iesire din garantie ( parerea mea e daca faci rulaje mari iti iei diesel nou si daca nu, benzina ) .Ai condus un benzinar sa vezi ca practic nu conteaza treapta de viteza in care te afli?sa vezi ca daca reduci viteza in ori ce treapta te afli,motorul incepe sa traga fara probleme,pe cand la diesel trebuie sa astepti momentul in care intervine turbina?Iar aici ,la capitolul fiabilitate tot benzina castiga.
Si apropo,la un benzinar la acelasi litru, raportu putere/cuplu clar ca poate fi modificat!!! Daca maresti cursa pistonului, si micsorezi diametrul (pentru a ramane la acelasi volum) cresti cuplul si scazi puterea, daca faci invers, invers vei primi!!
Acum du-te si documenteaza-te sau pune mana pe niste carti, cu siguranta te-ar ajuta
Pe toti ne ajuta cartea. Niciodata nu o sa stim tot si mereu vom avea cate ceva de invatat. Dar tu se pare ca ai mai multa nevoie de ea.
Nu are rost sa imi mai bat capul cu tine....manutele rosii spun totul.
Un diesel nu va avea niciodata un cuplu mai mare si cai mai multi decat un benzinar similar. De ce? Pentru ca combustibilul arde diferit (motorina/benzina).
Dinamica motorului este alta. In speta, vorbim de diesel-uri echipate cu turbina vs benzinare aspirate de cilindree similara. Aici nu e vorba de cuplu, ceea ce se simte la turbodiesel este practic, turbina.
In al doilea rand: un turbodiesel NU este mai fiabil. Instalatiile auxiliare (turbina, injectia in rampa, intercooler, EGR, etc) cresc statistic rata de defectiuni. Cu cat ceva e mai simplu cu atat e mai fiabil.
In al treilea rand: Vorbim de cuplu mare. Este fals! Cuplul este in stricta relatia cu puterea iar cel mai important lucru este pe ce plaja de turatii este acest cuplu.
Avantajul la diesel este consumul ceva mai scazut DAR vorbim de ce motoare? Un diesel peste 2 litri consuma destul de mult. Un motor puternic consuma carburant ca sa "degaje" lucrul mecanic aferent.
Placerea de condus este in functie de fiecare, este un domeniu subiectiv care priveste pe fiecare.
Ca sa vorbim strict pe cifre, avantajul diesel este la multi km parcursi, luandu-se in calcul costul per kilometru (pret combustibil/pret achizitie masina/intretinere/taxe/asigurari).
Despre ipotetica sportivitate sau sprint/demaraj ce pot spune? Cate masini diesel ati vazut in competitii? Excepatnd cateva curse europene unde, dieselurile beneficiaza de conditii ce le favorizeaza doar ca marketing pentru piata civila.
Si cu asta inchei.
SUA face cartile ca sa exporte benzina necesara in EU si Gaz Natural Lichefiat.
Asta este si o arma impotriva economiei ruse.
Din articol reiese ca se vor nascocii niste norme regresive care vor avantaja dezvoltarea motoarelor Otto si vor elimina Dieselul care va deveni astfel nerentabil desi repet: produce mult mai mult lucru mecanic decit Otto
Ce nu reiese din articol e cum va evolua pretul benzinei,dar asta nu e greu de ghicit
Remarc si o parte pozitiva cum ar fi crearea de noi locuri de munca:fierari ,potcovari,pielari,tabacari,maestrii in harnasamente,carutasi, birjari etc
"Motorul pe benzina cu aprindere prin compresie, ca propulsoarele diesel, e pe cale sa devina realitate."
"Este deja de notorietate faptul ca motoarele pe benzina au aprindere prin scanteie, iar cele diesel prin compresie. Cercetari recente in domeniul motoarelor cu ardere interna arata ca pot deveni realitate, in curand, propulsoarele pe benzina care aprind combustibilul atat prin scanteie, utilizand bujiile, cat si prin compresie. Comutarea intre cele doua tipuri de aprindere s-ar face automat, in functie de nivelul de solicitare a a motorului, iar eficienta utilizarii combustibilului ar creste cu 30%."
am preluat de aici: http://0-100.hotnews.ro/
Dar am mai citit despre subiectul asta acum 3 ani.
si spuneau ca daca se vrea sa se aduca un motor diesel la nivelul de co2 de la benzina costurile vor fi de 5-6000 de euro intre motoare. deci dieselul are toate sansele sa devina istorie pe autoturisme.
Comparativ exista 2.0 TDI de 170 cp ceva mai lent dar cu un consum extrem de redus...5 litri in medie,cu talpa mai usoara..si un amanunt...are curea de distributie garantata 100 mi de km...iar revizia de cu mult mai ieftina decat la lanturi,in plus dureaza maxim o zi..
Multumesc frumos!