În 1995 Porsche folosea pentru ultima dată un motor cu patru cilindri pe modelul 968. La 19 ani de atunci, Porsche revine la un agregat similar, introdus pe actualul Macan.
Cel mai nou model din gama constructorului german îşi extinde gama de motorizări cu un „benzinar” de numai 2.0 litri, împrumutat de la părintele Volkswagen. Propulsorul este supraalimentat şi promite o putere totală de 237 de cai, dublată de un cuplu generos, de 350 Nm, livrat între 1500 şi 4500 de rotaţii.
Unitatea este asistată de celebra transmisie automată PDK şi promite valori decente în materie de performanţă: un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 6.9 secunde. Motivul introducerii noului motor se vede atunci când ne uităm la media de consum, anunţată oficial ca fiind de numai 7.5 litri/100 de kilometri.
Din punct de vedere estetic, noua versiune a lui Macan nu va fi cu mult diferită de celelalte, mai puternice. Crossover-ul de lux va fi echipat în standard cu jante de 18 inch din aliaj şi va beneficia de numai două ţevi de eşapament dreptunghiulare, spre deosebire de fraţii săi mai mari.Echiparea standard va include climatizare pe două zone, portbagaj acţionat electric, volan multifuncţional şi padele, precum şi scaune Comfort îmbrăcate în Alcantara. Pe lista de opţionale se vor regăsi un acoperiş panoramic, Porsche Active Suspension Management sau Park Assist, jante de 21 de inch şi cruise control adaptiv.
19 ani de la ultimul motor Porsche cu 4 cilindri
Porsche nu a mai folosit un motor cu patru cilindri de la vechiul 968, un model produs între anii 1992 şi 1995. Modelul înlocuia vechiul 944 şi a fost promovat ca o generaţie complet nouă pentru că beneficia de multe componente dezvoltate special. Propulsia era asigurată de un motor cu patru cilindri în linie, cu o capacitate de 3.0 litri, capabil să producă 240 de cai putere, aproximativ ceea ce vedem astăzi pe Macan.
În momentul lansării noului 968, motorul era unul nou dezvoltat şi era promovat ca fiind al doilea cel mai mare agregat cu patru cilindri folosit pe o maşină de serie.
Pe atunci, transmisia era asigurată de o nouă cutie manuală, cu şase trepte, sau de una automată triptronic.via WCF
Porsche = 911, Boxer, Cayman, Panamera si cel mult Cayenne.
Corect ! Ei nu stiu ca Porsche este modificat total fata de Audi (nu mai zic de VW). Ca au multe in comun e una.....dar ca sa la pui la egalitate cu VW chiar si Audi e total deplasata afirmatia lor.
@D
Afla ca Macan e mai aerodinamic ca , Cayenne. Ce te face sa crezi ca nu ar fi un Porsche adevarat ? Porsche e poate singura marca premium care nu face compromis la modele si face un standard de calitate la fel de bun la orice model din gama. De aceea este considerata mai mult de lux decat premium. Macan e premium dar primesti lux. Nu degeaba e cel mai scump crossover.....