Renault îşi completează începând de astăzi gama de modele electrice disponibile în România cu noul Zoe, model care poate fi achiziţionat de la dealerii Renault într-o schemă de finanţare interesantă care separă preţul şasiului şi al caroseriei de cel al bateriilor.
Renault Zoe, al treilea model full-electric disponibil în gama românească Renault după Kangoo ZE şi Twizy, are un preţ de pornire de 20.900 de euro cu TVA inclus. Este preţul disponibil pentru versiunea de echipare de bază, denumită Life. Pentru varianta de top Zen, clienţii interesaţi vor fi nevoiţi să scoată din buzunar 1100 de euro în plus.
Dotări standard Renault Zoe (selecţie): ABS, ESP, Asistenţă la pornirea din rampă, Aer condiţionat automat, Airbag-uri frontale şi laterale, Cutie de viteze automată, Lumini de zi LED, Geamuri faţă electrice, Jante din oţel de 15 inch, Oglinzi electrice degivrante, Cruise Control cu limitator de viteză, Keyless Entry&Start, Sistem multimedia şi de navigaţie R-Link cu harta României, Monitorizarea presiunii în pneuri, Volan reglabil.
Din preţul de achiziţie se scade ecobonusul pe care Guvernul l-a anunţat acum două săptămâni (în jur de 6500 de euro cu tichet Rabla inclus), ceea ce face ca preţul de achiziţie al maşinii să ajungă la sub 15.000 de euro. Totuşi, trebuie notat faptul că acest bonus este disponibil pentru doar 100 de clienţi ai maşinilor electrice în România, deci este condiţionat de această limitare.
Preţuri Renault Zoe (TVA inclus) | ||
Echipare Life (1/2) | Echipare Zen (2/2) | |
Renault Zoe 88 CP | 20.900* | 22.000* |
*La aceste preţuri se adaugă chiria bateriei (vezi tabel mai jos) | ||
*Din aceste preţuri se scade bonusul guvernamental (~6500 de Euro cu tichet Rabla inclus) |
Între 79 şi 162 de euro pe lună pentru baterie
Pentru a atinge acest preţ excelent pentru o maşină de acest tip, Renault a inventat o schemă de finanţare prin care bateria este închiriată utilizatorilor. Astfel, pe lângă preţul efectiv al maşinii, clienţii vor plăti o chirie lunară a bateriei care variază între 79 şi 162 de euro, în funcţie de numărul de kilometri parcurşi anual şi de durata contractului de leasing.
Renault Zoe poate fi achiziţionat exclusiv în leasing printr-un produs oferit special pentru această maşină de RCI Leasing România, iar finanţarea bateriei se face prin leasing operaţional.
PREŢURI CHIRIE BATERIE Renault Zoe (TVA inclus) | ||||||
Durata contractului | Kilometri parcurşi/an | |||||
12.500 | 15.000 | 17.500 | 20.000 | 25.000 | 30.000 | |
3 ani sau mai mult | 79 Euro | 86 Euro | 94 Euro | 102 Euro | 122 Euro | 142 Euro |
2 ani | +10 Euro | |||||
1 an | +10 Euro | |||||
Cost kilometri suplimentari: 0.05 Euro/km | ||||||
Durata maximă contract: 84 luni şi 200.000 de km |
Alte costuri suplimentare includ asigurarea Casco şi RCA, plătite separat, dar şi tarifele aferente montării unui încărcător rezidenţial special destinat acestei maşini. amperaj ridicat şi cu circuit dedicat, însă timpul de încărcare creşte în funcţie de capacitatea prizei şi a circuitului.
Acestea merg de la 840 de euro pentru spaţiile rezidenţiale până la 3150 de euro pentru parcări. Renault Zoe poate fi încărcat şi de la o priză normală cuDespre Renault Zoe
Renault Zoe dispone de un motor electric de 88 de cai putere şi 220 Nm cuplat la o transmisie electrică cu variaţie continuă. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 13.5 secunde iar viteza maximă este de 135 km/h. Autonomia maximă oferită de Renault Zoe este de 210 kilometri.
Garanţia oferită de Renault pentru Zoe este de 3 ani sau 100.000 de kilometri pentru şasiu, 5 ani sau 100.000 de kilometri pentru grupul motopropulsor, 12 ani pentru anticoroziune şi 3 ani pentru vopsea.
Adica imi cumpar un S-classe si primesc masina fara motor. Daca vreau sa ma si misc de pe loc, atunci trebuie sa inchiriez un motor. Ft tare.
Pentru muritorul de rand, nu o vad ca fiind o solutie.
Doi la mana, parerea mea este ca, in loc sa se arunce cu noroi axandu-va doar pe dezavantaje, poate ca nu ar fi rau sa priviti lucrurile si dincolo de banalul cotidian, gen motoare conventionale. Consider ca trebuie apreciat in mod deosebit efortul celor de la Renault ca au lasat aceasta masina in serie, chiar daca vanzarile nu s-au ridicat la asteptarile lor. Renault crede in masini precum Zoe si se pare ca, din moment ce vor fi din ce in ce mai multi care vor oferi asa ceva, nu prea se inseala. E drept, intr-o tara bananiera asa ceva este vazut ca pe ceva sf, inimaginabil... si o prostie... nu poti face un drum de cateva sute de km ca ramai fara curent. Da, asa o fi. DAR insusi aparitia automobilului a fost vazuta ca pe o prostie. Si uite ca dupa 20-30 de ani de la aparitie castiga tot mai mult teren, ajungandu-se pana la urma sa nu mai vezi viata fara un automobil.
Sunt cativa pentru care voi avea un deosebit respect pentru ca au avut acest curaj, acela macar de a incerca sa sa schimbe percepiile si viziunile despre automobile. Printe ei sunt Nissan, Renault, Tesla si alianta Mitsubishi PSA. Mult succes ii doresc lui Zoe si desi sunt constient ca vanzarile nu vor fi cine stie ce, ma bucur ca aceasta masina in primul rand EXISTA. E un semn spre o directie. Poate nu este timpul ei chiar acum, dar indiscutabil este unul din cei care isi permit si au curajul sa vada lucrurile si altfel. Bravo Renault, bravo Tesla, bravo celor de la PSA si Mitsubishi! Doar asa asemenea tehnologii vor deveni mai accesinile si mai performante.
poate pt ca masina de firma care face multi km zilnic, merita. dar ca masina personala, slabe sanse.
cu accelasi respect cuvenit imi permit sa le arunc o virtuala flegma fix intre ochi insotita de cu un calduros si romanesc: "ba pe'a matii!"
Doar ca au fost unii care au avut incredere in ele si le-au lasat in productie, incercand constant sa le imbunatateasca. Printre ei au fost cei de la Mercedes si Peugeot. Asta ca se ajunga intr-o zi sa fie chiar niste alternative reale la un motor pe benzina, dupa vreo 30 de ani. Sa nu uitam ca utilitarele si camioanele au abandonat motoarele pe benzina pentru cele diesel. Dar ca sa se ajunga pana acolo a trecut ceva timp, s-au facut continuu cercetari, investitii, imbunatatiri, lucruri care ulterior le-au facut si mai accesibile. Asa este si cu aceste electrice. Cum am spus, poate ca nu este timpul lor acum (personal consider ca hibrizii sunt un liant spre electrice, iar electricele vor deveni cu adevarat rentabile si acesibile peste 15-20 de ani. deci pana atunci eu pariez pe hibrizi). Dar nu se poate ca ele sa evolueze fara sa existe, fara sa fie pe piata, fara sa fie disponibile. Deci personal consider ca exisetnta lor pe piata este foarte importanta... indiferent ce constructor le fabrica.
Referitor la acumulatorii care costa... Renault stie ca pretul lui Zoe este ridicat si asta poate fi o problema. Defapt pretul unei electrice este foarte mare. Si a incercat sa faca CEVA in acest sens. Este ca si cum ai avea un telefon mobil. Il cumperi, dar daca nu esti la un operator de telefonie mobila, il ai degeaba. Asa cum platesti abonament pentru un telefon, asa poti sa platesti un abonament pentru bateriile lui Zoe. Si la fel ca un mobil, asa si Zoe poate fi mai accesibil decat sa-l iei "la liber". Trebuie sa recunosc ca aceasta comparatie nu imi apartine, dar poate fi o posibilitate prin care se poate intelege cat de cat de ce Renault a ales varianta asta.
Luand in considerare cei 22000E, redusi cu un timbru verde ca euglena din creerele guvernantilor, si adaugand 60de rate la acumulator ajungi la un cost decent de VW Polo + motorina, dar mergi electric in aia 5 ani.
Nu mai cărcotiți mă atât, ca nu-i asa scumpa chiria aia, iar daca stati la bloc oricum nu aveti bani de asa ceva :).
- ori şi-au dat seama că nu pot garanta pentru baterii şi preferă să le închirieze;
- ori au găsit o metodă mai eficientă de jumulit clientul decât obligativitatea reviziilor în reţeaua lor, valabilă le restul maşinilor.
Ori amândouă...
PS Mă întreb cât va mai dura ca o firmă independentă să adapteze acumulatori la preturi REZONABILE pentru diversele electrice şi să le taie macaroana ăstora...
Ai inteles gresit.
Nu contesta nimeni aici viitorul automobilului electric ci solutia aleasa de Renault. Daca tu ai 20000 in buzunar stransi cu greu pentru o masina ai opta pentru solutia asta sau una cu motor termic?
Si aici incepi sa cantaresti avantajele si dezavantajele. Si oricum ai stoarce problema ai un singur rezultat.
Producatorii pot fi aplaudati pentru solutiile introduse pe piata dar ei nu au nevoie de felicitari si manute verzi, ei au nevoie de vanzari si bani pentru dezvoltare.
Diesel-ul a fost o solutie extrem de buna si usor de implementat cu bugete recuperate rapid.
Cum ar fi ca statul nostru sa faca un sistem de compensare a energiei electrice astfel incat eu daca imi pun panouri solare sa platesc doar diferenta dintre ce consum si ce introduc in reteaua nationala ca sa nu am nevoie de acumulatori acasa.
Cred ca asta ar duce la excedent de energie in sistemul national.
Ce poti face? Sa exporti sau sa faci ceva cu energia. Nu ar fi bine daca statul ar investi in statii de hidrogen?
Chiar daca masina arata bine , nu trebuie incurajete taxe inutile si nesimtite in acelasi timp.
@Sak, aceasta masina nu se adreseaza celor care sunt direct dependenti de automobil. Cand ai strans din greu 20000 de euro cum spui tu, in nici un caz nu te uiti la un Zoe si este de inteles. Masina asta este pentru cei care mai au in garaj ceva de genul A6 sau Clasa E pentru drumuri lungi si probabi pe motorina, iar un Zoe ar putea fi folosita ca masina de oras sau iesiri relaxante de 70-80 de km undeva in afara orasului. Adica se adreseaza celor cu multi bani. Ori cand ai multi bani, crede-ma ca si viata se vede altfel. Este motivul pentru care in loc de un Clasa C de exemplu dotat bine, alegi ceva de genul lui Porsche 911 care este si mai scump.
Doar ca informatie:
1. O baterie se poate incarca aproape simultan de la o alta baterie
2. Se poate forma un sistem (gen statii de benzina) in care intri, platesti
bateria de schimb si pleci cu masina alimentata de o bateria plina.
Pentru unul din aceste doua sisteme trebuie o investitie uriasa (care nu poate fi sustinuta de Renault). In mod bizar, guvernele lumii (care cred ca astiu foarte bine acest lucru) nu misca un deget. Treaba cu o bateria de mica capacitate (o autonomie extrem de redusa) cu care sa te chinui permanent, nu inspira pe nimeni
Si sunt si eu de acord cu tine cand spui ca piata auto electrica este redusa. Iar asta face ca si pretul masinilor de acest gen sa fie ridicat. Si tocmai cum am spus mai sus, cred ca daca aceasta industrie s-ar dezvolta mult mai mult, in 10-15 ani pretul unui Zoe ar putea cobori sub 10000 de euro in timp ce autonomia ar creste cu 50-100 de km (valori reale, nu declarate de constructor). Ori asa ceva nu se poate intampla decat daca piata ii va da o sansa si va crede in ea. Renault spera sa reuseasca, desi este foarte greu. De-asta ii apreciez, ca in ciuda semnalelor negative (vezi inclusiv majoritatea comentariilor de aici), nu se lasa.
Este cat se poate de normal si logic ca toti constructorii auto sa nu puna la punct si modul cum iti poti incarca sau schimba acumulatorii. Este ca si cum ar trebui sa-i intereseze pe constructorii auto sa puna ei la punct niste retele de benzinarii pentru clientii lor. Este absurd!
Dar atata timp cat vanzarile electricelor vor fi slabe, guvernele tarilor nici nu au cum sa implementeze un sistem de schimbare al acumulatorului asa cum ai spus tu. Pentru ca investitiile sunt enorme, vorbim de miliarde de dolari, in conditiile in care tie pe sosele daca iti circula 1000-1500 de electrice sa zici merci! Ah, si electricele alea care iti circula pe sosele sunt folosite pe distante de sub 100-150 km tocmai ca sa nu ramana soferii cu ele in drum. Plus ca mai intervine o gandire: dom'ne, daca mi-am luat o electrica tocmai ca sa nu poluez si sa ma coste mai putin deplasarea, de ce sa dau bani cand schimb acumulatorul la diferite statii (gen benzinarii)? E foarte complicata treaba cu electricele astea. Mai e mult de munca la ele si de-asta eu cred ca se poate vorbi de o optiune viabila peste (cel putin) 15-20 de ani. E bine totusi ca exista vointa din partea unora.
Spun asta pentru ca:
1. Rar gasesti pe cineva care sa faca mai mult de 1.000 km pe luna doar in oras
2. Cum s-a aratat si in experimentul Ampera, kilometrul parcurs electric este mult mai ieftin decat cel pe benzina si chiar motorina
3. Daca chiar se primeste acel ecobonus, la aproximativ 15.000 de euro primesti un supermini (comparabil cu Clio, Corsa, Polo, Sandero samd) cu motor de 88 CP si cuplu de 220 Nm (comparabil cu 1.5 dCi de la Renault), echipat destul de generos, cu cutie automata, clima automata sau navigatie, dotari care costa multisor pe oricare din modelele amintite mai sus
4. Cu 100 de euro, cam cat ar fi un buget lunar de benzina-motorina, iti ajunge sa platesti abonamentul la baterie si sa faci destule "plinuri" de electricitate
dupa cum vezi sunt extrem de putini care sa "puna pe hartie" puncte tari/puncte slabe ale unui model. Pentru asta iti trebuie ceva mai mult de 4 clase si imediat se gasesc putzoi care sa puna caru' inaintea boilor cu toate ca numele de provenienta rurala ar sugera o dovada de minima intelepciune populara:
de exemplu, @mos teaca....
Oricum abonamentul acela de 79 de euro sigur este fara TVA, caci la noi in tara se plateste TVA si pe aer...
Mai revizuieste domnule calculele, stii ca in medie in Romania se parcurg 10-12 mii de km/an (dar nu in oras, mixt)?
Ce nu spun alti producatori care au bateria inclusa? Odată cu trecerea timpului, bateriile litiu-ion încep să-și piardă performanțele (capacitatea de încărcare scade vertiginos după câțiva ani). Uzual, producătorii auto acordă garanții de circa 8 ani, însă, după această perioadă, orice problemă intervenită la baterii va costa excesiv, iar înlocuirea lor va fi mult mai scumpă decât valoarea mașinii în momentul respectiv.
Psihologic, e greu de acceptat că bateria nu e inclusă în prețul mașinii. De fapt, se aplică principiul achiziției unui smartphone cu abonament de telefonie mobilă, iar, la o analiză mai atentă, chiria pentru baterie are câteva avantaje interesante.
Renault oferă o garanție de 5 ani sau 100.000 km pentru grupul motopropulsor, incluzând aici bateria. Dacă intervin defecțiuni de fabricație sau probleme de încărcare, bateria este schimbată. Însă mai important este că, odată terminat contractul de chirie, utilizatorul poate face un contract nou pe o baterie nouă. E un avantaj major, dar care necesită o gândire de perspectivă.
Apropo de perspectivă, mai apare un avantaj la revânzarea mașinii. Deprecierea mașinii va fi mică, deoarece motorul electric este mult mai robust decât un motor termic. Iar noul proprietar va face, la rândul lui, un abonament pentru o baterie. La o mașină electrică având bateria inclusă în preț, deprecierea este extrem de mare, în primul rând din cauza bateriei, ceea ce nu e cazul la ZOE.
Nu în ultimul rând, trebuie înțeles cam care e comportamentul de achiziție al majorității clienților de mașini noi: în general, apelează la o formă de finanțare, mașina fiind luată în rate. În cazul firmelor, se merge de multe ori pe leasing opearațional, care, în sine, reprezintă o închiriere pe termen lung a mașinii, cu plata unei rate lunare.
Rezumând, achiziția unui Renault ZOE este similară cu a unui smartphone cu abonament: ca să utilizezi device-ul, trebuie să achiziționezi un abonament de la un operator. Simplu. Însă ideea de chirie pentru baterie este înțeleasă doar dacă e analizată pertinent.
Practic, costurile totale lunare este de așteptat să fie la același nivel cu ale unei mașini convenționale (cumulând rata lunară plus carburantul consumat lunar pentru aceasta și costurile reviziilor).
La capitolul cheltuieli suplimentare mai intervine un capitol important: gama de stații de încărcare pusă la dispoziția utilizatorilor, prin partenerul Schneider Electric. Față de utilizarea simplistă a unei prize de 220V, aceste stații sunt special concepute pentru a eficientiza încărcarea și a proteja atât bateria, cât și sistemul electric al locuinței, spre exemplu. În plus, permit mai multe facilități – cum ar fi programarea unui anumit interval de încărcare, foarte util când se optează pentru tarife diferențiate, cel de noapte având, de regulă, o valoare foarte mică.
Daca privescti stric dpdv economic, aceasta masina nu are nici un sens ... inca. Masina este un inceput, la fel ca toate electricele/hibridele de pana acum, si este aici pentru a fi vanduta unora care o vor si pentru a face cat mai multi kilometri.
Se poate spune ca electricele si hibridele din acest deceniu sunt un fel de test "alfa", usor trecut inspre "beta" si, spre sfarsitul deceniului ne apropiem de un "RC". Producatorii aduna informatii despre masinile produse, reactii ale publicului si, cel mai important, modul in care dorintele publicului se modifica dupa achizitia unei astfel de masini.
Iar despre tine nu pot sa zic decat feilicitari, cred ca nu faci parte din cei cu venit familial mediu din moment ce folosesti ca masina de zi cu zi un autovehicul cu rezervorul de 63 litri si conduci in jurul a 1000Km pe luna in oras. Dar ar trebui sa te gandesti si la cei care fac un credit pe 10 ani pentru o masina noua de 17.000 Euro. Vorba aia, pentru unii este accesbil, pentru altii imposibil.
După un 2015 extrem de productiv pentru întregul grup, Renault este brandul cu cele mai multe vehicule electrice vândute pe Bătrânul Continent. Francezii au expediat 23.086 de mașini cu zero emisii, ceea ce reprezintă o creștere cu 49% comparativ cu anul 2014.
Mai mult, valorile de mai sus le conferă francezilor o cotă de piață impresionantă, de 23.6 procente. Mai exact, una din cinci mașini electrice vândute în Europa este Renault.
Cel mai popular model electric al constructorului din Hexagon este Renault Zoe, o subcompactă care a reușit să atingă un număr de 18.453 de clienți europeni, ceea ce reprezintă o cotă de 19.2% din piața vehiculelor cu zero emisii din Europa. Modelul stă și mai bine în Franța, unde s-au vândut 10.670 de unități, iar Zoe și-a atribuit o cotă de piață de 48.1%.
Sursa: automarket.ro