Esential
11.350 | de euro este costul modelului electric Nice MyCar in Marea Britanie. |
Compania Nice a anuntat ca va lansa la Salonul Auto de la Londra modelul suta la suta electric MyCar. Este vorba despre un model cu doua locuri si propulsie electrica, desenat de Giugiaro pentru gusturile europenilor.
Nice MyCar este produs in Hong Kong si va fi disponibil din toamna pe piata din Marea Britanie la pretul de 11.350 de euro.
Compania Nice, producatorul modelului electric, anunta o autonomie de 64 de km pentru MyCar, in timp ce viteza maxima de constructie este de 64 km/h.
Modelul cu zero emisii poluante are nevoie de un timp de reincare completa a bateriei de 6-8 ore. MyCar va fi disponibil in 7 culori, iar in varianta standard vine cu geamuri si oglinzi electrice, radio MP3 player, jante de 14 inch si display LCD.
Via | Carscoop
La va da clasa la acest capitol.
Energia vine si din surse hidro, si din nucleare, in caz ca ai uitat.
Din punctul meu de vedere, abia astept o masina electrica sa o pot incarca la propriile panouri solare/turbina eoliana. Pentru cit circul eu zilnic, imi este suficienta energia generata.
Reteaua electrica este usor de adaptat, si de asemenea, virfurile de consum se inregistreaza in timpul zilei, in timp ce noaptea, furnizorii de electricitate, se caznesc sa inmagazineze surplusul prin turnuri cu apa, volante, etc. Asa ca din acest punct de vedere, aparitia masinilor electrice ar reprezenta o eficientizare cel putin pe timp de noapte, cind cel mai probabil, isi lasa oamenii masinile la incarcat.
Daca vreti o comparatie serioasa, la un pret cu mult mai mare, este adevarat, este modelul Tesla de masini electice. Aia arata cu totul si cu totul altfel. Am impresia ca redactorul articolului o gresit ceva cifre. Dar chiar daca ar fi adevarate, aiureala asta pe 4 roti nu e buna de folosit nici pentru veceu ambulant. Nu va spun ca nici nu intra in comparatie cu vreo alta masina...
Amu e drept, masinuta asta este relativ scumpa - desi la 11000 eur este relativ accesibila, o demonstreaza masinile de pe strazile Bucurestiului - si sunt 100% convins ca nu o sa o vad circuland prin capitala noastra "draga". Dar asa cum un Smart este dpdv-ul meu o masina excelenta pt Bucuresti, tot asa si glumita asta de masina, precum si cele care-i vor urma, sunt solutii tot mai bune pentru aglomerarile urbane.
Este clar care este tendinta in dezvoltarea masinilor, si pot sa zic ca ma bucura. Sincer ma sperie mai mult succesul de piata pe care ma astept sa-l aiba Dacia cu SUV-urile de 15000 de eur, decat faptul ca masinuta asta nu are autonomie decat de 64 de km.
Va urez...aer curat. :)
Asa ca eu zic: Traiasca masina electrica!!!
ca daca asa e at e o mare tampenie :)))
as vrea sa vad si eu cine sta 8ore langa masina ca sa faca 64 km =))
apropo... in RO-Bucuresti 64km = 2 3 intersectii :))
asa ca in speranta asta mai buna e aia cu calul sau facem una cu hamsteri.
daca nu stiti despre ce vb cand zic "cu calu'" este o masina de a fost prezentata si pe acest site.
sincer eu nu cred chestia cu 64 km .. cred ca este o eroare a redactorului
pe www.nicecarcompany.co.uk zic ei ca ar rezista 60 de mile...
In alta ordine de idei, un consum mare de electricitate ar duce la o crestere a pretului. Gandeste-te ca vom suferi mult mai mult decat o crestere a pretului la benzina/motorina.
Altfel spus, nu stiu cati isi vor permite sa-si instaleze panouri solare, pretul acestora fiind foarte ridicat. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca noaptea cand tu incarci bateriile masini nu e lumina. Iar turbinele eoliene nu pot fi folosite in tari in care nu prea bate vantul, cazul Romaniei.
Mario, nu ma intelege gresit, nu sunt impotriva ecologismului. Nici de cum. Doar ca o astfel de abordare a problemei nu mi se pare o solutie de viitor, poate cel mult o solutie de tranzitie. Sincer mai eficienta mi se pare o bicicleta, dar nici aceasta nu este 100% fara emisii. De la producerea bicicletei pana la vaca ce trebuie crescuta in ferma si taiata, "combustibilul" bicicletei. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca gazele emise de animale sunt o problema pentru atmosfera.
In fine, deja am scris cam mult.
In concluzie, poluarea este o problema foarte delicata, iar o rezolvare a acesteia necesita investitii masive in cercetare, fapt ce lipseste cu desavarsire.
Un motor pe benzina converteste 16% din energia degajata in lucru mecanic?
Tu poate te referi la densitatea de energie stocata, dar este o cu totul alta treaba. Nu-i semnificativ ca trebuie o cantitate sau un volum mai mare de carbune pentru a genera aceeasi caldura.
Nici mie nu-mi place energia nucleara, dar deocamdata...
Gindeste-te ca o turbina eoliana de 1KW este usor de construit pentru cineva care are putin (mai mult) simt practic.
Pretul panourilor solare este ridicat, din cauza ca o mare parte din ele impart acelasi Si folosit in industria de circuite integrate si componente electronice. Insa, incet incet, apar solutii care nu folosesc Si. Se preconizeaza ca in 2-3 ani vor aduce pretul pe W solar, la jumatate decit este astazi.
Iar energia solara poate fi stocata ziua pentru a fi folosita noaptea. Stiu, este o treaba nu chiar extrem de eficienta, dar este mai bine, dupa mine, decit sa fiu legat de pompele petrolistilor. Si la drept vorbind, eu vorbeam de incarcare de la retea pe timp de noapte, nu stiu de ce ai dedus tu ca eu as fi incarcat noaptea masina de la panouri solare.
Cercetarea nu lipseste cu desavirsire, ci dimpotriva, insa cerceteaza cei care nu prea au mijloace financiare, nu cei care ar putea intr-adevar sa o faca, sau daca o fac, nu prea se vede.
Si sa nu uitam de toate celelalte avantaje ale masinii electrice (in general), care cintaresc mult mai mult decit "dezavantajele" pe care le enumeri tu.
Chiar credetzi ca atunci cand se vor termina rezervele de petrol lumea va merge pe jos? :))
Multe locuri de munca ofera priza in parcare gratuit angajatilor.
La un salariu de 4 - 5000 euro pretul nu este mare si mai ales daca apar si scutiri de impozite si alte avantaje de la guverne.
Multe centre comerciale deja ofera spati de parcare doar pt masinile electrice unde o poti incarca gratis.
Se va vinde bine.