Olanda este piaţa cu cea mai mare absorbţie de vehicule cu propulsie alternativă din Europa. Era, aşadar, normal ca Mitsubishi să aleagă Ţara Lalelelor pentru debutul european al noului Outlander PHEV. Modelul este de fapt versiunea hibridă, alimentată la priză, a SUV-ului japonez, intrată oficial în producţie la sfârşitul lunii august, la uzina Okazaki de lângă Nagoya.
Olanda este considerată cea mai mare piaţă la nivel mondial pentru Outlander PHEV, comenzile fiind deschise încă din luna decembrie a anului trecut. În tot acest timp, Mitsubishi a reuşit să adune 10.000 de comenzi. Comercializarea versiunii hibride va demara apoi şi pe celelalte pieţe europene, următoarele pe listă fiind ţările nordice, de asemenea mari amatoare de vehicule cu propulsie alternativă.
Noua versiune a lui Outlander preia motoarele electrice ale lui i-MiEV şi asigură un sistem de tracţiune integrală prin acestea, eliminând cardanul şi cutia de transfer. Outlander PHEV are un motor 2.0 MIVEC, care asistă sistemul de propulsie electric atunci când este cazul. Cei de la Mitsubishi spun că modelul comută automat între modurile EV, hibrid serie şi hibrid paralel în funcţie de condiţiile de drum. Sistemul de tracţiune electric permanent se numeşte Twin Motor 4WD.Pentru a ţine în viaţă motorul electric, Outlander PHEV foloseşte un set de baterii de 300V, ce pot fi încărcate în 5 ore de la o priză normală şi în 1.5 ore de la un încărcător rapid. Ansamblul hibrid promite o autonomie maximă de 824 de kilometri, cu o autonomie electrică de 52 de kilometri.
Consumul de carburant mediu pentru primii 100 de kilometri este de numai 1.9 litri, iar emisiile de 44 g/km. Chiar şi aşa viteza maximă poate ajunge la 170 km/h.
Comentarii (0)