Cu numai o lună în urmă, Daimler a lansat pe piață Mitsubishi Fuso eCanter, primul camion electric din lume, care oferă o autonomie de 100 de kilometri și este destinat transportului pe distanțe scurte în orașe.
Constructorul german, care deține aproape 90% din acțiunile producătorului de camioane Mitsubishi Fuso, a dezvăluit cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo conceptul unui camion derivat din modelul de serie. Acesta este însă dedicat transportului de marfă pe distanțe lungi, întrucât integrează un acumulator de 300 kWh care asigură o autonomie de până la 350 de kilometri.
Daimler susține că un astfel de camion poate fi utilizat pentru transportul regional de marfă intre orașe situate la distanțe relativ mici, pentru a putea parcurge traseul cu o singură alimentare cu energie. E-Fuso Vision One are o masă de 23 de tone și este capabil să transporte circa 11 tone de marfă, cu numai 2 tone mai puțin decât versiunea clasică cu propulsie diesel.
"E-Fuso Vision One reprezintă viziunea noastră pentru camioane electrice prin care utilizarea este extinsă dincolo de limitele orașului. Prototipul ilustrează posibilitatea extinderii utilizării camioanelor electrice de la zonele urbane la autostradă", menționează Daimler într-un comunicat de presă.
Daimler susține că o versiune de serie a conceptului Mitsubishi E-Fuso Vision One ar putea fi lansată în Europa, Japonia sau Statele Unite în cel mult 4 ani.
Via Daimler
In sapou se vorbeste de "transport (...) pe distante lungi' iar doua paragrafe mai jos de "transport (...) la distante mici".
Curat murdar, cum ar veni...
E f. simplu:
1.Mitsubishi E-Fuso Vision One, conceptul unui camion electric cu autonomie de până la 350 de kilometri dedicat transportului de marfă pe distanțe lungi.
2. Mitsubishi Fuso eCanter, primul camion electric din lume, care oferă o autonomie de 100 de kilometri și este destinat transportului pe distanțe scurte în orașe.
Deci sunt doua... putin diferite... :))
Europa iar la coada carutei din miscarea electrica.. .
fief-ul german isi spune cuvantul
Ai dreptate totusi...
Totuși, nu e cam greu? Mi se pare aiurea să freci asfaltul cu 34 de tone, din care nici măcar o treime nu e încărcătură. Suntem, totuși, în 2017! Știu că bateriile sunt grele, dar se poate îmbunătăți structura camionului.