Ministrul Economiei: "Vreau să lansăm programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani"

de Sebastian Toma
Marti, 22.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministrul Economiei a anunţat dorinţa de a iniţia un program denumit generic "Prima Maşină", destinat persoanelor cu vârsta între 18 şi 30 de ani, menit să le ajute pe acestea să achiziţioneze o maşină nouă în condiţii avantajoase.

Esential 50 la sută din valoarea creditului "Prima Maşină" ar putea fi garantată de Guvern.
Ministrul Economiei propune un program de stimulare a achiziţiei de automobile noi prin lansarea unui sistem de garantare a creditelor pentru tinerii între 18 şi 30 de ani care vor să cumpere o maşină nouă. Acest sistem este inspirat de programul "Prima Casă" şi implică un dosar al solicitantului, care trebuie să demonstreze că are un loc de muncă stabil şi că maşina dorită este nouă şi intră în limita de buget a programului (încă nestabilită). Una dintre posibilităţile anunţate de acest proiect implică garantarea Guvernamentală a 50% din valoarea împrumuturilor solicitate de aplicanţi în contextul unui avans minim de 5% din preţul maşinii. Faţă de o soluţie clasică de finanţare, tinerii ar primi o perioadă mai lungă de rambursare, o dobândă mai mică şi încheierea unei asigurări împotriva tuturor riscurilor, pe toată perioada de rambursare.

STUDIU: 50% dintre şoferii mai tineri de 30 de ani folosesc internetul la volan

Urmareste Automarket
Cel mai probabil, tinerii solicitanţi vor avea nevoie şi de un girant solvabil care să le garanteze plata creditului în cazul în care aceştia sunt neserioşi sau nu îşi mai permit plata ratelor.
Pentru moment, această propunere a Ministrului Economiei este doar atât, neexistând un proiect concret prezentat public. Până la atingerea unei forme coerente, Ministrul Economiei a anunţat că va avea mai multe întâlniri cu reprezentanţii producătorilor şi importatorilor de automobile din România pentru a stabili o sumă maximă pentru proiect, precum şi idei de bună derulare ale programului.

Studiu Kumho: 20% dintre şoferi nu ştiu de unde se deschide capota

Tinerii care vor dori să aplice pentru acest proiect ar putea să aibă nevoie de un girant solvabil, pe lângă sprijinul acordat de Guvern în această direcţie. Ca de obicei, aceştia ar putea să apeleze la părinţi.

STUDIU: Clienţii cu vârsta între 18 şi 34 de ani nu mai cumpără maşini noi, ci electronice

Programul ar avea rolul de a stimula vânzările de automobile din România prin facilitarea împrumuturilor pentru categoria demografică vizată de ”Prima Maşină”. Ministrul Economiei consideră că "nu există tânăr care să nu-şi dorească să conducă o maşină", aceasta fiind şi motivaţia proiectului în viziunea dânsului. Pentru moment, nu este clar dacă proiectul "Prima Maşină" poate fi cumulat în vreun fel cu ofertele Rabla, cu toate că această posibilitate ar implica o dublă reducere acordată pentru un produs, lucru rar întâlnit în această industrie.

Acest proiect vine în ciuda tendinţelor globale de reducere a proprietăţii asupra vehiculelor efectuate de persoanele aparţinând "Generaţiei Y", după cum arată studiile derulate în SUA, de exemplu.

Studiu: maşinile femeilor sunt mai noi şi mai bine întreţinute decât ale bărbaţilor

Via Stirile Protv | Sursă foto  

Comentarii (13)

  • Ministrul Economiei consideră că "nu există tânăr care să nu-şi dorească să conducă o maşină".

    Doamne, mare ti-e gradina! Am rezolvat toate celelalte probleme!

    PS Oare baietii jmecheri de la APIA nu au si alte idei?
    14 10
  • Ai dreptate, programul RABLA nu mai da roade :)
    8 3
  • si cum tinerii nu prea isi permit masini scumpe ... chestia asta nici nu poate fi vorba sa fie interpretata ca un ajutor acordat unei oarecare fabrici de pe langa Pitesti
    9 12
  • @unckle...dar exista atatea alternative la fabrica de pe langa pitesti. Orice om intreg la minte stie ca, sa luam asa pur intamplator, marca aia cu sigla aia rotunda cu niste V-uri su dublu V-uri pe mijloc este o afacere...

    ma intelegi?

    :))

    intodeauna produselor alea de la pitesti li se gaseste cate o buba'n cap scotand la iveala cate un iepuras german ori cehesc de mult mai buna calitate siguranta, etc...la aceeasi bani.
    15 5
  • Acest program are o mare problema: polita RCA. Persoanele pana in 30 de ani ce poseda autoturisme platesc niste polite RCA exorbitante (exemplu 1200 lei pe an pentru un motor de 1,5 L). Prin urmare tinerii din salariu (care de cele mai multe ori nu este asa consistent datorita faptului ca sunt la inceput de cariere) vor trebui sa suporte rata aferenta creditului, cheltuielile cu combustibilul, intretinerea masinii si niste polite RCA al caror cuantum poate echivala cu cateva rate bune. O solutie ar fi ca masina sa fie inmatriculata pe numele unei persoane mai mari de 30 ani dar din cate stiu eu nu se poate atat timp cat masina este luata prin credit.
    9 1
  • Mitica
    @vianu Imi pare rau, dar dai impresia ca VW face masini imbecabile si nu exista probleme. Este probabil cea mai mare greseala.

    VW nu sunt tocmai rai in orice privinta. Masini extrem de scumpe si slab dotate, da. Motoare diesel ok cu o fiabilitate rezonabila, da. Personal, mi-as dori o masina pe benzina, iar VW sta extrem de prost la acest capitol. Motorul lor mai ok, 1.4-ul de 122 CP, este valabil de la un Golf mediu echipat in sus. Deja esti nevoit sa dai multi bani pe o masina doar fiindca vrei motorul mai bun pe benzina. Realist, te vei limita la 1.2 TSI-ul, minunatia de motor ce, inca, ii cade distributia si are diverse probleme cu turbina.

    Fiecare producator are probleme, dar Dacia macar nu e intr-o situatie atat de proasta precum VW. Sa nu uitam ca unele service-uri nu doresc sa plateasca reparatia complet, fiindca de, ai cumparat masina de curand, ai dat 17.000 euro, are 5000 km si a murit distrubutia. Si da, e caz real.
    10 6
  • un cetatean adevarat
    Propun sa lansam programul ''UN KM DE AUTOSTRADA PE ZI"...

    Nu de alta, dar sa avem si pe unde circula astia mai tineri, cu bani care ...este si nu mai puteti de grija noastra.DECAT...

    PS: Mesajul de mai sus este un PAMFLET, ca si actualul program de guvernare.
    Singurul lucru real si e autostrada .....de ea chiar avem nevoie.

    Multumesc.
    12 1
  • @Mittica...pune ghilimelele in spatiile strategice si vei vedea ca mesajul se schimba cu 180*

    ;)
    9 1
  • Daca s-ar evita obisnuita birocratie, ar fi un real succes... pentru mica intreprindere de automobile din Arges, controlata de Francezi. :)
    5 2
  • antonny
    Prima MASINA cu motor de la 3.0 .....
    5 2
  • @Mitica
    De proaste ce sunt se vand atat de bine:))
    7 1
  • tavone
    daca s-ar face un studiu la nivel national probabil ca s-ar constata ca tinerii din provincie pana in 30 ani nu-si vor putea permite sa plateasca o rata de 10mil pe luna la o masina (mai ales daca detin si un credit pt casa). Iar in acest program probabil se va tinti un ajutor a.i. sa-si poata achizitiona o masina ieftina. Drept urmare, suma maxima ce va fi garantata de fondul de garantare nu cred ca va depasi 10mii euro. In orice caz, cine isi va permite, daca acest program va avea costurile bancare sub cele ale firmelor de leasing, cred ca va fi un succes
    4 0
  • din pacate are iz electoral
    tinerii nu dau doi bani pe comunisti si uite, HOPA...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru