Rabla 2015: înscrierile demarează în 27 aprilie
Bonificaţia de 20.000 de lei a apărut în urma măririi valorii ecotichetului, introdus în 2013, de la cotaţia precedentă, de 12.000 de lei. La vremea respectivă, introducerea acestui bonus nu a adus nicio modificare în piaţa auto românească.
În orice caz, subliniem faptul că bonusul pentru achiziţia de maşini electrice este valabil doar pentru automobilele noi, cu sistem de propulsie 100% electric, nu şi pentru cele care beneficiază de un motor cu ardere internă pentru funcţie de extindere a autonomiei, cum este cazul lui BMW i3 şi a lui Opel Ampera, de exemplu. Pentru modelele cu sistem de propulsie electric susţinut de un motor cu ardere internă (exemplu BMW i8 şi Opel Ampera), clasificate în aceeaşi categorie cu hibrizii plug-in, bonificaţia ecologică asociată programului Rabla este de 2.500 de lei, la fel cum este pentru toate vehiculele electrice achiziţionate prin programul Rabla 2015 în afara primilor 100 de clienţi. În cazul hibrizilor care nu sunt plug-in, bonusul ecologic acordat prin programul rabla este de 1.500 de lei.Experimentul Ampera, raport după prima săptămână: 400 de kilometri electrici cu 21 de lei
În cadrul conferinţei care a marcat debutul ediţiei 2015 a Programului Rabla, reprezentanţii Ministerului Mediului au anunţat intenţia de a monta 10.000 de prize de încărcare pentru vehicule electrice la nivel naţional. Reprezentanţii Ministerului Mediului vor să realizeze proiectul respective astfel încât ţara noastră să resepcte angajamentele faţă de Uniunea Europeană şi Comisia Europeană, existând o directivă din 2014 referitoare la staţiile de încărcare pentru vehicule electrice instalate într-o ţară, reglementarea pe care România nu o respectă în prezent, explică Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu.
Asteptam Zoe.
E o practica destul de comuna. Inca la noi se da destul de putin.
Statele din intraga lume au tot interesul sa subventioneze segmentul pentru ca isi reduc "factura" pentru petrol. Trebuie creata o supapa pentru diminuarea dependentei de combustibili fosili.
Asta nu inseamna ca reducerile astea pentru electrice vor fi la infinit.
Doar cat sa le puna pe picior de egalitate cu masinile clasice(financiar vorbind)
Cu 450.000 de euro nu face nici macar 1 kilometru de autostrada.
E maruntis.
Pe bune? Toata Romania are scoli,drumuri, autostrazi, spitale, apa si canalizare si doar prize pentru masini electrice ne mai lipsesc?
Asta e cea mai mare problema?
40% din populatia Romaniei (rurala si nu numai) nu are apa curenta si canalizare, si fac "dush la lighean".
Toate orasele Romaniei sunt pline de praf de la lucrari deschise si de la spatiile verzi neingrijite corespunsator.
Sunt zeci de zone poluate grav de la industrie si extractie care au nevoie de ecologizare.
Sunt mii de gropi de gunoi neoficiale peste tot, ce sunt o sursa permanenta de raspandire a pungilor de plastic (de ex.) cu orice pala de vant.
Cu toate aceste probleme si cu toata saracia, noi ne gandim la prize pentru masini electrice?
Oamenii astia sunt deplasati grav.
Ma intreb sincer cu ce se deplaseaza ei in mod uzual de nu au nici cea mai mica imagine a Romaniei reale.
10000 de prize inseamna in plus 10000 locuri de parcare si sa nu uitam infracstructura electrica, mama ce de spaga se intrezareste!
Azi dimineata spunea Moise Guran cum ca in Romania sunt 19 milioane de locuitori, ca exista 5 milioane de angajati cu acte in regula si 5,4 milioane de pensionari si ca natalitatea e in scadere. Pai cum sa nu fie in scadere cand majoritatea romanilor au teama ca nu pot intretine o familie, ca nu au cum sa-si cumpere o casa sau un amarat de Logan nou prin programul Rabla si ca nu au siguranta zilei de maine?! Bine spunea cineva mai sus ma sunt foaaaarte multi romani care au buda in spatele casei, ca nu au apa si canalizare si astia de la mediu viseaza cai verzi pe pereti.
Sunt atat de multe probleme in tara asta amarata incat sincer sa spun asta ar fi ultima grija pentru mine, ca nu exista prize pentru masinile electrice. Sa ne punem mai intai problema cate harburi din Vest ajung in Romania si poluaza ca o raba de acum 30 de ani si cate masini trec de RAR si de ITP pe spaga.
@V, asteapta-l tu pe Zoe in Romania. Dar ai grija sa nu ramai cu asteptatul.
De acord ca Romania are multe probleme dar pot fi rezolvate si daca se lucreaza la ele paralel. E gresit sa spui ca trebuie neaparat sa terminam toate autostrazile pana sa facem prima priza.
Creeare de prize este o investitie care va genera profit, nu sunt bani aruncati pe fereastra. Daca stimulezi cu succes achizitionarea de masini electrice, pana la urma, faci un bine tuturor.
Daca circula suficient de multe masini electrice, inevitabil, posesorii vor face economii care intr-un fel sau altul se pot intoarce in economia tarii in loc sa fie instrainati pe combustibil importat. Daca ai mai multi bani la sfarsit de luna poate i-ti vei cumpara ceva sau poate te vei duce undeva unde vei plati cazare, restaurante etc...
E un lucru bun inclusiv pentru cei care nu suporta electricele. Daca X persone renunta la masina cu combustibil fosil si isi cumpara electrice atunci benzinariile au cu X mai putini clienti si poate numarul de clienti redus va duce pretul combustibililor in jos. Astfel cei care au masini clasice si transportatorii ajung si ei la randul lor sa faca economii care se pot intoarce intr-un fel sau altul in economia Romaniei.
Evident, acum sunt mult prea putine masini electrice pentru a avea un impact dar, inevitabil, numarul lor va creste si poate in viitorul nu foarte indepartat vor fi suficient de multe incat suma acelor mici economii sa faca o valoare considerabila care va fi benefica pentru toti.
Eu personal incep sa cred ca in vreo 10 ani pe Automarket 2.0 la sectiunea raspunsuri intrebarea clasica cu "benzina vs diesel" va fi inlocuita cu "benzina vs diesel vs electrica"
Sau este chiar o intelegere intre minister si Dacia pentru taxa de mediu
In Romania abia sunt cateva marci premium care aduc euro 6 si tu ai asteptari de la marca de buget ?