Ministerul Mediului vrea 10.000 de prize pentru vehicule electrice în toată ţara şi bonus de până la 6000 de euro la achiziţia unei maşini electrice

de Sebastian Toma
Luni, 27.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Mediului din România a propus un bonus de 4.500 de euro pentru cei care achiziţionează un automobil 100% electric. Acesta poate fi suplimentat cu tichetul Rabla şi totalizează o reducere de până la 6.000 de euro.

Esential 100 de români vor beneficia de o primă de 20.000 de lei de la stat pentru achiziţia unei maşini 100% electrice.
Ministerul Mediului a propus un proiect care să ofere un ecobonus de 4.500 de euro pentru clienţii de maşini electrice din România. Proiectul este în curs de avizare, spun oficialii ministerului, fiind alocate 100 de bonusuri a câte 20.000 de lei fiecare pentru cei care îşi cumpără o maşină 100% electric. Mai mult decât atât, bonusul respectiv poate fi cumulat cu Rabla, urcând bonificaţia maximă la aproape 6.000 de euro şi este disponibil şi persoanelor juridice. Altfel spus, primii 100 de clienţi de maşină electrică din România vor beneficia, în baza acestui proiect, de o bonificaţie de 20.000 de lei din partea statului.

Rabla 2015: înscrierile demarează în 27 aprilie

Bonificaţia de 20.000 de lei a apărut în urma măririi valorii ecotichetului, introdus în 2013, de la cotaţia precedentă, de 12.000 de lei. La vremea respectivă, introducerea acestui bonus nu a adus nicio modificare în piaţa auto românească.

În orice caz, subliniem faptul că bonusul pentru achiziţia de maşini electrice este valabil doar pentru automobilele noi, cu sistem de propulsie 100% electric, nu şi pentru cele care beneficiază de un motor cu ardere internă pentru funcţie de extindere a autonomiei, cum este cazul lui BMW i3 şi a lui Opel Ampera, de exemplu. Pentru modelele cu sistem de propulsie electric susţinut de un motor cu ardere internă (exemplu BMW i8 şi Opel Ampera), clasificate în aceeaşi categorie cu hibrizii plug-in, bonificaţia ecologică asociată programului Rabla este de 2.500 de lei, la fel cum este pentru toate vehiculele electrice achiziţionate prin programul Rabla 2015 în afara primilor 100 de clienţi. În cazul hibrizilor care nu sunt plug-in, bonusul ecologic acordat prin programul rabla este de 1.500 de lei.

Experimentul Ampera, raport după prima săptămână: 400 de kilometri electrici cu 21 de lei

Urmareste Automarket
În cadrul conferinţei care a marcat debutul ediţiei 2015 a Programului Rabla, reprezentanţii Ministerului Mediului au anunţat intenţia de a monta 10.000 de prize de încărcare pentru vehicule electrice la nivel naţional. Reprezentanţii Ministerului Mediului vor să realizeze proiectul respective astfel încât ţara noastră să resepcte angajamentele faţă de Uniunea Europeană şi Comisia Europeană, existând o directivă din 2014 referitoare la staţiile de încărcare pentru vehicule electrice instalate într-o ţară, reglementarea pe care România nu o respectă în prezent, explică Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu.

Comentarii (17)

  • Excelenta initiativa ! 100 de bucati s-ar vinde ca painea calda ! Problema e ca pentru persoanele fizice nu-i nicio oferta pertinenta, adaptata pietei autohtone, deocamdata. Leaf nu exista in Romania. i-Miev e prea mica si scumpa. Kangoo ZE e o duba pentru firme de curierat. Twizy e pentru tari calde sau bogatani romani, extrovertiti, neconformisti, care isi permit s-o conduca 4-5 luni pe an, apoi s-o tina in garaj...

    Asteptam Zoe.
    22 3
  • fix pe asta aveam nevoie sa se cheltuie un purchoi de bani
    11 15
  • @lol

    E o practica destul de comuna. Inca la noi se da destul de putin.
    Statele din intraga lume au tot interesul sa subventioneze segmentul pentru ca isi reduc "factura" pentru petrol. Trebuie creata o supapa pentru diminuarea dependentei de combustibili fosili.

    Asta nu inseamna ca reducerile astea pentru electrice vor fi la infinit.
    Doar cat sa le puna pe picior de egalitate cu masinile clasice(financiar vorbind)
    14 5
  • Nu stiu de unde ii arde acum sa ceara bani pentru prize, cand pentru alea conventionale, mult mai multe, n-avem autostrazi.
    9 2
  • @lorinczi.thomas
    4.500 euro X 100 eco-bonusuri = 450.000 euro

    Cu 450.000 de euro nu face nici macar 1 kilometru de autostrada.
    E maruntis.
    12 1
  • @lorinczi.thomas
    Un kilometru de autostrada in Romania costa 5 - 6 milioane de euro.
    11 0
  • Pai da
    Sa nu ziceti, banii astia vin de la taxa de 0.7 euro inclusa in pretul carburantului ... ehe...ca de, tot nu am "vazut" unde s-au evaporat acei bani...
    7 0
  • qwerty
    Nu ar fi fost mai simplu sa scuteasca automobilele electrice de la plata TVA ului in limita a 4500 euro? De ce trebuie sa se complice atata si sa mai puna si cumparatorii pe drumuri cu birocratia lor
    11 0
  • Ma, noi ne kkm in fundu' curtii si astora le arde de prize de incarcare pentru masini electrice?
    Pe bune? Toata Romania are scoli,drumuri, autostrazi, spitale, apa si canalizare si doar prize pentru masini electrice ne mai lipsesc?
    Asta e cea mai mare problema?
    40% din populatia Romaniei (rurala si nu numai) nu are apa curenta si canalizare, si fac "dush la lighean".
    Toate orasele Romaniei sunt pline de praf de la lucrari deschise si de la spatiile verzi neingrijite corespunsator.
    Sunt zeci de zone poluate grav de la industrie si extractie care au nevoie de ecologizare.
    Sunt mii de gropi de gunoi neoficiale peste tot, ce sunt o sursa permanenta de raspandire a pungilor de plastic (de ex.) cu orice pala de vant.
    Cu toate aceste probleme si cu toata saracia, noi ne gandim la prize pentru masini electrice?
    Oamenii astia sunt deplasati grav.
    Ma intreb sincer cu ce se deplaseaza ei in mod uzual de nu au nici cea mai mica imagine a Romaniei reale.
    6 5
  • Da bine la Consiliu European!
    10000 de prize inseamna in plus 10000 locuri de parcare si sa nu uitam infracstructura electrica, mama ce de spaga se intrezareste!
    9 2
  • LauCalin
    Intr-o tara bananiera care nu are nici macar o autostrada, unde Renault si Ford, adica doi dintre cei mai mari investitori in Ro, nu stiu cum sa mai sa convinga Guvernul ca au nevoie de autostrazi, intr-o tara unde dai cu 100 km/h in groapa pe drum european si cu 120 km/h pe autostrada A1 de zici ca acolo iti rupi masina la propriu, unde un km de autostrada costa milioane de euro si spagile sunt de sute de milioane, intr-o tara in care toti comerciantii au scumpit alimentele ca sa taie apoi TVA-ul si sa se ajunga la pretul actual (adica 0 efecte pozitive datorate micsorarii TVA-ului la alimente), voi puneti botul la 10000 de prize electrice? Vor unii 10000 de prize... eu vreau o tara ca afara.
    Azi dimineata spunea Moise Guran cum ca in Romania sunt 19 milioane de locuitori, ca exista 5 milioane de angajati cu acte in regula si 5,4 milioane de pensionari si ca natalitatea e in scadere. Pai cum sa nu fie in scadere cand majoritatea romanilor au teama ca nu pot intretine o familie, ca nu au cum sa-si cumpere o casa sau un amarat de Logan nou prin programul Rabla si ca nu au siguranta zilei de maine?! Bine spunea cineva mai sus ma sunt foaaaarte multi romani care au buda in spatele casei, ca nu au apa si canalizare si astia de la mediu viseaza cai verzi pe pereti.
    Sunt atat de multe probleme in tara asta amarata incat sincer sa spun asta ar fi ultima grija pentru mine, ca nu exista prize pentru masinile electrice. Sa ne punem mai intai problema cate harburi din Vest ajung in Romania si poluaza ca o raba de acum 30 de ani si cate masini trec de RAR si de ITP pe spaga.
    @V, asteapta-l tu pe Zoe in Romania. Dar ai grija sa nu ramai cu asteptatul.
    8 4
  • qwerty
    Cu tot respectul, logica voastra nu e corecta.

    De acord ca Romania are multe probleme dar pot fi rezolvate si daca se lucreaza la ele paralel. E gresit sa spui ca trebuie neaparat sa terminam toate autostrazile pana sa facem prima priza.

    Creeare de prize este o investitie care va genera profit, nu sunt bani aruncati pe fereastra. Daca stimulezi cu succes achizitionarea de masini electrice, pana la urma, faci un bine tuturor.
    Daca circula suficient de multe masini electrice, inevitabil, posesorii vor face economii care intr-un fel sau altul se pot intoarce in economia tarii in loc sa fie instrainati pe combustibil importat. Daca ai mai multi bani la sfarsit de luna poate i-ti vei cumpara ceva sau poate te vei duce undeva unde vei plati cazare, restaurante etc...
    E un lucru bun inclusiv pentru cei care nu suporta electricele. Daca X persone renunta la masina cu combustibil fosil si isi cumpara electrice atunci benzinariile au cu X mai putini clienti si poate numarul de clienti redus va duce pretul combustibililor in jos. Astfel cei care au masini clasice si transportatorii ajung si ei la randul lor sa faca economii care se pot intoarce intr-un fel sau altul in economia Romaniei.

    Evident, acum sunt mult prea putine masini electrice pentru a avea un impact dar, inevitabil, numarul lor va creste si poate in viitorul nu foarte indepartat vor fi suficient de multe incat suma acelor mici economii sa faca o valoare considerabila care va fi benefica pentru toti.
    Eu personal incep sa cred ca in vreo 10 ani pe Automarket 2.0 la sectiunea raspunsuri intrebarea clasica cu "benzina vs diesel" va fi inlocuita cu "benzina vs diesel vs electrica"
    9 4
  • @LauCalin
    Nu raman deloc cu asteptatul ! Am auzit ca ZOE se lanseaza anul asta in Romania! O sa vezi !
    7 3
  • Nu, nu ai inteles. Stiu ca se lanseaza. Doar ca va fi ca un diamant (in speta Zoe) intr-un mare rahat (Minunata Romanie)
    6 2
  • mbm_ber
    Ar trebui ca ministerul mediului sa-i intrebe pe cei de la Dacia de ce nu vand Duster 4x4 cu motor Euro 6 si in Romania (este la vanzare in restul Europei) dar noi nu santem in Europa.
    Sau este chiar o intelegere intre minister si Dacia pentru taxa de mediu
    1 4
  • @mbm_ber
    Acum a demarat treaba cu euro 6, amice. Norma euro 6 devine obligatorie de abia de la 1 septembrie 2014, cand producatorii nu vor mai putea omologa motoare euro 5.
    In Romania abia sunt cateva marci premium care aduc euro 6 si tu ai asteptari de la marca de buget ?
    4 1
  • mishazaitev
    Si eu sunt de parere ca este o initiativa buna. Sigur ca ca sunt si altele de facut, dar, niciun lucru bun infaptuit nu strica. Pe principiul ca sunt altele de facut nu ar fi trebuit realizat nici laserul de la Magurele, nu ra fi trebuit sa avem nici unul dintre cele mai rapide interneturi din Europa si nu s-ar fi intamplat nici alte lucruri bune care s-au intamplat in Romania.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru