Mersul pe jos dauneaza mediului mai mult ca masina
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Britanicul Chris Goodall, un cunoscut ecologist britanic, a publicat in Times un studiu care rastoarna intregul sistem de valori ale mediului cunoscute pana acum. Goodall a recalculat emisiile de dioxid de carbon ale unei persoane care merge la magazin sa cumpere alimente in comparatie cu cele ale unei persoane care face acelasi lucru, dar cu masina. Ei bine, surpriza.
Totul porneste de la faptul ca noile tehnologii de producere a alimentelor consuma foarte multe resurse, emisiile de CO2 fiind direct proportionale. Iata cum explica omul de stiinta britanic intregul sistem de calcul: "O masina medie din Marea Britanie condusa pe o lungime de trei mile (4.8 kilometri) arunca 0.9 kilograme de CO2 in atmosfera. In schimb, daca o persoana merge pe jos, consuma in jur de 180 de calorii. Inlocuirea acestor calorii necesita 100 de grame de carne de vita, de exemplu, la producerea careia se emit 3.6 kilograme de CO2. Adica de patru ori mai mult decat scoate o masina".
Mai mult, demonstratia britanicului continua: "Un tren care funcioneaza cu motoare diesel este de doua ori mai poluant decat masina pentru o familie. Pungile din hartie fac mai mult rau mediului decat cele din plastic din cauza cantitatii de energie de care acestea din urma au nevoie pentru a fi produse si transportate".
Daca aceste calcule nu v-au ajuns, iata alte concluzii la care a ajuns cercetatorul:
- Daca in locul carnii de vita punem in ecuatie un pahar de lapte, o persoana de statura medie are nevoie de 420 de ml pentru a inlocui caloriile arse pe 4.8 kilometri. Ei bine, pentru a produce aceasta cantitate de lapte, o masina moderna emite 1.2 kg CO2. Mai mult decat emite o masina.
- Productia unui kilogram de carne inseamna 36 de kilograme de gaze care participa activ la efectul de sera.
- Fermele de animale sunt foarte daunatoare pentru mediu. De exemplu, in timpul digestiei, vacile produc metan care este de 21 de ori mai daunator decat dioxidul de carbon.
- "Alimentele participa mai activ la emisiile poluante decat o face industria aeriana din Marea Britanie, insa acest lucru nu este facut public. Companiile de alimentatie publica nu sunt intrebate despre emisiile poluante ale tehnologiilor pe care le utilizeaza", noteaza Goodall.
- Un bec "ecologic" salveaza exact cantitatea de energie utilizata de companiile alimentare pentru a importa doua pungi de legume.
- "Nu cumparati nimic de la supermarket sau de la alte magazine care vand alimente care sunt transportate de departe", este solutia pe care o da Goodall problemelor gasite de el.
Sursa: Times Online
[poll]75[/poll]Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Ford schimbă șeful calității, după un an plin de rechemări în service
1. Masina in drumul ei intalneste blocaje de trafic, semafoare.
2. Daca e cald soferul "va uita" sa opreasca motorul ca sa nu "moara de cald"
3 Daca e frig soferul va porni motorul daca se poate din telecomanda ca nu cumva sa-l atinga putin frigul.
Potrivit studiului ar trebui sa impuscam toti obezii pentru ca ei mananca alimente pentru producerea carora se produce CO2.
E normal ca un tren care cantareste zeci-sute de tone si care transporta sute de oameni sa fie doar de 2 ori mai poluant decat un autoturism care cantareste 1-3 tone si poate duce 1-5 persoane.
Si n-am inteles:
1.Daca mergi cu masina nu mai trebuie sa mananci?
2.Din fabricarea unui automobil rezulta oxigen?!?
Cat CO2 rezulta pentru fabricarea pieselor si subansamblelor unui automobil? Cat CO2 rezulta din fabricarea uleiurilor auto sintetice sau minerale.
Cat combustibil se arde pentru transportarea pieselor la uzinele auto si cat oxigen ardem ca sa transportam masinile la punctele de livrare?
In cazul mersului pe jos s-a pus problema poluarii generate de producerea alimentelor. In cazul mersului cu masina s-a pus doar problema poluarii produse in timpul mersului (arderea combustibilului), DAR nu si a poluarii generate de producerea combustibilului (!!!), ca sa nu mai vorbim de producerea masinii (!!!) si de faptul ca masina in sine va deveni candva o tona de deseu.
Si chiar vrea paranoicul asta sa credem ca pt producerea a 100g de carne de vita se genereaza 3.6kg de CO2?!?
Si inca ceva. Mersul cu masina nu genereaza doar CO2. Mai sunt multe lucruri de luat in calcul.
in fine haideti sa lasam spectacularul si traficul intensiv generat de acesta
acest studiu este TOTAL irelevant si chiar imi pare rau ca in spiritul unei audiente cat mai mari negociem din acest unghi de abordare o stire de genu acesta...
Sincer sunt foarte trist - mai ales ca acelasi om care a scris aceasta stire a postat un blog prom itator cu privire la adevarata problema legata de mediu.. suntem romani si se vede!
balcanism 100% - sunt convins ca studiul cuprinde alt unghi de abordare!
ei o sa mergem numia cu masina si o sa ne atrofiem si o sa ne piticim de vom ajunge extraterestri.
fratilor vine sfarsitul lumii toate se intorc cu fundul in sus
Trecand peste aspectul cantitativ, dpdv calitativ, dupa logica acestui individ mersul cu masina poate inlocui mancatul, adica daca mergem cu masina nu mai mancam. Oare de aceea americanii sunt un popor de obezi? hmmm...
De asemenea, se pare ca producerea masinilor si a combustibilului nu este daunatoare mediului, iar activitatea de rumegare specifica de cateva milioane de ani multor specii de ierbivore afecteaza echilibrul climei... Poate ca rumegatoarele sunt de vina pentru alternantele glaciatie-incalzire... Ce bine ca avem pe cine sa dam vina!
I-as recomanda ilustrului "ecologist" Chris Goodall sa puna mana pe carte (sau wikipedia.org sau orice vrea) si sa studieze chimie si cam cum sa fac calculele energetice si de emisii poluante.
Exista un singur aspect asupra caruia are dreptate: sa cumparam obiecte care nu sunt transportate de departe, deoarece transportul este nociv mediului. Cu o completare: sa cumparam obiecte cu cat mai putin ambalaj deoarece si acesta e o sursa de gunoi...
Daca luam in calcul situatia din tara noastra, constatam ca avem de-a face cu un paradox, pentru ca aici nu se respecta nici o regula, aici este permis orice. Astfel: cea mai poluanta masina este cea care trebuie eliminata de pe piata, fiecare producator declara ce-l taie capul (ca doar e pentru romani) si daca ceva geniu manelist se apuca sa faca oarece calcule imbarligate, sigur va ajunge sa demonstreze orice, numai sa fie bagat in seama.
Din nefericire, pot sa spun doar ca azi important este factorul senzational, fiind mai putin important daca mai este si adevarat sau nu. Sintem bombardati de reclame, care mai de care mai idioate, tocmai pentru a face din noi "cumapartori model", adica indobitociti. Stiinta nu mai are de mult timp un cuvant de spus, pentru ca multe "teorii" ar fi puse la zid !
Apoi se ia o masina, se introduce in aceeasi camera cu scopul de a simula parcurgerea a 10km. Oare cat de bine se va simti un om daca ar sta in camera dupa ce oprim motorul?
@gye - prietene doar atata poti "scoate" din tine. Daca te exprimi trivial macar incearca sa scrii corect. Mi-au trebuit 10minute sa descifrez ce-ai scris.
@Mircea - ma bucur sa vad ca lumea e interesata de ecologie, eu nu sunt un ecologist dar incerc sa nu -mi bat joc de natura pe cat posibil.
Ar fi bine sa existe, pe site in zona VERDE pe care deja am vazut ca ai creat-o, o rubrica despre cum sa faci sa poluezi mai putin:
- cum sa faci sa-ti scazi consumul (sa nu lasi motorul sa mearga degeaba, sa folosesti frana de motor, sa nu incalzim motorul 2 ore inainte de a pleca de pe loc, sa nu mergi (pe cat posibil) cu geamul deschis, etc.
oricum, cred ca accentul nu e bine pus in comentarea acestui studiu. omu' o fi vrut sa atraga atentia asupra poluarii produse de industriile alimentare.
Pe de alta parte si daca mergi cu masina consumi cam tot aceleasi calorii, mai ales daca te mai si stresezi in trafic.
Si mai sunt o gramada: poluarea cand se fabrica benzina, poluarea la fabricarea masinii, oamenii care mananca care fabrica masini si combustibil... etc,etc... Un calcul de acest gen e practic imosibil de realizat si clovnul asta probabil a fost bine platit de industria auto pt a publica asa ceva.
ABERANT!
~~~~~~~~
Unii chiar consuma oxigenul pe degeaba.... Chris Goodall de exemplu.
Presimt ca va urma un studiu despre viata sexuala a pasarilor din Delta Dunarii, referitor la CO2-ul emis de acestea....
Si ma gandesc ca unii i-au bani multi pt. asemenea studii tampite.....
apare in ecuatie?
si noroc cu masina in sec XX si XXI, ca asa putem aboli mersul pe jos (sa nu mai poluam) si sa mergem toti, obligatoriu, cu masinile
si vb cuiva de mai sus, putem taia toate padurile ca masinile sa mearga pe drum cat mai drepr, fara ocolisuri :))
1 tipu e prost
sau
2 tipu a fost bine platit de cineva sa faca studiu asta si sa iasa asa
sau
3( si cred ca cel mai plauzibil) a incercat intr-un mod mai neortodox sa ne atraga atentia ca nu trebuie sa fim atenti doar la emisiile masinilor ci si la poluarea ce rezulta de la industrii.
Problema e ca din cei 1% din populatia lumii care ar intelege aluzia putini vor citi articolul...
Ce scot unii din ei....
este cineva cu adevarat preocupat de interesul general ca m-am saturat de interesele individuale...inclusiv de ale mele...:P
Ma mut dreq pe marte!
Studiul lui Goodall este incorect, pentru ca el s-a referit doar la deplasarea cu masina, fara sa ia in calcul si mijloace alternative, cum ar fi... Loganul :)
MULTUMESC!!!
pai dak ti se face foame pe drum poti sa mananci din masina ! something is wrong here... :| !
Asta numai din cauza voastra, care inhalati CO2-ul altora, care deja mi se pare mai poluant decat un suv care isi vede de drum.
Felicitari lui Mircea Mester ca a reusit sa va tina cu mufa-n reclame, sa-si traga si el banu pentru o friptura poluanta si o bere cu CO2, sau, de ce nu, pentru un leasing la suv.
niste niste bani cheltuiti aiurea si inc aun studiu ce va fi folosit ce producatorii de masini.
Va dati seama cata carne de vaca trebuie sa manance ala la intoarcere, dupa ce a carat plasele de la supermarket.
Plus ca omul nu ar trebui sa manance numai carne de vita/porc ci si cereale, legume, fructe, etc Producerea acestora implica emisii mult mai mici de CO2 decat mai sus mentionata carne de vaca.
Oricum, daca stai toata vremea cu curul in masina te poti ingrasa, astfel ca si masina si persoana vor consuma mai mult!!!!
-uzura pieselor automobilului,
-de faptul că benzina pentru a ajunge în rezervor este arsă motorină pentru extracţie şi transport,
-de faptul că o persoană tot atât mănâncă doar că se va îngrăşa şi va consuma mai mult combustibil dacă va circula cu maşina,
-a presupus că persoana va cumpăra mâncare transportată de la distanţă mare ....
Sa gasit si cine sa comenteze. Rider de triciclete poate. Mai ales din tara in care misticismul inca ii conduce pe oameni in viata de zi cu zi. Locul unde lumea cunoaste zodiacul inainte sa cunoasca cum functioneaza un motor.
Personal sunt curios daca ce citim noi aici este doar un fragment din studiul facut. Scos din context pana si o partida buna de sex poate fi ceva dezastruos.
Oricum CO2 este ceva necesar vieti vegetale, ceva fara de care biosfera ar disparea si noi la fel. Un alt studiu spunea ca un % mai mare de CO2 si un ciclu mai rapid al apei ar duce la o crestere mai rapida a recoltelor si a vegetatiei in general. Plantele se hranesc cu CO2.