Mercedes şi BMW au intrat în aceeaşi zi în hora scandalului Dieselgate, după ce două organizaţii distincte au dezvăluit rezultatele unor teste care, în opinia acestora, demonstrează că cei doi producători germani încalcă limitele europene pentru emisiile de oxid de azot.
Mai întâi, organizaţia germană de mediu DUH a publicat rezultatele unor teste realizate de Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Berna (Elveţia), potrivit cărora emisiile de oxid de azot ale modelului Mercedes Clasa C 200 CDI din 2011 depăşesc de peste două ori limitele europene.
Daimler, compania-mamă a celor de la Mercedes, pune însă la îndoială veridicitatea datelor, cu atât mai mult cu cât DUH nu a precizat condiţiile în care a avut loc testul, ci doar faptul că organizaţia a folosit tehnologie certificată în 2007 care îndeplineşte standardul Euro 5.
"Rezultatele testelor sunt discutabile, deoarece condiţiile testului nu sunt clare.
Nu ştim cu exactitate maşina, temperatura de la momentul testelor sau gradul de încărcare a maşinii", a precizat un purtător de cuvânt al Daimler. În aceeaşi zi, postul de televiziune ZDF a publicat rezultatele aceleaşi universităţi, de data aceasta pentru un model BMW 320d. Totuşi, testele au fost realizate în condiţii reale, în care nivelul emisiilor este întotdeauna mai ridicat decât în cazul testelor desfăşurate în laborator. De altfel, BMW a reiterat faptul că nu foloseşte software pentru manipularea datelor."Maşinile noastre nu au niciun dispozitiv ilegal. Comportamentul emisiilor nu face diferenţa între o maşină aflată pe un dinamometru şi una pe un drum public. Respingem orice speculaţie contrară", a precizat un purtător de cuvânt BMW.
Anterior, organizaţia DUH a acuzat inclusiv Opel şi Renault de depăşirea normelor europene de emisii.
Via Reuters
"Maşinile noastre nu au niciun dispozitiv ilegal. Comportamentul emisiilor nu face diferenţa între o maşină aflată pe un dinamometru şi una pe un drum public. Respingem orice speculaţie contrară", a precizat un purtător de cuvânt BMW.
Fiecare se apara exact ca politicienii cand comit cate ceva . Halal seriozitate germana.
Citez o prima parte din el: ''Cei de la Toyota şi Lexus au avut cele mai mici devieri, având în mediu un consum şi emisii cu 0.8% mai mari decât cele indicate'' ..... UPSSS, pai e o diferenta colosala fata de 10% cat a indicat BMW . :)))))
http://piataauto.md/Stiri/2015/12/Doar-cinci-producatori-auto-bat-cifrele-de-consum-si-emisii-in-lumea-reala/
Mai Madalescu, lasa ma ura asta ca iti face rau la ficati, nu de alta.
Eu inteleg ca ti-au mancat zilele cu cati clienti ti-au furat marcile nemtesti, dar asa nu vei da inainte, sa stii.
Adica nu poti fi mai bun decat daca moare adversarul? Ce spune asta despre tine?
@Vava, Chiar ca ....... Cum naiba ca toate ''ghermancele'' care sunt in TOP la vanzari , dar SUB Toyota au probleme cu noxe , iar Toyota care se vinde peste ele cu procent mai mare are o marja de eroare de doar 0,8% ? May sa fie.... :)))))))