Mercedes şi BMW, acuzate de depăşirea emisiilor de oxid de azot. Reacţia germanilor: "Rezultatele sunt discutabile"

de Daniel Popescu
Joi, 17.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes şi BMW sunt acuzate că depăşesc limitele europene pentru emisiile de oxid de carbon în cazul unor modele diesel. Mercedes consideră că rezultatele sunt "discutabile", în timp ce BMW a clarificat că nu foloseşte software care să manipuleze datele.

Rezultatele testelor sunt discutabile, deoarece condiţiile testului nu sunt clare.

Purtator de cuvant
Daimler
Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”

Mercedes şi BMW au intrat în aceeaşi zi în hora scandalului Dieselgate, după ce două organizaţii distincte au dezvăluit rezultatele unor teste care, în opinia acestora, demonstrează că cei doi producători germani încalcă limitele europene pentru emisiile de oxid de azot.

Mai întâi, organizaţia germană de mediu DUH a publicat rezultatele unor teste realizate de Universitatea de Ştiinţe Aplicate din Berna (Elveţia), potrivit cărora emisiile de oxid de azot ale modelului Mercedes Clasa C 200 CDI din 2011 depăşesc de peste două ori limitele europene.

Daimler, compania-mamă a celor de la Mercedes, pune însă la îndoială veridicitatea datelor, cu atât mai mult cu cât DUH nu a precizat condiţiile în care a avut loc testul, ci doar faptul că organizaţia a folosit tehnologie certificată în 2007 care îndeplineşte standardul Euro 5.

"Rezultatele testelor sunt discutabile, deoarece condiţiile testului nu sunt clare.

Nu ştim cu exactitate maşina, temperatura de la momentul testelor sau gradul de încărcare a maşinii", a precizat un purtător de cuvânt al Daimler.

Maşinile noastre nu au niciun dispozitiv ilegal.

Purtator de cuvant
BMW
În aceeaşi zi, postul de televiziune ZDF a publicat rezultatele aceleaşi universităţi, de data aceasta pentru un model BMW 320d. Totuşi, testele au fost realizate în condiţii reale, în care nivelul emisiilor este întotdeauna mai ridicat decât în cazul testelor desfăşurate în laborator. De altfel, BMW a reiterat faptul că nu foloseşte software pentru manipularea datelor.

"Maşinile noastre nu au niciun dispozitiv ilegal. Comportamentul emisiilor nu face diferenţa între o maşină aflată pe un dinamometru şi una pe un drum public. Respingem orice speculaţie contrară", a precizat un purtător de cuvânt BMW.

Anterior, organizaţia DUH a acuzat inclusiv Opel şi Renault de depăşirea normelor europene de emisii.

Via Reuters

Comentarii (7)

  • Archip Damian
    "Rezultatele testelor sunt discutabile, deoarece condiţiile testului nu sunt clare. Nu ştim cu exactitate maşina, temperatura de la momentul testelor sau gradul de încărcare a maşinii", a precizat un purtător de cuvânt al Daimler.

    "Maşinile noastre nu au niciun dispozitiv ilegal. Comportamentul emisiilor nu face diferenţa între o maşină aflată pe un dinamometru şi una pe un drum public. Respingem orice speculaţie contrară", a precizat un purtător de cuvânt BMW.


    Fiecare se apara exact ca politicienii cand comit cate ceva . Halal seriozitate germana.
    5 11
  • ''Calitatea germana'' ireprosabila ca deobicei. Practic asta au ajuns sa vanda : IULIZIA UNOR MASINI SUPER-ULTRA-CALITATIVE . Doar cei care nu prea sunt cunoscatori auto mai cred in acest mit. Am, chiar un link care dovedeste cu cat au inselat :

    Citez o prima parte din el: ''Cei de la Toyota şi Lexus au avut cele mai mici devieri, având în mediu un consum şi emisii cu 0.8% mai mari decât cele indicate'' ..... UPSSS, pai e o diferenta colosala fata de 10% cat a indicat BMW . :)))))
    4 18
  • @madalescu - poti sa ne dai si noua linkul
    9 1
  • Ahhh.... era sa uit ...... Sorry.....Ai grija sa nu te imbeti de suparare acum :))))

    http://piataauto.md/Stiri/2015/12/Doar-cinci-producatori-auto-bat-cifrele-de-consum-si-emisii-in-lumea-reala/
    1 7
  • razvanis
    Wow, asta da sursa de informare, mi-au aparut 5 pop-uri ... piataauto.md ... blog personal.

    Mai Madalescu, lasa ma ura asta ca iti face rau la ficati, nu de alta.
    Eu inteleg ca ti-au mancat zilele cu cati clienti ti-au furat marcile nemtesti, dar asa nu vei da inainte, sa stii.

    Adica nu poti fi mai bun decat daca moare adversarul? Ce spune asta despre tine?
    4 1
  • Cum naiba mă toate germanele care sunt in top la vanzari au probleme cu noxe bla bla, asta înseamnă detronare ca să mai vândă și alții ''mașini:'
    4 1
  • ''Eu inteleg ca ti-au mancat zilele cu cati clienti ti-au furat marcile nemtesti''...... De acord. La acelasi lucru ma gandesc si eu, adica la cati clienti are FakeVAG si tot pe locul 2 e la vanzari si asta inainte de DieselGate, acum nu se stie daca va mai pupa 2-ul, si ala e un semn de intrebare pt ei . :)))))))


    @Vava, Chiar ca ....... Cum naiba ca toate ''ghermancele'' care sunt in TOP la vanzari , dar SUB Toyota au probleme cu noxe , iar Toyota care se vinde peste ele cu procent mai mare are o marja de eroare de doar 0,8% ? May sa fie.... :)))))))
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru