După un set de schiţe oficiale şi un video teaser care trăda uşor designul, Mercedes GLA a fost dezvăluit oficial, înaintea debutului său de la Frankfurt. Rival pentru BMW X1, Audi Q3 şi Range Rover Evoque, noul crossover compact se inspiră masiv din conceptul cu acelaşi nume, dezvăluit în urmă cu câteva luni la Salonul de la Shanghai.
Al patrulea membru al gamei compacte
Este cel de-al patrulea membru al gamei dezvoltate pe noua platformă compactă MFA cu tracţiune faţă, alături de CLA, A-Klasse şi B-Klasse. Familia se va lărgi la cinci membri odată cu lansarea viitorului CLA Shooting Brake anul viitor.
Cum era de aşteptat, aspectul versiunii de serie este mai cuminte decât cel al conceptului, partea frontală şi cea posterioară renunţând la o serie de detalii de design. Chiar şi aşa, GLA se aliniază filosofiei sportive pe care o vedem în segmentul compact.
SUV-ul măsoară 4417 mm lungime, 1805 mm lăţime şi 1494 mm înălţime, ceea ce îl face mai lung, dar şi mai îngust decât conceptul. Raportat la A-Klasse, pe care se şi bazează, noul GLA este cu 125 de mm mai lung, însă dispune de acelaşi ampatament, 2699 mm.Consum mediu de 4.3 litri/100 de km
Gama de motorizări începe cu unitatea pe benzină de 1.6 litri şi 156 de cai putere, ascunsă în spatele indicativului GLA200. Entry-level-ul este oferit doar cu tracţiune faţă, ca şi prima unitate diesel din gamă, motorul de 1.8 litri şi 136 cai putere, GLA 200 CDI. Aceasta este şi cea mai economică opţiune din gamă, cu un consum mediu de 4.3 litri/100 de kilometri şi o valoare a emisiilor de 114 g/km. Ajută mult în acest sens sistemul start-stop şi elementele aerodinamice active, care dau un coeficient de numai 0.29 cX.
Versiunile echipate cu tracţiunea integrală 4Matic vor fi GLA250 şi GLA 220 CDI. Primul oferă 211 cai obţinuţi dintr-un benzinar de 2.0 litri, iar al doilea oferă 170 de cai putere şi 350 Nm, garantaţi de un diesel de 2.1 litri. Toate versiunile cu tracţiune integrală vor beneficia de transmisie automată cu şapte rapoarte în standard, în vreme ce modelele cu tracţiune faţă vor avea parte de o cutie manuală cu şase trepte.
Primele estimări ale celor de la Mercedes anunţă că şapte din zece clienţi europeni vor opta pentru varianta cu tracţiune faţă, iar versiunile 4Matic vor ajunge în marea lor majoritate în Regatul Unit.
Portbagaj de 421 litri şi spaţiu pentru cinci
Interiorul noului GLA oferă o poziţie la volan mai înaltă decât în cazul lui A-Klasse, însă designul interior este similar celui regăsit pe celelalte modele dezvoltate pe platforma MFA. Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri, iar capacitatea portbagajului este de 421 de litri în condiţii normale şi de 836 de litri cu bancheta rabatată.
Lista de echipamente este şi ea destul de generoasă. Pe lângă integrarea completă a telefoanelor inteligente şi prezenţa unor aplicaţii de socializare cum sunt Facebook şi Twitter, noul GLA dispune şi de o funcţie Downhill Speed Regulation, destinată coborârilor în off-road, de un mod special al transmisiei în astfel de situaţii şi de un sistem multimedia care poate afişa pe ecran mai multe informaţii despre suprafeţa de rulare. Nu lipsesc nici sistemele de siguranţă ca detectorul de oboseală, Collision Prevention Assist sau pilotul automat Distronic Plus.Vânzările noului Mercedes GLA sunt aşteptate să demareze la sfârşitul lui noiembrie, însă primele livrări se vor face, cel mai probabil, în primele luni ale lui 2014. Preţurile vor fi anunţate în cadrul Salonului de la Frankfurt.
Nu prea am inteles multe din motorizarile enumerate mai sus.....ai idee daca va avea un 2.0 CDI sau cum se numeste diesel-ul lor ? 2.0 sa fie nu 2.1 sau 2.2...
- GLA200 - benzina 1,595cmc supra-alimentat cu 156cp/250Nm - doar cu tractiune fata;
- GLA250 - benzina 1,991cmc supra-alimentat cu 211cp/350Nm - nu am gasit daca o sa vina doar cu tractiune integrala 4matic sau 4matic-ul e disponibil ca optiune;
- GLA200 CDI - diesel 1,796cmc cu 136cp/300Nm - doar cu tractiune fata;
- GLA220 CDI - diesel 2,143cmc cu 170cp/350Nm - la fel, nu am gasit daca o sa vina doar cu tractiune integrala 4matic sau 4matic-ul e disponibil ca optiune.
unde sunt fanii off-road-ului adevarat de rRomaniK ?
Le trebuie multe ore de recuperare ca sa isi vindece bubele de care nu mai scapa odata.
Departe de mine sa tin cu una sau alta dintre cele doua marci, dar consider ca ar trebui sa ne pastram obiectivitatea in a le recunoaste meritele amandurora pentru contributiile adusa la progresul automobilului in ziua de azi ... parerea mea.
In comparatie cu Volvo, Mercedes nu este onest. La Volvo stii clar: V40 CrossCountry este o versiune de aventura a compactului V40, cu un kit vizuat deosebit (nu stiu cat protejeaza caroseria in iesirile la iarba verde). Dar Mercedes propune un alt model. Nu este clasa A, ci GLA. Asa cum exista E, E coupe, E cabrio, E T-Modell (si stii clar ca e vorba de clasa E, chiar daca unele modele au platforma modificata de la clasa C), asa m-as fi asteptat ca si Mercedes sa propuna o serie de denumiri care sa nu incerce sa-ti vanda un magar cu picioare lungi sub denumirea de cal.
E adevarat, doar cunoscatorii stiu structura denumirilor modelelor Mercedes. GL+A=GLA, CL+A=CLA s.a.m.d. Dar pe cand o clasa EA, CA, poate chiar SA. Si nu-i de mirare ca sunt in spatele BMW si Audi.
Concluzionand, cred ca Mercedes nu se indreapta in directia corecta iar diferenta de masini vandute fata de Audi sau BMW va creste pe viitor, in favoarea celor din urma. Decat sa scoti 10 produse care nu exceleaza, mai bine te straduiesti si construiesti 7, dar sa exceleze in categoria lor.
Sa inteleg ca pe GLA200 CDI - diesel 1,796cmc nu ii pot pune 4matic daca o fac pe comanda ? Trebuie neaparat sa cumpar cu motorizare de 2, 2 ? Ms oricum pt. informatii.
tu ai vazut filmuletul din articol?
"...the optional 4matic all wheel drive turns mobility..."
daca l-ai vazut dar nu stii engleza, hai ca iti traduc eu:
"...tractiunea integrala optionala transforma mobilitatea..."
Acuma, daca e sa privim GLA-ul ca alternativa la X1, cred ca numai fanii MB ar fi interesati de achizitionarea unui GLA. Desi ca aspect imi place mai mult GLA-ul, cateva puncte mi se par a fi in avantajul lui X1:
- gama de motoare mult mai diversificata;
- garda la sol de 20cm - personal, consider X1 cea mai capabila dintre toate X-urile de la BMW in afara asfaltului (poate pentru ca e cea mai usoara);
- sistemul 4x4 Xdrive porneste de la o tractiune spate (nu fata ca la GLA), ceea ce o face mai sportiva pe asfalt.
Personal, dintre toate implementarile crossover pe baza de caroserie compacta disponibile in acest moment pe piata cea mai reusita mi se pare Subaru XV, cu a sa garda la sol de 22cm si al sau Symmetrical AWD; pacat de gama redusa de motorizari - un turbo pe benzinarul de 1.6 si o versiune a diesel-ului 2.0 mai apropiata de 200cp cred ca l-ar fi facut o varianta foarte atractiva (in Europa, cel putin).
Parerea mea...
Si ML :) ? Pe el de ce nu la facut un G ? :))
Din ce am mai citit si eu, Mercedes avea inca din 1990 planuri de inlocuire a lui G-Class. Initial au incercat un parteneriat cu Mitsubishi pentru un asemenea inlocuitor, pe baza lui Pajero. Ulterior, parteneriat-ul a picat, MB continuandu-si totusi planurile singur. Asa - la sfarsitul anilor '90 - a aparut ML-ul , care - cu toate problemele de fiabilitate al generatiei W163 - s-a impus totusi pe piata. Acesta nu a inlocuit totusi G-Class, datorita protestului din partea fanilor/clientilor pentru mentinerea acestuia in fabricatie. Inclin sa cred ca au denumit modelul M-Class pentru a-l "rupe" de G-Class. Si cu GL-ul au facut la fel: l-au conceput ca inlocuitor pentru G-Class, dar iar s-au lovit de proteste. Macar aici s-au prins sa nu mai schimbe numele, ci sa construiasca in jurul lui - Gelandewagen Luxus.