Nemţii de la Mercedes-Benz vor prezenta noul S 500 Plug-in Hybrid la Salonul Auto de la Frankfurt. Modelul este echipat cu cea de-a doua generaţie a sistemului hibrid de la Mercedes-Benz şi cu a doua generaţie a sistemului de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare.
Graţie acestor elemente, motorul cu ardere internă poate fi decuplat complet de la trenul de propulsie. Capacitatea acumulatorului care echipează noul S 500 Plug-in Hybrid este de zece ori mai mare faţă de predecesorii săi, S 400 Hybrid şi S 300 BlueTec Hybrid. Modelul poate rula în poate moduri diferite: Hybrid, E-Mode, E-Save şi Charge, permiţând încărcarea acumulatorilor după dorinţele şoferului, în vederea alegerii momentului în care modelul să ruleze în modul 100% electric.Cuplul maxim al motorului cu ardere internă este de 480 Nm, în timp ce motorul electric livrează 380 Nm, totul pentru a asigura nivelul de forţă aşteptat de la un model din acest segment şi pentru a înlesni demarajul. Pentru a economisi cât mai mult carburant, pedala de acceleraţie oferă rezistenţă variabilă şi are un sistem care îmbunătăţeşte dozarea puterii în funcţie de necesităţi, evitând situaţiile în care şoferul apasă pedala mai mult decât este necesar. Sistemul hibrid anticipează condiţiile de drum pentru următorii opt kilometri ai traseului folosind date de la sistemul de navigaţie, gestionând în mod inteligent resursele sitemului hibrid.
Mercedes-Benz S500 Plug-in Hybrid vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
|||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE MOTOR ARDERE INTERNĂ |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
BMW Seria 7 ActiveHybrid |
354 | 6.8 | 5. |
Audi A8 Hybrid SWB |
245 | 6.3 | 7.7 |
Mercedes-Benz S500 Hybrid Plug-in Hybrid |
328 | 3.0 | 5.5 |
Lexus LS (2008) LS600h |
445 | 9.3 | 6.3 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Mercedes-Benz
Nu au facut, fapt ce denota incapacitate inovativa.
In schimb baga baterii si motoare electrice si fac din soft masina sa se miste ca un melc ca sa scoata pe hartie, cu vant din spate si in coborare un 3% ca sa suscite interesul celor slabi de inger.
Elemente notabile in materie de motoare nu s-au mai intamplat de vreo 30-40 de ani.
Sunt doar elemente evolutive nicidecum revolutionare.
Downsizin-ul e prezent de prin anii 80, injectia directa si supraalimentarea exista dintotdeauna, hibridizarea e doar o lalaiala in lipsa de alte idei si preocupari.
Boooring.
Dar asta conteaza mai putin.
Probabil ca multi vori incepe acum sa contrazica cifrele exagerate declarate de constructor, dar, un lucru e sigur: daca au avut curaj sa declare un consum de 3-4 %, cu siguranta masina realizeaza un consum real sub sau in jurul lui 5%. Si asta inseamna ceva. Pentru un S500, eu credeam ca este imposibil, chiar si cu artificiile electrice din dotare.
Sincer, inca astept o stire care sa precizeze faptul ca, consumul este valabil doar pentru start cu bateriile incarcate la maxim si pentru un traseu de maxim x kilometrii. Inca astept. Dar pana atunci, raman siderat.
Oricum, intreaga gama a noului S Class vine cu niste cifre de consum cel putin uimitoare. Si asta ma face sa ma intreb...oare ce clientela vizeaza cei de la Mercedes.
Pe de alta parte... masina e o expozitie de tehnologie si o apreciez mult pentru asta.
3 la suta?????? nu mai visati fratilor asa ceva.......
si Vw UP! cu motor de 1L 3 cilindri si caroserie de 900kg consuna un 4%
tancu asta de 2 tone si motor de 3L in trafic de zi cu zi consum sub 8% nici sa nu te gandesti.....
atata mint constructori astia de si ei cred......
http://www.automarket.ro/blog/mester/diverse/curiozitati/un-nou-tip-de-consum-litriprima-suta-de-kilometri/
Mai au mult de lucru pana ajung la nivelul Tesla dar ma bucura ca au lasat in urma pe pionieri hibrizilor Lexus.