Una dintre cele mai importante schimbări de nume care a avut loc în ultima perioadă în industria auto a devenit astăzi realitate. Mercedes-Benz renunţă la numele ML pentru SUV-ul său full-size şi îl redenumeşte GLE, modificare care face parte dintr-un program mai larg în care marca germană încearcă să armonizeze denumirile modelelor sale în funcţie de segmente şi de tipul de caroserie.
Vă reamintim că, în noua schemă de nume a celor de la Mercedes-Benz, gama de bază este compusă din modelele care au o singură literă în denumire plus modelul G-Klasse. Vorbim despre A (clasa compactă), B (compactă monovolum), C (clasa medie), E (clasa mare) şi S (clasa luxury). Fiecare dintre acestea are sau va avea propriul său derivat: GL pentru versiunea SUV, CL pentru versiunea coupe şi SL pentru versiunea roadster, în cazul în care aceasta va fi exista. Noul GLE este, deci, SUV-ul de segment mare, celelalte propuneri de acest tip din gama Mercedes fiind GLA (SUV compact, deja existent), viitorul GLC (actualul GLK redenumit) şi viitorul GLS (actualul GL redenumit).
Modelul de bază |
Versiunea SUV (GL + litera de bază) |
Versiunea Coupe 2 uşi (litera de bază + Coupe |
Versiunea Coupe 4 uşi (CL + litera de bază) |
Versiunea Roadster (SL + litera de bază) |
|
Clasa compactă | A | GLA | - | CLA | - |
Clasa compactă MPV | B | - | - | - | - |
Clasa medie | C | GLC (fost GLK) | C Coupe | - | SLC (fost SLK) |
Clasa mare | E | GLE (fost ML) | E Coupe | - | - |
Clasa luxury | S | GLS (fost GL) | S Coupe | CLS | SL |
Off-road | G | - | - | - | - |
People Carrier | V | - | - | - | - |
Facelift care modifică designul exterior şi interior
Modificarea de nume vine odată cu un facelift pe care SUV-ul mărcii şvabe îl primeşte cu ocazia Salonului Auto de la New York, care va avea loc la începutul lunii aprilie. consumul mediu al motorizărilor disponibile pe GLE a scăzut în medie cu 17% faţă de cel de pe vechiul ML.
Acesta aduce atât modificări interesante de design, cât şi un interior redesenat care primeşte acum un display de 7 inch asemănător cu cele de pe restul gamei. Peste toate vin însă câteva versiuni de motorizare noi şi îmbunătăţiri sensibile ale performanţelor şi consumului actualelor variante de propulsie. Conform comunicatului oficial al celor de la Mercedes,Un nou hibrid plug-in şi consum scăzut cu 17% la nivel de gamă
Cea mai interesantă apariţie nouă este cea a versiunii GLE 500e 4Matic. Aceasta semnează debutul unei alte modificări (particula "e" reprezintă versiunile electrice sau hibride plug-in în gama Mercedes, la fel cum vechiul CDI va fi denumit, simplu, "d") şi promite un consum mediu de 3.3 litri/100 km în prima sută de kilometri după încărcare, în ciuda celor 442 de cai putere generaţi de ansamblul V6 3.0 Twin-turbo benzină - motor electric. Autonomia electrică este de 30 de kilometri, iar şoferul decide cum vrea să ruleze: full-electric sau hibrid. Apariţia acestei versiuni hibride în gama SUV-ului Mercedes-Benz nu este una întâmplătoare, trendul segmentului fiind evident în acest sens: BMW a anunţat X5 xDrive40e (consum mediu 3.3 litri/100 km), Volvo are XC90 T8 (2.5 litri/100 km), iar noul Audi Q7 vine cu un sistem diesel-hibrid "ascuns" sub denumirea Q7 e-tron (1.7 litri/100 km).În gama motorizărilor clasice notăm prezenţa unui motor V6 benzină twin-turbo de 3.0 litri în versiunea GLE400 4Matic (333 CP, consum 8.8 litri/100 km) şi a variantei de top V8 twin-turbo de 435 CP denumită GLE500 4 Matic.
Motoarele diesel sunt şi ele îmbunătăţite, în primul rând prin apariţia unei cutii automate cu 9 trepte denumite oficial 9G-Tronic. Baza va fi versiunea GLE 250d (204 CP, 5.4 litri/100 km sau 5.9 litri cu tracţiune integrală), în timp ce versiunea superioară este GLE 350d 4Matic, un V6 de 3.0 litri care consumă 6.4 litri/100 km.AMG şi AMG S, vârfurile gamei
Mercedes-Benz a oferit detalii şi despre versiunile de performanţă AMG. Astfel, AMG GLE63 primeşte în plus 32 de cai putere faţă de versiunea anterioară de pe ML şi ajunge acum la 558 CP. Motorul V8 de 5.5 litri de sub capotă duce modelul german de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde (-0.5 secunde faţă de varianta de pe ML). Cei nemulţumiţi de aceste cifre pot să mizeze pe AMG GLE63 S, versiune care vine cu 585 CP şi cu un consum de 11.8 litri/100 km.
Modificările tehnice impuse de Mercedes-Benz pe GLE aduc două noi moduri de rulare în sistemul Dynamic Select (Offroad şi Offroad+), suspensia pneumatică având acum o plajă mai largă de acţiune pe verticală.
eu am numarat la GLE-ul asta....41 de butoane si mai bine
Este noul feng shui de primavara !
Mie imi place consumul masinii!
Tableta o gasesc foarte utila, moderna si de departe o prefer unui ecran integrat in bord. Aia ar fi ultima mea grija :) Daca constructorii gasesc o modalitate de a-mi aduce ecranul mai aproape de mine, fara sa-mi ia din spatiul personal, sa o integreze in bord si sa o ridice la nivelul privirii, atunci o sa mi se para o solutie mai buna.
Ce nu-mi place cu siguranta este faptul ca se pierde denumirea SLK. Noua strategie are sens, aduce un plus de claritate in pozitionarea in gama. Dar SLC nu suna la fel de sexy ca si SLK. Pur si simplu nu e acelasi lucru. Cand insa gama s-a marit si se va largi considerabil in anii urmatori, atunci sunt sacrificii pe care trebuie sa le faci.
un dezavantaj ar fi pretul foarte mare dar dupa parerea mea peste cativa ani il gasesti la mana a doua la un pret bun.
Nu are rival ? Hai sa fim seriosi. Porsche Cayenne ce e ? Range Rover ? Astea sunt mult peste Mercedes. Si cand spun mult, inseamna MULT !! Daca ai fi mers cu ele ti-ai fi dat seama de ce ML e un suv bun dar nimic special asa cum e Cayenne si Range Rover !
Bravo!
C CACTUS ESTE O FINETE ADICA CIVILIZATIE
ACEASTA MASINA ESTE DEDICATA UNUI ALT FEL DE POPULATII
Inainte de a-mi reprosa "mentalitatea pur romaneasca" te invit sa citesti pagina mea "personala" si cele ~2300 comentarii lasate pe AutoMarket. Daca iti mentii parerea dupa ce stii ce opinii am eu despre masini nu am nici o obiectie la aceasta catalogare.