Mercedes-Benz a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale ale lui GLE Coupe. Modelul este primul rival al lui BMW X6 şi este primul Mercedes denumit după strategia cea nouă a mărcii germane.
Esential
258
CP livrează motorizarea diesel entry-level a lui Mercedes-Benz GLE Coupe.
Mercedes-Benz GLE Coupe a fost prezentat astăzi, cu o lună înainte de debutul public de la Salonul Auto de la Detroit.
Modelul este primul rival direct al lui BMW X6, un SAV care a ajuns deja la a doua generaţie, şi este descris de reprezentanţii mărcii din Stuttgart ca fiind o combinaţie frapantă între un crossover şi un coupe. Caroseria cu cinci uşi a modelului are o linie dinamică a plafonului şi un posterior inspirat de cel al lui S-Klasse Coupe, în timp ce partea frontală iese în evidenţă printr-o grilă de dimensiuni mari care încadrează sigla mărcii cu o bară orizontală cromată, complementată de un set de fante de aerisire de dimensiuni mari amplasate sub blocurile optice inspirate de cele ale lui GLA.
Posteriorul aminteşte de S-Klasse Coupe.
Noul GLE va fi lansat în compania mai multor motorizări, care vor livra între 258
CP şi 367
CP.
Motorizarea entry-level este numită 350 d 4Matic şi este succedată de alte versiuni: 400 4Matic şi 450 AMG, cel din urmă fiind în echiparea primului model AMG Sport creat vreodată.
Reprezentanţii mărcii germane au fost zgârciţi în declaraţii privind specificaţiile, dar ştim că versiunea 400 4Matic a lui GLE reprezintă un motor V6 twin-turbo de 3.0 litri care asigură 333 CP şi 480 Nm, în timp ce versiunea 450 AMG are tot un V6 twin-turbo de 3.0 litri, dar care asigură 367 CP şi 520 Nm. Versiunea din urmă este echipată cu o transmisie automată cu nouă trepte în standard.
În standard, GLE Coupe are jante din aliaj de 20 de inch. Opţional, pot fi comandate şi jante de 21 sau de 22 de inch.
Habitaclul primului rival direct al lui BMW X6 prezintă numeroase accente sportive şi beneficiază în continuare de spaţiul pe care îl asigură un SUV al segmentului E. Încă de la echiparea standard, modelul GLE prezintă scaune şi volan sport, un nou tip de ecran al multimedia şi numeroase ornamente din aluminiu sau lemn, în funcţie de varianta dorită de client. Noul sistem multimedia are şi un afişaj care prezintă acceleraţia longitudinală şi lateral, precum şi unghiul de bracare al roţilor, subliniază cei de la Mercedes-Benz.
Habitaclul lui GLE ne întâmpină cu eleganţa cu care ne-au obişnuit cei de la Mercedes-Benz în cazul modelelor de segment E.
În cazul variantei 450 AMG, GLE Coupe prezintă un sistem de selectare a modului de rulare cu cinci setări: Individual, Comfort, Slippery, Sport şi Sport +. Cuplarea celui mai sportiv mod de rulare ”accentuează acustic” schimbarea treptelor de viteză, iar instrumentaţia de la bord promite un răspuns mai rapid în acest mod.
Cea mai sportivă versiune a lui GLE Coupe prezintă şi piele nappa la bord, alături de pedale din oţel inoxidabil şi ornamente din fibră de carbon cu accente piano black.
Via Mercedes-Benz
Sa nu fiu inteles gresit (cu toate ca asta r putea fi prima reactie) dar in ultima vreme, cel putin la nivel de constructori de top acestia par sa se dea in stamba cu buna stiinta. Ca si X6 si acest GLE este un melanj de detalii de bun simt, de bun gust, de craftship la cele mai inalte cote alaturi de cocalarism, tiganeala, decadenta si perversiune vizuala
N-am sa detaliez ce imi place si ce nu la modelul asta dar am aceeasi senzatie ciudata cand intr-o creatie al lui der Rohe (sau ceva de genu' asta) as gasi mileul cu pestele de sticla pe o masa si o Rapirea din Saray pe un perete din living.
dar gusturile nu se discuta....
iar tableta multimedia probabil ca 'sta' cel mai urat pe acest model dintre toate 'mercedesurile' de ultima generatie........
forma generala a masini nustiu cum sa explic parca e cam adunata la mijloc......
nu prea 'paleste' bine aceasta masina.......nota 5...........
pt proprietari iubitori de manele
Salam si Minune stau in rand deja
Probabil nici designer-ul nu a fost bucuros sa primeasca aceasta sarcina, ca sa deseneze cat mai "frumos" ceva grotesc, dar deh, asa a primit comanda de la sefi, pentru ca sunt potentiali clienti carora le place asa ceva.
Iar pentru sefi banii conteaza foarte mult...
Cuplurile mi se par anormal de mici sau este o eroare.
Motorul diesel de 3000 de pe ML are 620 Nm inca de la 1600 r/m si nu este twin turbo , asa ca pana nu fac motor diesel de 3000 twin....nu dau ML-ul.
Dupa mine ML-ul este un mix de eleganta si nerv.
Dar gusturile la masini si femei.....nu se dicuta....
Merci x6...
;
Mi-as dori si eu unul, dar parca este un S-class Coupe care a mancat 5 ani de la fast food. Macar X6 avea o identitate proprie. Fata, spatele, profilul, aveau un design unic, nemaivazut pe BMW pana in acel moment. Sau oricum erau mult mai diferentiate fata de restul produselor oferite de bavarezi.
Una peste alta, astept sa-l vad live. Pe mine noul S-class m-a dezamagit la capitolul design exterior comparativ cu bijuteria din 2012.
Insa in privinta tabletei alea, mercedes a facut cea mai proasta alegere cu, chinezaria aia de 2 lei. Cat de frumos imbina una cu bordul navigatia pe modelel precedente, era integrata in bord, sau se plia in bord. Acuma au fixat-o cu 2 suruburi de 10 si arata foarte urat, pana si loganul o are integrata in bord.
Gurile alea de aerisire de pe centru, seamana putin cu xc90 si ar semana izbitor daca ar avea navigatia integrata ca la volvo.
Eu din acest motiv nu mi-as cumpara un mercedes din generatia aceasta, navigatia aia pe mine ma zgarie pe retina.
PS: UNDE-I BUTONUL EDIT ???????????????????????????? AM TOT CERUT EU SI MAI MULTI COLEGI INSA NIMIC ! Va fac eu daca nu stiti cum, ca nu-i asa greu de facut, niste coduri, formulare si se rezola problema...
Din pacate pentru Mercedes, masina asta este atat de speciala, incat mereu o sa fie asociata cu BMW. Dar pana acum, imi place ce vad.
Deasemenea, celor carora nu le place tableta, ati vazut-o vreodata din interiorul unui Mercedes nou? Oricare, C, SLK, etc...
X6 e mult mai frumos...
@@zarnesteanu, daca inteleg perfect ca gusturile nu se discuta, da-mi voie sa detaliez de ce imi place tableta de pe Mercedes. In primul rand masina mea de zi cu zi are 11 ani vechime si unul din lucrurile care imi lipsesc cel mai mult sunt ... butoanele de pe volan. Nu cred ca mai tin minte ultima masina fara "optionalul" asta. Pentru mine ergonomia e cruciala. Confortul interior, etc. Tableta aia daca te uiti atent si ai observat-o la drive-test este foarte la indemana. Este mult mai aproape de tine. Daca era integrata in bord deja trebuia sa te intinzi. La masina nevestei este integrata in bord, arata bine, tot ce vrei dar ... daca vreau sa ma uit la ecran, trebuie sa-mi schimb privirea de pe sosea spre intreriorul masinii. Si nu imi place. Ba chiar devine periculos la viteze mari. Asa cum este acum la modelele noi, exact deasupra bordului, dar sub limita capotei sau a parbrizului este la fix. Nu stiu daca intelegi ce vreau sa spun.
Ce mi-ar place ar fi s-o pot orienta spre mine sau spre pasager daca vrea sa se uite la un film, ceva. Si daca chiar e sa comentez negativ la amarata aia de tableta este ca are rama prea groasa, parca nu mai merge pentru ziua de azi. Atat. Bravo Mercedes!
Alles Gute :):):)
Nereusit si total neinspirat acest model de la Mercedes (inclusiv interiorul). Dupa A, C, S as fi crezut ca Mercedes "is back in business" si ca vor reusi sa impuna din nou tendinte, asa cum o faceau in trecut, dar se pare ca m-am inselat si cred ca sunt tot mai disperati in a recupera handicapul pe care il au la "batalia unitatilor vandute". Astfel ca noile modele si viitoarele vor fi doar un raspuns la tendintele de moment ale pietei. Este o strategie riscanta pentru Mercedes, care poate da roade pe termen scurt, insa pe termen lung este discutabil.
P.S.: Desi anul asta au beneficiat de la vanzari de aportul noilor A, CLS, C, S se pare ca vor incheia topul vanzarilor tot pe ultima pozitie a podiumului.
Deci marele Merc vine in anul de gratie 2015 cu 333 caluti din 3 litri, in timp ce Volvo a lansat deja 320 de caluti din 2 litri, respectiv 400 in varianta hibrida pe noul XC90>
Nici nu vreau sa bag in discutie motorizarile de la BMW, ar fi catastrofal pentru Merc.
Este evident ca alegerea unui GLE nu se mai face pe criterii obiective, ci pe sigla , adica pe imagine de brand. sau cum a pus problema Vianu, pe cocalarism.
E foarte relativa stampila asta de cocalar. O poti primi chiar tu insuti in cele mai neasteptate momente si pentru cele mai variate motive. Pentru ca nimeni nu e perfect. Nici macar tu insuti, ca judecator al altuia.
Mi se par extraordinar de amuzante reactiile oamenilor in clipa in care sunt pusi fata in fata cu ceva nou. Dupa 10-20 de ani, lucrurile se schimba radical, dar atunci nu-si mai aduce nimeni aminte. Sau nu mai recunosc nimic :):):)
amice, ai interpretat gresit ce am scris eu, pana nu demult eram fan merc si bmw, si am multi prieteni care au ramas fani ai acestor marci.
comentariul meu nu vine de pe pozitia ca numai cocalarii cumpara mercedes sau bmw sau audi sau marca X
Ce spuneam eu , si banuiesc ca si vianu vroia sa spuna acelasi lucru, daca nu este asa imi cer scuze si astept sa isi lamureasca si el pozitia, este ca ACEST model de merc este cu precadere cumparat de catre cocalari si tigani cu bani, in romania, iar in afara, pe unde am umblat eu, de catre arabi cu bani multi sau negrotei cu bani multi, adica cocalarii vestului salbatic
Cat despre motorisca de doar 333 cp, daca ai citit articolul cu Q7, probabil ai observat ca si Audi are tot 333 cp dintr-un 3.0l TFSI. Mercedes are intre altele un 2.0l de 360cp, dar la clasa asta a lui GLE 333cp sunt suficienti. Masina e destul sa fie un pic mai agila. Daca vrei super sport, scoti banul sau te multi in alta categorie.