Mercedes-Benz sparge gheaţa premierelor importante pentru Salonul Auto de la Detroit cu noul GLA45 AMG, versiunea de performanţă a crossover-ului compact. Modelul de serie era anticipat încă din noiembrie anul trecut de un concept cu nume asemănător, expus tot la un salon american, cel de la Los Angeles.
Mercedes-Benz GLA45 AMG - concept pentru o versiune de performanţă
Designul exterior suferă câteva modificări de dragul sportivităţii. Spoilerul frontal este înlocuit cu unul cu prize mari de aer, iar grila este acum simplificată, cu o singură bară longitudinală, pe care stau scrise cele trei litere ce definesc divizia din Affalterbach: AMG. Acest detaliu estetic este folosit în premieră pe GLA45 AMG şi îşi va face loc pe întreaga linie de modele de performanţă.
Profilul este dominat de trei seturi de jante de 19 inch, cu design special, de inscripţia „Turbo AMG” pe aripile faţă, de inserţiile gri aduse pragurilor şi de barele de amarare de pe acoperiş. Aceleaşi inserţii de culoare gri se regăsesc şi la nivelul deflectorului posterior, unde AMG a folosit terminaţii cromate duble pentru evacuare. Opţional, clienţii pot comanda etrieri de culoare roşie, geamuri fumurii şi mai multe elemente din fibră de carbon.Interiorul este dominat de o piele specială, cusută cu aţă roşie. Nu lipsesc volanul sport cu trei spiţe, scaunele de tip scoică, instrumentarul de bord AMG, aluminiul finisat exemplar şi padelele cutiei AMG cu şapte viteze.
Cum era de aşteptat, şi noul GLA45 AMG va face uz de popularul motor de 2.0 litri turbo, capabil să dezvolte 360 de cai putere, asemeni fraţilor de platformă A45 AMG şi CLA45 AMG. A treia instalare a unităţii AMG cu patru cilindri aduce şi 450 de Nm, livraţi pe o plajă de cuplu generoasă, cuprinsă între 2250 şi 5000 de rotaţii.
Resursele sunt exploatate cu ajutorul unei transmisii AMG Speedshift DCT cu şapte rapoarte şi a unei tracţiuni integrale 4-Matic modificată. Ansamblul garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.8 secunde şi o viteză maximă, limitată electronic, de 250 km/h. Consumul mediu se opreşte la 7.5 litri/100 de kilometri, iar rata emisiilor este de 175 g/km. Motorul este conform cu normele Euro 6.
Noul GLA45 AMG va fi în centrul atenţiei la Salonul Auto de la Detroit, unde va ocupa standul central Mercedes-Benz. Debutul său comercial este aşteptat în primăvara acestui an.
"dati bani prostilor pe mai multi cai putere ca oricum nu aveti unde sa-i folositi ca noi punem din ce in ce mai multe restrictii de viteza ,taxe,tarife etc...
iar daca totusi va ambitionati sa-i folositi veti scoate alti bani din buzunar .... "
deci cine castiga?
in Germania inca mai poti rula cu ce viteza vrei pe ausoatrada(pe anumite portiuni,binenteles).....
.... si ti se pare suficient dupa ce ai dat pe ea peste 50000 e si vrei sa vezi si tu cum e ?
cred ca era mai corect ca langa hartiuta in care apar superdotarile , sa fie si una care sa te avertizeze ca de fapt viteze peste 130 km/ora poti sa le utilizezi fara probleme legale pe un drum public doar pe acele faimoase portiuni de autostrada din germania (daca le gasesti ).... ma mir ca nu i-a dat nimeni in judecata pe tema asta pana acum
daca stau bine si ma gandesc ,cu mici aranjamente cu politia,poate ca s-ar putea dezvolta "turismul auto de viteza " pe "marile" autostrazi din romania - anunt : "vitezomani din europa ,veniti sa alergati cu cat va tin motoarele pe urmele celor de la top gear... ei cum au reusit? "