După o serie de imagini scăpate pe internet cu trei zile înainte de prezentarea oficială, noua generaţie a lui Mercedes-Benz C-Klasse se prezintă în fotografii oficiale care însoţesc informaţiile la fel de oficiale prezentate de constructorul german. Generaţia cu numele de cod W205 este a patra din istoria celui mai bine vândut model al mărcii din Stuttgart şi îşi schimbă complet designul, urmărind de această dată să se alinieze în standardele estetice ale gamei.
DESIGN EMOŢIONAL INSPIRAT DIN S-KLASSE
Din punctul de vedere al designului, cea mai corectă descriere a noului C-Klasse ar fi cea a unui frate mai mic al lui S-Klasse. Iar noile linii, pe care Mercedes-Benz le numeşte "sculpturale", au fost inspirate din natură. "Noul C-Klasse exprimă pasiunea auto printr-un limbaj contemporar de design. Vârfurile emoţionale şi progresive subliniază stilul inovator al noului C-Klasse şi demonstrează claritate senzuală", explică Gorden Wagener, vicepreşedintele biroului de creaţie Daimler AG. De altfel, Wagener pune accent pe un aspect evident în cazul lui C-Klasse, cel emoţional, care a luat locul liniilor mai degrabă funcţionale şi mai simple ale generaţiei anterioare. E adevărat, Mercedes-Benz încearcă să marşeze în continuare pe tema clasic germană a simplităţii, însă declaraţii precum "Designerii au creat forme pure, minimaliste pe noul C-Klasse", apărute în comunicatul de presă, contrazic parţial atât imaginile oficiale, cât şi declaraţiile propriilor designeri.
La nivel de dimensiuni, C-Klasse urmează tendinţele pieţei şi creşte în lungime, lăţime şi volum, ampatamentul fiind mai lung cu 8 centimetri decât cel al versiunii anterioare. Conform informaţiilor oferite de Mercedes-Benz, spaţiul adiţional generat la interior a fost pus aproape în întregime în slujba pasagerilor de pe bancheta posterioară, aceştia bucurându-se acum de un confort sporit. La capitolul portbagaj, noul C-Klasse se laudă cu un volum de 480 de litri, o valoare care pare reper în segmentul mediu premium german: atât Seria 3. cât şi A4 afişează aceeaşi valoare.
INTERIOR: "DE LA ECONOMY LA BUSINESS"
La interior, modelul reprezintă un mix interesant între liniile de pe S-Klasse şi cele de pe A-Klasse. De exemplu, display-ul central aşezat pe bord (diagonală de 7 sau 8.4 inch, în funcţie de cerinţele clientului) este preluat atât ca design, cât şi ca poziţionare de pe fratele mai mic din gamă, în timp ce materialele, spun nemţii, transformă noul C într-un model demn de un segment superior "care te face să te simţi ca şi cum ai fi fost promovat de la clasa Economy la Business într-un avion", după cum se exprimă foarte plastic nemţii în comunicatul de presă. Cea mai mare contribuţie la acest aspect vine din partea materialelor: "Nivelul de calitate de la interior se vede în materialele de clasă utilizate şi în aspectul lor tactil, la fel cum sunt detaliile fine produse cu precizie".C-Klasse se aliniază în linia modernă a modelelor Mercedes-Benz şi la capitolul aşezare în spaţiu.
De exemplu, levierul cutiei automate dispare de pe consola centrală şi apare în spatele volanului, ca manetă, soluţie pe care germanii au adoptat-o şi în restul superior al gamei proprii. Apropo de consola centrală, atenţia este preluată de controller-ul tactil aşezat la baza cotierei, acesta permiţându-i celui de la volan să acceseze funcţiile vitale ale sistemelor afişate pe display cu o uşurinţă "asemănătoare cu cea cu care sunt operate telefoanele de ultimă generaţie", după cum spun cei de la Mercedes-Benz. Tot la capitolul tehnologie merită subliniată apariţia sistemului Head-Up Display în premieră pe C-Klasse, acesta proiectându-i şoferului pe parbriz, în propriul câmp vizual, informaţii precum viteza, limitele de viteză sau manevrele sistemului de navigaţie.Modelului celor de la Mercedes-Benz va fi disponibil în patru versiuni de echipare - Clasa C, Executive, Sportline şi Fascination, acestea fiind dublate de un pachet exterior denumit Exclusive care schimbă câteva elemente estetice ale maşinii. Cum este calandrul central, care primeşte în această variantă un logo imens şi o grilă simplificată.
MOTOARE INTERESANTE ŞI UN HIBRID DIESEL-ELECTRIC
În momentul lansării, Mercedes-Benz C-Klasse va fi disponibil în trei versiuni de motorizare, un diesel şi două "benzine". Este vorba în primul rând de C220 BlueTEC, versiunea diesel de 170 CP şi 400 Nm care anunţă 8.1 secunde pentru 0-100 km/h şi un consum mediu mixt de 4.0 litri/100 km. Urmează motorul pe benzină cu patru cilindri de 1.6 litri de pe versiunea C180, acesta anunţând 156 de cai putere, 250 Nm, un 0-100 km/h în 8.2 secunde şi un consum mediu mixt de doar 5.0 litri/100 km. În sfârşit, gama de motorizări de la debut se încheie cu C200, care vine cu un motor de 2.0 litri de 184 CP, 300 Nm şi un consum mediu de 5.3 litri/100 km/ Acesta din urmă este deocamdată şi cel mai performant motor, cu 0-100 km/h în 7.5 secunde.
Având în vedere că debutul oficial al noului C-Klasse va avea loc la Salonul Auto de la Detroit (ianuarie), apariţia modelului german la Salonul de la Geneva, care va da startul sezonului european, va veni cu anunţuri legate de mai multe motorizări diesel pe modelului de clasă medie a nemţilor. De exemplu, C-Klasse va primi un diesel de 1.6 litri care va fi disponibil în două versiuni de putere, 115 şi 136 CP, în timp ce o unitate pe motorină de 2.2 litri cu patru cilindri va urca plaja de putere până la 204 CP.
Iubitorii modelelor hibride se vor baza şi ei pe două astfel de versiuni. Mercedes-Benz anunţă de altfel o mare surpriză din acest punct de vedere, una dintre versiunile hibride de pe noul C-Klasse folosind un sistem de propulsie format dintr-un motor diesel şi unul electric, un experiment care până acum a fost încercat de PSA Peugeot-Citroen. Cu un consum mediu mixt de doar 3.2 litri, viitorul C300 BlueTEC Hybrid se anunţă încă de pe acum un star al gamei medii. Un hibrid benzină-electric va fi şi el aruncat în luptă de germani.
SUSPENSIE PNEUMATICĂ ÎN PREMIERĂ ÎN SEGMENT
consum cu până la 20% mai mic decât cel al generaţiei anterioare.
Deşi a crescut în dimensiuni, noul Mercedes-Benz C-Klasse profită de tehnologiile moderne pentru a afişa o masă scăzută cu 100 de kilograme, majoritatea acestora intrând în contul şasiului şi a structurii de rezistenţă în care aliajul de aluminiu înlocuieşte oţelul "clasic". Acest lucru duce la un centru de greutate coborât şi la unŢinuta de drum este de asemenea îmbunătăţită datorită soluţiilor tehnice adoptate de inginerii germani.
Direcţia electromecanică este dublată de suspensiile omplet noi, Mercedes-Benz mizând pe o o configuraţie faţă 4-link şi pe un concept 5-link pe spate. Rigiditatea suspensiilor este ajustabilă din interior prin trei moduri ascunse de pachetul Direct Control: Confort, Confort cu caracter sportiv şi Sport, pentru ultimul mod fiind nevoie de o gardă la sol coborâtă cu 1.5 centimetri.Dacă această variantă standard de suspensii nu le este pe plac clienţilor, aceştia pot miza pe suspensiile pneumatice Airmatic faţă-spate, acestea ajustându-se automat în funcţie de şosea şi punându-i la dispoziţia şoferului patru moduri distincte de rulare: Comfort, Eco, Sport şi Sport+.
TEHNOLOGIA SIGURANŢEI
Attention Assist (standard), Adaptive Brake Assist (standard) sau Collision Prevention Assist Plus (standard), acesta din urmă fiind capabil să frâneze automat de la 200 km/h pentru a limita daunele în cazul în care maşina detectează un accident care nu poate fi evitat. La aceste sisteme se adaugă alte tehnologii interesante, precum Distronic Plus cu asistare a direcţiei, care permite rularea semiautonomă în traficul aglomerat până la 60 km/h, Pre-Safe Braking cu detecţie a pietonilor sau Enhanced Active Lane Keeping Assist.
Aşa cum era de aşteptat, noul C-Klasse apare pe piaţă însoţit de o armată de sisteme tehnologice care au rolul de a spori siguranţa la bord sau de a le oferi pasagerilor opţiuni legate de umplerea timpului liber. Astfel, în pachetul de asistenţă Intelligent Drive sunt incluse sistemeleParcarea automată, camera cu vedere verticală la 360 de grade, cititorul de semne de circulaţie şi liminile automate adaptive dublează şi ele oferta completată de internetul la bord, de conexiunea Bluetooth şi de sistemul audio hi-fi semnat Burmester disponibil opţional.
PREŢURI ÎN ROMÂNIA
Noua generaţie a modelului mediu din gama Mercedes-Benz este disponibil de astăzi pentru comenzi în showroom-urile din România ale mărcii. Preţul de pornire al modelului german este de 34.100 de euro, valabil pentru versiunea pe benzină de 156 de cai putere. O dată cu lansarea versiunilor diesel de 1.6 litri, care va avea loc ulterior, preţul de pornire va coborî.
VERSIUNE |
CILINDREE (cmc) |
PUTERE (CP) |
CUPLU (Nm) |
0-100 km/h (sec.) |
Consum (l/100 km) |
Emisii (CO2/km) |
PREŢURI (Euro cu TVA) |
C 220 BlueTEC | 2143 | 170 | 400 | 8.1 | 4.0 | 103 | 39.060 |
C 180 | 1595 | 156 | 250 | 8.2 | 5.0 | 116 | 34.100 |
C 200 | 1919 | 184 | 300 | 7.5 | 5.3 | 123 | 37.076 |
NOUL C-KLASSE vs. CONCURENŢA DIRECTĂ
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Mercedes-Benz C-Klasse C 200 |
184 | 5.3 | 7.5 | 37.076 |
Audi A4 facelift 1.8 TFSI Multitronic |
170 | 6.0 | 8.3 | 34.910 |
BMW Seria 3 320i |
184 | 6.1 | 7.3 | 36.514 |
Volvo S60 T4 1.6 |
180 | 5.8 | 8.3 | 30.943 |
Lexus IS 250 |
208 | 8.6 | 8.1 | 36.080 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Am revenit cu informaţii despre preţurile din România. Şi la noi e disponibil pentru comenzi începând de astăzi.
Cumva acest 1.6 diesel va fi un dci de la renault?
Daca la Tesla nu am facut comentarii ca de, asta o fi gustul americanului, cand am vazut ceva similar pe Peugeot 208 deja am inceput sa-mi pun intrebari iar acum sunt pur si simplu socat.
In rest masina e ok.
Arata f bine masina,rival serios pentru seria3,cu o mentiune-cred ca in continuare C-ul e mai potrivit pt oameni ceva mai ..asezati.
Sunt de acordd cu tine....dar sunt mai multe marci care si-au pastrat personalitatea cum spui tu. Mai adauga in lista ta si Porsche, Maserati, Bentley, Rolls, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Range Rover, si oarecum si Jaguar.
Esti bine la mansarda ?? In primul comentariu dai masinii 9.50 (nota aproape maxima zic eu), iar mai jos esti de acord cu baiatul ala care noaptea se crede cuceritorul Persiei si chipurile desfiinteaza el masina.
In concluzie raman doar astea : Jaguar, Caddy, Infiniti si Lexus, cu personalitate proprie de design.
Am dat nota respectiva la masina in comparatie cu ce este acum pe piata in clasa ei si pt. ca imi place fata de generatiile vechi. Sunt de acord cu Alexander Macedonski in ceea ce priveste adevaratele Mercedes-uri care se fabricau o data. Ce e asa greu de priceput ?
@Alexander Macedonski
Tu ai spus clar ... citez ,,Caddy, Infiniti si Lexus, restul la fund......pacat.'' am incheiat citatul. Asa ca nu ai scris strict ,,limuzine'' si de aceea eu te-am corectat pt. ca mai sunt si cele enumerate mai sus de mine. Nu am avut de unde sa stiu ca te referi doar la catrgoria berline / limuzine. Iar Range Rover chiar are personalitate. Poate ca mai mult ca oricare...cum e primul e si ultimul numai ca e imbunatatit cu mult si are un design mai curat...mai modern. Dar in mare e la fel ca cel vechi ceea ce e foarte bine pt. el.
E clar ca vechile automobile erau mai "tancuri", dar asta datorita faptului ca erau foarte rudimentare, obositoare la condus, aveau tabla de "1cm" si piesele de schimb faceai hernie daca le ridicai de jos. Azi daca o masina nu are ESP. ABS, Airbaguri cu 10-le, AFU, Safty asist, GPS, Clima......etc. nici nu te mai uti la ea. E clar ca 100 de sisteme sunt mult mai predispuse la a se strica decat 2 manete, una care aprinde farurile si alta semnalizeaza. Hai sa gandim un pic si apoi sa scriem .
PS..chiar si azi cei care detin automobile restaurate le folosesc ocazional, de ce crezi oare ca fac acest lucru ?
Nu toate erau obositoare la condus. Oare de ce se vand Ferrari'urile vechi cu milioane si zeci de milioane de euro ? De ce un S600 de prin 60- 75 se vinde cu sute de mii de euro si e cea mai dorita limuzina veche ? 280 SE se vinde si el cu peste 100 de mii ! SL-ul vechi care depaseste cu mult pretul unui SL nou. Sunt masini care au scris istorie si s-au diferentiat de altele prin materialele de calitate, fiabilitate si cu un design unic + performante bune.
De ce folosesc propietarii ocazional masinile vechi ? Pt. ca tin la ele si nu le ,,freaca'' toata ziua. Sunt masini valoroase si multi vor sa aiba km putini cu ele ca sa le vanda peste ani mai scump.
Tiriac de ex care are mai nou un LaFerrari a spus ca nu ar da Ferrari-urile vechi, pe 10 noi fiecare.
ps. Text corectat !
Cred ca deviaza topicul si ajungem sa vorbim de masini care in anii 70 numai cei care vindeau petrol aveau asa ceva. S-ul in principal a fost gandita sa fie masina cu sofer. Eu vorbeam de masini relativ accesibile, gen "cobre" cum zicea Macedonul. C-klassul e urmasul lui 190 E care nu a fost chiar un campion al fiabilitatii. Mie mi-ar fi placut niste comentarii mai serioase, raportate la realitate si nu la anumite preferinte personale (in conditiile in care ala de comenteaza de abia are bani de hartie igienica) sau ca a auzit de la bunicu ca muscle-carurile "e automobile taica".
faci o confuzie intre simplitatea constructiva si simplitatea dictata de reducerea costurilor de productie.
cum ziceai: nu are relevanta ce spui tu.
@all. C-ul asta da de mancare? Va bateti in argumente (unele mai reale altele mai infantile) de parca ar depinde viitorul vostru.
dictat = impus de = obligat
in text :solutie constructiva impusa de anumite conditii de cost de productie
eu am mai avut o disctutie cu tine. Ai ramas acelasi dupa atata timp. Am rugamintea, daca nu pricepi sensul unor cuvinte, sa te abtii.
Nu exista motorizari full options. Acest termen este folosit doar in cazul dotarilor pe care masina le poseda!
Incearca sa nu mai fii atat de fanatic. Nu cred ca detii actiuni la Toyota and co.
Masina e superba, cred ca cea mai eleganta din clasa.
banuiesc ca bordul este digital ca la S ... ce sa-i faci ,asta e moda ... alt display....
sa luam partea buna, asa au mai disparut din butoane.....
P.S. Oare eu sunt singurul caruia i se pare ironic faptul ca romanii se plang ca altii copiaza?
Se va produce ca si generatia anterioara in 2 variante cu grile diferite (si alte optiuni aferente), si anume varianta Classic si Elegance...
MAI MULTE MODELE. Pai ok, dar fa-le dom'le diferite!!! Doi la mana - Fiecare constructor de automobile, dupa PAREREA MEA, trebuie sa aiba un specific, ceva distinctiv, ceva ce-i ofera o "definitie" --- sa iasa in evidenta cu una, maxim 2 tipuri de caroserie, dar BMW și Mercedes , face si a și b și c și d și .......hai da facem si sedan-uri și SUV-uri ( mici, medii, mari) , break-uri, coupe-uri, cabrio-uri, minivan-uri, și lista continua - ceea ce inseamna ca atunci cind spui "MERCEDES( sau BMW)" in mintea fiecaruia apare o "anarhie": ooo...stai...BMW...aa, M5....nu nu...M6 ...nooo, X5...sau....seria 2 (mai nou)...dar stai...M4..."
Etc etc, dar cind ai spus de exemplu "FERRARI" sau "LAMBORGHINI" sau "PAGANI" sau "KOENIGSEGG" din start iti apare in minte cuvintu "supercar-uri". Și spun asta desi nu-mi plac nici ferrari, nici lambo nici koenigsegg....dar ele macar au un specific, au o istorie, au o originalitate, pe cind BMW/Mercedes - care din motive prea evidente de marketing incep sa construiasca orice tip de mașina, își "șterg" imaginea, de "BMW" și "Mercedes" ....presupun ca BMW, nu o sa inceapa a construi CAMIOANE, ca și "vecinu de peste gard" - MERCEDES-BENZ...
Absolut corect, am făcut modificările în text.
@all
Am eliminat toate comentariile care nu se refereau la subiectul materialului de mai sus. Comentariile noi vin şi ele pe Automarket, între anunţul meu de pe blog şi astăzi au intervenit însă alte proiecte prioritare care au necesitat concentrarea întregii echipe. Veţi vedea în ianaurie despre ce este vorba. Vă mulţumesc pentru înţelegere.
Adio, Mercedes! Totusi, sunt fericit ca istoria mi-a permis sa fiu contemporan cu Cobrele tale inimitabile, de mirifica amintire.
Eh, am cam obosit cu lumea asta auto...A inceput sa-mi placa...ciclismul.
Nemtii de la Audi, BMW si Mercedes au fost mereu zgarciti si pun standard pe masini ce le trebuie dar nimic in plus. Chiar si clasele mai mari sunt mai saracacioase. Nu isi rasfata clientii cu optiuni multe standard asa cum o face Jaguar, Lexus, Infiniti (marci cu care concureaza direct) care vin mult mai bine echipate si la acelasi pret poate chiar mai accesibile.
Un Audi, BMW sau Mercedes ori il faci pe comanda, ori renunti si alegi concurenta. Cel mai bine e sa cumperi un varf de gama ca sa ai adevarata calitate premium. Daca nu, te orientezi la cele enumerate mai sus. Sau daca ti neaparat sa ai masina nemteasca, faci un efort si cumpri un Porsche. E singura marca nemteasca care isi respecta clientii si vine foarte bine dotata standard. + ca ofera acelasi lucru la oricare din modelele lor.
On topic,
Mie masina asta imi place foarte mult. Cu cat citesc mai multe despre ea cu atat mi se pare o oferta mai aproape de perfectiune, in clasa ei. Sisteme de siguranta de top, tehnologii noi cat cuprinde, design superb. Aici pe site insa, lumea se impiedica de afisajul de pe bord, ca seamana cu S Class, samd. Nici pe mine nu ma da pe spate solutia cu ecranul info-media dar nici un capat de tara nu mi se pare. In fine, chestie de gusturi. Poate tocmai de aceea polemicile sunt atat de incinse.
Ma surprinde vehementa cu care se ataca oamenii pentru ca C Class e un S mai mic. Care e problema? Mercedes a mers pe solutia asta cu doua generatii in urma dar nimeni si absolut nicaieri n-am citit vreun comment negativ la treaba asta. Pana acum a fost singura asemanare "in house" a unui model Mercedes cu altul. E-ul a fost mereu diferit, nu mai vorbim de CLS. SUV-uri, etc. E chiar asa o problema? De asemenea mi se pare absolut normal ca masinile sa pastreze anumite trasaturi de design care sunt caracteristice firmei.
Vreti un design haotic ca la honda civic sau taiota corola pe care nu nu stii cum sa le mai iei de la o generatie la alta? Ca si cum nu se regasesc, n-au o continuitate, si la finalul zilei, iti spun ca oricum designul nu conteaza. Sunt doar masini de spalat pe 4 roti.
Stiu, poate m-am spurcat prea tare, dar dupa ce conduci ani de zile un Mercedes si te nimeresti pasager in alta masina, nu stii cum sa te intorci mai repede la comfort si caldurica. In clipa aia chiar apreciezi ceea ce ai si realizezi ca e mai bine sa tii lucrurile pentru tine, fara sa mai faci tam tam in clipa in care auzi un racan care urla cu ochii injectati "fiabilitate", "calitate" etc etc etc.
Deci dragilor, lasati-i pe prosti sa-si cumpere C Class si sa indure chinurile de pe pamant cand le conduc, in timp ce voi la un chef puteti sa va laudati in gura mare cu bijuteriile voastre. Iar daca il vedeti pe tipul cu Mercedes ca incuviinteaza tacut din cap, "fara cuvinte" sa stiti ca in clipa aia ceva e in neregula la mijloc :) Ori cu el, ori cu voi.
din nefericire, la ora actuala, C-Klasse nu bifeaza nici macar in top 20 pe luna octombrie la vanzari. Corolele si Civicurile cu design haotic (sic!) par sa fie preferate. Nu-i nimic mai exista luni in an, ani in deceniu, decenii in secole....u name it.
Nu pricep, subiectul e C-Klasse, de ce se fac trimiteri la obsesiile personale?
PS. titlul pozei din link e sugestiv: "Close, But No: The E-Class Didn't Crack The Top 20 In November"
http://www.goodcarbadcar.net/2013/12/usa-15-best-selling-luxury-vehicles-november-2013-sales-figures.html
cu specificatia (pentru cunoscatori) ca "C" nu e in aceeasi Klasse cu Corolla si Civic. Cu alte cuvinte batem campii sa ne refulam.
si nu inteleg de ce la comparatie in dreptul volvo a fost pus vechiul motor T4 cand T5 spulbera motorizarea pe benzina cea mai puternica care o ofera mertan la noul C klasse (sau poate tocmai de aceea )
cat despre diesel nici nu mai vorbesc, practic dieselul volvo are aproape acceasi putere cu benzinarul mercedes.
unde sunt mercedesurile de altadata?