Mercedes AMG R50: hypercarul cu tehnologie din Formula 1 ar putea avea 1.300 CP şi viteză maximă de 350 km/h

de Daniel Popescu
Vineri, 14.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes lucrează la un hypercar care va fi lansat cel târziu în 2019 pentru a rivaliza cu viitorul Aston Martin AM-RB 001. "Bestia" ar putea avea 1.300 de cai putere şi ar putea ajunge la 100 km/h în numai 2.5 secunde.

Formula 1 reprezintă un teren potrivit pentru constructori să testeze numeroase tehnologii moderne, iar unele dintre acestea ajung în cele din urmă şi pe modele de serie. În ultima perioadă există însă o tendinţă tot mai puternică pentru lansarea unor hypercaruri inspirate din monoposturile Marelui Circ, aşa cum este şi viitorul Aston Martin AM-RB 001.

Acum a venit rândul celor de la Mercedes să confirme dezvoltarea unui astfel de model, care a primit numele de cod AMG R50. Pentru moment, Mercedes a publicat doar o schiţă cu silueta noului hypercar şi a menţionat că acesta va fi lansat în 2018 sau cel târziu în 2019.

Urmareste Automarket
Presa internaţională citează însă o serie de surse din cadrul producătorului care au dezvăluit că AMG R50 va avea o caroserie din fibră de carbon şi un motor de 1.300 de cai putere poziţionat central. Cel mai probabil, propulsia va fi una hibridă, pentru ca hypercarul să poată maximiza acceleraţia la plecarea de pe loc şi la ieşirea din viraje.
Se anticipează că R50 va ajunge de la 0-100 km/h în numai 2.5 secunde, în timp ce viteza maximă va fi de aproximativ 350 km/h.

Deloc surprinzător, hypercarul va fi echipat cu numeroase tennologii şi sisteme de siguranţă, inclusiv un sistem electronic care va detecta abilităţile şoferului pentru a stabili activarea sau dezactivarea anumitor sisteme mai complexe.

Este mult prea devreme să vorbim despre preţuri, însă probabil că noul model va costa undeva în jurul a 2 milioane de euro.

Via NBC News

Comentarii (3)

  • inexorabil
    Simt că mă mut cu totul ȋn vârtejul Timpului lecturând articole de genul “Recordurile Mercedes, mașinile Streamline și obsesia lui Hitler pentru viteză”…Plus contribuțiile englezilor și americanilor la dezvoltarea fenomenului dinamic. Făcând abstracție de rahaturile astea A.I. și high-tech, oare chiar a evoluat universul auto din anii ’30 ȋncoace??

    Hypercar, se ȋnțelege, dar pare că nu există nicio intenție palpabilă a lui MB de a-i arunca mănușa lui Audi deghizat, pardon, Bugatti. Cât despre viteza maximă estimată a conceptului anunțat…până și supercarul Chevy Corvette Z06 ar atinge o valoare mai mare: 355 km/h! La fix jumătate din căluții hyper a lui R50. Și acum replica clasică: “Nici măcar n-a fost desenat, darămite construit, și deja tu știi că ar fi slab și că nu merită”…Nu, tati, nu fac pe expertul ante-factum, dar ȋntreb și eu ca Ghiță la berărie: teoretic, unei puteri colosale nu trebuie să-i corespundă o viteză pe măsură? Oricum, dacă vrem să aflăm definiția termenului “hypercar”, Wikipedia ne va ghida către un domeniu…diferit de așteptările noastre standard și de imaginația noastră comodă. Cauți Bugatti Chiron sau Veyron sau Koenigsegg Agera? Ți se explică fără niciun dubiu: sports car!

    Hm…Probabil că (de fapt, ȋn mod sigur) termenul preferat de mass-media este impropriu sau forțat…Nu merge aici cu logica broaștei.
    Așadar, avem supercaruri și supercaruri de ȋnaltă performanță; paternitatea denumirii originale de “hypercar” ȋi aparține unui cercetător american, pentru care puterea și viteza nu figurau printre priorități :D Aaa, și tot pe Wiki zice că primele creații fidele ideologiei acelui șmecher cu mustață sunt…BMW i3 și VW XL1, ambele cu motoare sub…un litru.

    Concluzie academică: bua-ha-ha-ha, aviz amatorilor de hypercar (adică de trafic verbal și chiar de abuz cu această etichetă…care nu știu cât este de protejată prin lege). Apropo, cred că o să mă distrez puțin cu băieții de la colțul blocului: “Mi s-a pus pata pe un hypercar…mamăăă, belea, nu alta“. Parcă prevăd reacția lor: “Dar tu n-ai bani nici să treci strada, auzi la el, hypercar…Dar măcar supercar când ȋți iei?”.
    4 11
  • @inexorabil
    Recunosc ca am spicuit ce ai scris tu pt. ca nu am rabdare sa iti citesc comenturile oarecum plictisitoare.
    Din ce am inteles, ai ceva cu denumirea de hypercar nu ? Ca nu ar fi corecta...
    Eu zica asa. La ce masini se fabrica astazi, sa le pui pe toate sport in aceeasi oala e aiurea. O masina sport ca Audi R8 sa zic, nu are ce cauta la un loc ca si denumire cu un Lamborghini Centenario de ex. Centenario trebuie diferentiat pt. ca e infinit mai tare si ii spunem hypercar !

    Eu le-as spune asa:

    Clasa: sport: ex. Ferrari California T, Porsche 911 Turbo S, Audi R8
    Clasa: supersport: ex Lamborghini Huracan, Ferrari 488 Spider, McLaren 570S Coupe
    Clasa: supercar: ex Porsche 918 Spyder
    Clasa: hypercar: Koenigsegg-Regera, Pagani Huyara, McLaren P1 , Lamborghini Centenario adica etc. cele mai tari !
    Nu e mai corect asa ? Depinde de pretul lor si puterea pe care o au.
    1 6
  • inexorabil
    Eu plictisitor…Las’ că ești tu antrenant, SN.

    Dacă există o Biblie și o claritate a etimologiei auto, de ce să ne pretindem noi mai catolici decât papa? Dacă tot ne arogăm libertatea de a boteza după cum ne măgulește nouă orgoliul, atunci “să-i spunem așa” : Bugatti / Koenigsegg ș.a. = HPSC (high-performance sports car). Deci, dacă vei vedea la mine acest acronim, vei ști ce ȋnseamnă. Cât despre hypercaruri, chiar azi a apărut pe AM un articol despre…BMW i3. Drăguț, nu-l contest. Ȋn acord cu vremurile. Dar nu vreau să…gust. Eu aștept lansarea unui HPSC peste Ocean sau poate că la acest nivel va ajunge…Corvette Z06, deși nu ȋncape ȋndoială că ar mai dura, dar progresele dinamice sunt evidente.
    1 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru