Mercedes-AMG GT facelift a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Paris, eveniment care s-a desfășurat în toamna anului trecut. Acum, AMG GT facelift este disponibil și pe piața din România, prețul de pornire anunțat de constructorul german fiind de 120.139 de euro cu TVA.
La nivel estetic, sportivul dezvoltat de constructorul german oferă mici modificări: faruri cu o semnătură luminoasă nouă, un difuzor spate restilizat, terminații redesenate pentru sistemul de evacuare și jante cu un design modificat.
Masa totală a lui Mercedes-AMG GT facelift este acum mai mică mulțumită unor elemente de caroserie din fibră de carbon. La interior, clienții se vor bucura de un intrumentar de bord complet digital și de un sistem de infotainment îmbunătățit. Conform oficialilor germani, există 3 variante de personalizare a ecranului: Classic, Sporty și Supersport.
În funcție de nivelul de putere dorit, Mercedes oferă patru versiuni: AMG GT, AMG GT S, AMG GT C și AMG GT R. În cazul Roadsterului, versiunea AMG GT R nu este disponibilă.
Indiferent de versiunea aleasă, clienții se vor bucura de resursele unui motor V8 de 4.0 litri biturbo și de o transmisie automată AMG Speedshift cu șapte rapoarte. În cazul lui AMG GT facelift, unitatea pe benzină oferă 476 CP la 6.000 rpm și 630 Nm între 1.900 și 5.000 rpm.
În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 304 km/h (302 km/h în cazul Roadsterului).În cazul versiunii AMG GT S facelift, motorul dezvoltă 522 CP la 6.250 rpm și 670 Nm între 1.900 și 5.000 rpm. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 3.8 secunde, iar viteza maximă ajunge până la 310 km/h (308 km/h în cazul Roadsterului). Varianta AMG GT C facelift promite 557 CP între 5.750 și 6.750 rpm și 680 Nm începând cu 2.100 rpm. Sprintul 0-100 km/h se desfășoară în 3.7 secunde, iar viteza maximă este de 317 km/h (316 km/h în cazul Roadsterului). Vârful de gamă AMG GT R facelift dezvoltă 585 CP și 700 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.6 secunde. Viteza maximă anunțată de producător pentru această variantă este de 318 km/h.
Lista de prețuri Mercedes-AMG GT facelift:
MOTORIZĂRI |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active |
AMG GT V8 4.0 litri |
Benzină 476 CP |
Aut7 | 120.139 |
AMG GT S V8 4.0 litri |
Benzină 522 CP |
Aut7 | 139.097 |
AMG GT C V8 4.0 litri |
Benzină 557 CP |
Aut7 | 151.670 |
AMG GT R V8 4.0 litri |
Benzină 585 CP |
Aut7 | 168.364 |
Lista de prețuri Mercedes-AMG GT Roadster facelift:
MOTORIZĂRI |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Active |
AMG GT V8 4.0 litri |
Benzină 476 CP |
Aut7 | 132.062 |
AMG GT S V8 4.0 litri |
Benzină 522 CP |
Aut7 | 151.020 |
AMG GT C V8 4.0 litri |
Benzină 557 CP |
Aut7 | 163.594 |
Sistemul AMG Dynamics disponibil pe AMG GT propune 5 moduri de rulare: Slippery, Comfort, Sport, Sport+ și Race.
Acesta din urmă este oferit doar pe versiunile AMG GT S, AMG GT C și AMG GT R. De asemenea, nemții oferă noul volan sport care integrează două zone sensibile la atingere gândite pentru a controla informațiile afișate pe cele două ecrane.În tabelul dedicat concurenței, nu am adăugat și Porsche 911, întrucât prețurile noii generații nu au fost publicate.
MERCEDES-AMG GT facelift vs. concurența |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
AMG GT V8, 4.0 litri, Aut |
476 | 12.3 | 4.0 | 120.139 |
Lexus LC V8, 5.0 litri, Aut |
477 | 11.5 | 4.7 | 107.900 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Dragi dealeri MB, dar de ce credeți voi că motorul 6.2 V8 NA nu ar putea trezi vreun interes pe plaiurile mioritice? Pentru că…dați-mi voie să mă tăvălesc de râs: vreți să insinuați că, din moment ce ești dispus să investești peste 120.000 € ȋntr-o mașină, te gândești apoi ȋngrijorat la…impozitul pe cilindree?!? Cum, deci, să nu propuneți cea mai puternică și, totodată, cea mai rapidă versiune a modelului? Doar fiindcă n-o socotiți corectă politic?
Oricum motorul ala nu cred (posibil sa gresesc) ca mai este disponibil pe nici un model nou MB sau AMG.
...Și clar obținuți de la *genialii creatori de plus-valoare capitalistă* care transpiră sînge *muncind* :-) pe plajele din paradisurile fiscale, că altfel nu s-ar mai povesti...
Oricum, prețurile de listă sînt pur teoretice-n clasa asta - ams a configurat de ex. recent *acceptabil* un 911 Cabrio nou și a trecut ușor de 210.000 euroi.
Mă opresc totuși aici, deși m-ar fi tentat o micro-psihanaliză a clientelei vizate. Nu din cauza riscului să fiu ștampilat drept *ciumat roșu*, :-) ci doar fiindcă-i *vânare de vânt*.
1. Genialii creatori de plus-valoare capitalista iti garantez ca nu stau cu burta la soare pe plajele de care zici tu. Ai vreo dovada? Normal ca nu ai. Esti doar purtator de virusul Antena 3. Acestia in cauza mai degraba isi storc creierii cum sa scoata 17000Euro de la fraierii cu bani. Asta e cu totul alta treaba. Si mai imoprtant decat atat, ei nu fura banii astia, ci si-au dat seama ca exista o categorie importanta de oameni care ar da 17k pentru egoul personal.
2. Zici ca a configurat nu stiu cine un 911 Cabrio si a trecut "usor" de 210k euro. Cum ai clasificat tu ca a trecut usor, si nu cumva a pus 20 de optiuni a cate 3000 euro fiecare? pe ce criterii? eu cred ca tot virusul Antena 3 te convinge de lucruri neverificate.
3. Mai lasa tembelizoru ca te va manca paranoia, daca nu a facut-o deja...
Și mai bine ți-ai monta un Range-Extender (de sinapse) decît să-mi demontezi simple păreri. Expuse fără intenții de prozelitism, cum văd că te agiți p-aici fără argumente, dar mai ales fără umor.
P.S.: *ams* e acronimul revistei germane *auto-motor-und-sport* al Motorpresse Stuttgart, cunoscut și auto-pasionaților din grădinițe.
Cat despre privitul la Antena 3, eu tot te suspectez ca esti abonat. Toate bune!
Mă amuză, ȋn schimb, predilecția unor #rezistenți pentru uzul facil, ȋn manieră maniheistă, a două doctrine majore, capitalism și comunism. Orice om lucid va fi de acord cu mine: capitalismul nu coincide cu societatea de consum, iar comunismul nu poate fi identificat tipologic ȋn comunitatea celor austeri sau reticenți față de “principiile, valorile și standardele democrației occidentale”.
Vai de confuziile și de parti-pris-urile unora.
În fine, nu merită efortul analizării reflexelor unor simplisme neuronale tip *ego personal* (o fi și vreunul impersonal? :-))
Revenind strict ontopic, AMG GT-ul râmâne unul dintre rarele coupe-uri cu proporții *clasice* -- și probabil cel mai agresiv ca stil.
Peisajul auto actual ar fi deci clar mai sărac fără el.
Dar nici AMG GT-ul de azi nu l-aş respinge, dimpotrivă. Vă propun spre contemplaţie următorul site:
https://www.mercedesofannarbor.com/deals/new-mercedes-benz-amg-gt-lease-and-finance-offers-ann-arbor-mi.htm
Derulaţi pagina până la “Interior Features” şi spuneţi-mi ce credeţi despre acel interior pe negru cu cusături galbene. Există şi o tabletă acolo, dar mi se pare eclipsată de tablou (nu invers!).
Oricum, A-Class, B-Class şi interferenţa “pragmatică” cu RNM reprezintă elemente care, în optica mea, nu pot ştirbi autoritatea, rafinamentul şi prestanţa lui Mercedes-Benz autentic.