Scandalul dintre Mercedes şi statul francez, început în urmă cu aproape trei luni, la începutul verii, se apropie de sfârşit. Consiliul de Stat din Franţa a analizat disputa dintre cele două părţi şi a dat aviz favorabil germanilor, ceea ce permite reluarea comercializării modelelor interzise pe piaţa din Franţa: A-Klasse, B-Klasse şi SL.
Pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu scandalul, reamintim că în iunie Franţa a decis să blocheze vânzarea produselor Mercedes pentru că foloseau un gaz refrigerant neconform cu noile reglementări europene pentru instalaţiile de aer condiţionat. Mercedes a refuzat să folosească gazul refrigerant impus de Uniunea Europeană pentru că îl considera extrem de inflamabil în cazul unui accident şi, totodată, mult mai poluant.
Problemele par deja de domeniul trecutului pentru germani, cărora Consiliul de Stat francez le-a dat dreptate şi a permis repunerea în vânzare a celor trei modele. Judecătorii au declarat că gazul folosit de Mercedes nu reprezintă un pericol imediat pentru mediul înconjurător.
Consiliul are acum misiunea de a stabili dacă decizia guvernului francez de a interzice comercializarea produselor a fost justificată şi dacă se impunea o astfel de sancţiune drastică. În funcţie de acest verdict, guvernul francez va fi obligat, probabil, să plătească daune considerabile constructorului german.Deşi scandalul refrigerantului periculos este pe cale să se stingă în Franţa, el arde mocnit la nivelul întregii Europe. Recent, GM a declarat că utilizarea sa este sigură, însă Volkswagen s-a alăturat deciziei Mercedes şi a anunţat că va dezvolta propriul său gaz, prietenos cu mediul. Ca şi Mercedes de altfel. Nici Toyota nu a ocolit subiectul, preferând să folosească acelaşi gaz ca şi Mercedes pe unele modele europene, în ciuda reglementărilor care îl declară poluant.
Foarte interesant cum unii care mai intai s-au alaturat deciziei de a accepta noul gaz refrigerant si au lasat Mercedes singur in fata lupilor. Acum au schimbat macazul. Cand esti la varf, trebuie sa ai acel ceva care impune un trend, care aduce lucrurile cu picioarele pe pamanat si te diferentiaza de restul gloatei. Definitia unui leader adevarat. Iar Mercedes le are pe toate acestea.
Un motiv in plus sa continui sa le cumpar produsele.
Comisia europeana a interzis castravetii care nu sunt drepti si bananele care sunt prea curbate. Comisia europeana a interzis dreptul comerciantilor de apa imbuteliata sa scrie pe eticheta ca "Consumul de apa previne deshidratarea". Comisia Europeana este vai de creierii ei cand vine vorba de treburi mai complicate.
nu cred ca este deloc urat ceea ce am zis, cred ca le-am facut un bine de fapt. Reclama aia este foarte enervanta, de ficare data cand treceam cu mouse-ul deasupra ei se deschidea mai mare si imi suna in casti mesajul reclamei, si nu statea cuminte dupa ce era inchisa prima data, se deschidea la fiecare mouse-over.
Sunt de acord ca din aceste reclame si castiga mare parte din bani si ar trebui sa le las sa se deschida, asta am si facut pana acum, dar reclame precum aia m-au determinat si in trecut sa folosesc add-on-uri pentru a le bloca. Pana la reclama pentru Chevrolet nici nu mi-am dat seama ca nu am instalat AddBlock Plus.
In general nu ma deranjaza reclamele, m-a deranjat aia.