La începutul lui august, mai exact în data de 3 a lui gustar, un convoi condus de mai mulţi jurnalişti temerari îşi propunea să ajungă de la Hiroshima la Frankfurt, călăuziţi de noua generaţie Mazda3. Compacta avea să plece astfel din oraşul natal, acolo unde este produsă momentan, până la Frankfurt, acolo unde urmează să îşi facă apariţia live, în premieră mondială, în cadrul salonului auto.
Convoiul a avut de parcurs 16.000 de kilometri de-a lungul a mai multe săptămâni, punctul terminus consumându-se chiar în acest weekend, într-o localitate de lângă Frankfurt, acolo unde japonezii au inaugurat un centru de cercetare şi dezvoltare.
Evenimentul, botezat “Mazda Route3 – Hiroshima to Frankfurt Challenger Tour 2013” este o reeditare a unui traseu mai vechi, parcurs în 1977 de un grup de jurnalişti germani la volanul vechiului Mazda323. Expediţia a fost reluată cu succes şi în anii 90, motiv pentru care niponii au decis să reediteze experienţa şi în 2013 cu un model extrem de important pentru viitorul companiei: Mazda3. A fost aleasă versiunea pe benzină, SkyActiv de 120 de cai putere.16.000 dekilometri şi două continente
Evenimentul din acest an a presupus o cursă de peste 16.000 de kilometri, înşirată de-a lungul a două continente şi desfăşurată vreme de 35 de zile.
Cinci ţări şi 30 de oraşe mari au avut ocazia de a vedea convoiul japonez, care a atras o mediatizare importantă şi un număr important de fani ai brandului.La volanul celor opt exemplare plecate de la Hiroshima s-au aflat, pe rând, mai mulţi jurnalişti ai unor publicaţii auto importante. Ei au avut rezervat un anumit segment de drum, pe care l-au acoperit cu relatări stufoase, detaliate şi pline de picanterii. Toate transmise prin intermediul unei singure maşini, echipate cu internet, capabilă să concentreze în jurul ei toată suflarea jurnalistică.
Traseul nu a fost zgârcit în obiective turistice, cele opt maşini reuşind să vadă îndeaproape Lacul Baikal, munţii Altai şi peşterile îngheţate Kungur. Vremea nu a fost dintre cele mai prietenoase, temperaturile scăzute însoţind convoiul de-a lungul întregului drum, ca de altfel şi obstacolele naturale. Maşinile japoneze au avut de înfruntat milioane de gropi, zeci de drumuri neasfaltate, sute de bolovani şi câţiva vameşi din Belarus, îndrăgostiţi de birocraţie şi decişi să ţină pe loc două din cele opt maşini.
Billanţ: 6 pene de cauciuc şi o suspensie distrusă
Au fost totuşi şi momente pozitive atunci când convoiul a fost însoţit de fani Mazda, aflaţi la volanul maşinilor proprii. Pe lista celor mai importante oraşe, unde şi primirea a fost pe măsură, s-au numărat Berlin, Varşovia, Moscova, Bilanţul celor 16.000 de kilometri a fost unul fericit, având în vedere că obstacolele enumerate mai sus i-au costat pe organizatori şase pneuri şi o suspensie faţă distrusă, teleportată parcă în mijlocul Rusiei în doar o singură zi.
La finalul traseului, maşinile au fost întâmpinate cu urale, iar în această seară, cu numai câteva ore înainte de deschiderea Salonului Auto de la Frankfurt, am cunoscut unul dintre temerarii expediţiei.
Un exemplar Mazda 3, cu un parbriz crăpat, milioane de muşte înghiţite de grila radiatorului şi un zâmbet larg, sugerat de limbajul de design Kodo. Alături de noi, la eveniment, au fost prezenţi mulţi dintre jurnaliştii care au condus maşinile de-a lungul celor 16.000 de kilometri. Atmosfera nu putea fi decât una relaxată, asemănătoare adunărilor prieteneşti în care poveştile curg de la sine. Poveşti despre benzinării localizate în pustiul rusesc, golite de rezervoarele convoiului Mazda3. Poveşti despre trecerile de cale ferată ruseşti unde aştepţi chiar şi o oră jumătate scurgerea interminabilă a trenurilor. Poveşti despre canistre vărsate în portbagaj sau despre gropi anunţate prin staţie.Patru dintre cele opt exemplare Mazda3 care au luat parte la experienţă vor fi aşezate mâine la standul de la salonul german.
Comentarii (1)