Mazda a publicat astăzi primele imagini ale noii generaţii Mazda2 reprezentantul mărcii japoneze în segmentul mic (B). Noul model preia de la fraţii mai mari Mazda3, Mazda6 şi CX-5 liniile de design care se încadrează în limbajul Kodo, pe care brandul nipon îl promovează de doi ani ca parte a ADN-ului propriu. De altfel, modelul preia majoritatea liniilor de pe conceptul Hazumi, pe care marca l-a prezentat la Salonul de la Geneva din primăvara acestui an, devenind astfel una dintre cele mai atractive maşini de segment subcompact de pe piaţă.
Deşi japonezii nu oferă foarte multe informaţii legate de cea de-a patra generaţie Mazda2, aflăm câteva detalii foarte interesante, cum ar fi cea legată de motorizările pe care modelul de oraş le va avea la dispoziţie. Astfel, citadina Mazda va beneficia de aportul unui motor diesel de 1.5 litri denumit oficial SKYACTIV-D şi are va dezvolta 105 CP şi 250 Nm. În plus, clienţii vor avea la dispoziţie o variantă pe benzină, de asemenea de 1.5 litri, care va purta numele SKYACTIV-G şi care va fi disponibilă în mai multe versiuni de putere.
Ambele motoare pot fi cuplate la cutii manuale sau automate.Alte elemente interesante legate de noul Mazda2 vizează faptul că modelul vine cu sistemul de conexiune MZD Connect, anunţat ca unul dintre cele mai sofisticate din segment, şi cu un pachet de sisteme de siguranţă ambalate sub denumirea i-ACTIVESENSE care ar trebui să-i asigure modelului japonez cinci stele EuroNCAP chiar şi în condiţiile înăspririi criteriilor de acordare a punctajului maxim.
Noul Mazda2 va debuta oficial pe piaţa din Japonia, în această toamnă, modelul fiind denumit acolo, în mod tradiţional, Mazda Demio. Debutul european va fi sărbătorit la Salonul Auto de la Paris, în luna octombrie, modelul urmând să poată fi admirat în showroom-uri în iarna viitoare.
acum cu toti stim ca design-ul e subiectiv insa....Haloooo nu ai 'ureche muzicala' upsssss ochi vazatori?????
hai sa fim seriosi e foarte frumoasa masina
dupa marerea mea....Fiesta are un concurent serios acum in segment....si la capitolu frumusete si probabil si la tinuta de drum.....
interioru e 'bang on'....simplu si elegant......cu niste materiale mai de calitate si niste culori mai sobre interioru sar potrivi si pe o masina mai 'premium' adica pe Mazda 6.....
In alta ordine de idei imi place foarte mult cum arata. Imi place de asemenea modul cum e organizata zona ceasurilor de bord, cu turometrul in plim plan. Poate tine si de gusturi, pentru ca eu de multe ori schimb vitezele dupa turometrul si dupa cum simt motorul. Rar ma uit la vitezometru pentru ca deja stiu cam ce viteze am in fiecare treapta la anumite turatii.
Sper sa faca o figura frumoasa masinuta asta, pentru ca are o sarcina foarte grea, sa se bata de la egal la egal (in privinta vanzarilor) cu Fiesta, Clio, Polo si 208.
motorul de 1.5d, care din cate inteleg nu va avea dpf, va fi o alegere inteleapta intr-un oras sufocat
dar gata cu laudele, sa curga acum criticile :)
Lumea se uita la design si la ceva tehnologii dar dupa o experienta traumatica cu Mazda, ma uit doar la fiabilitate.
tocmai asta era si ideea cu motorul asta, rezolva unul din principalele inconvenite(daca nu cel mai mare) ale dieselului din ziua de azi.
Cat despre fiabilitate in general, chiar asa batuti in cap sunt nemtii astia sa includa Mazda2/3 in top 10 TUV Report in mai toate categoriile de varsta?
Ce-mi place la Mazda, chiar foarte mult: independenta economica (pe care tocmai si-a recapatat-o...) si tehnica (totusi, mai trebuie renuntat si la "rebadging" Suzuki pe categoria "keicar" ). Luand in calcul si seriozitatea manageriala plus grija sincera fata de clienti, mi se pare o performanta colosala in lumea vartos globalizata a prezentului...In particular, pe Mazda6 o consider etalonul sedanelor japoneze de lux, chiar daca nu este plasata oficial in clasa nobila, adica Mazda nu este socotita "luxury brand". Evident, nu-i pot dori si ura Mazdei decat viata lunga in gratiile actualei filosofii calauzitoare (Kodo + SKYACTIV...ba si i-ACTIVSENSE, desi am precizat deunazi ca nu ma mai intereseaza siguranta in mod obsesiv), chiar daca inclusiv responsabilii firmei realizeaza ca a rezista in maniera proprie (ce cuvant prohibitiv: independenţă :D) pe aceasta prea salbatica piata mondiala va insemna o provocare extrem de primejdioasa (si ar fi culmea tupeului sa se mai gandeasca si la profit)--- tocmai fiindca o asemenea tactica belicoasa este "incorecta politic"...De fapt, ideea de baza pe care o emite aceasta brava echipa din tara Soarelui-Rasare este ca SE POATE SI ASA! Aviz amatorilor de "joint venture", "comasare", "interşanjabilitate", "uniformizare", "reducerea costurilor" si alte traznai...
Sunt si alte pareri?
dar ce sa mai zic de VW,unde pana si utilitarele seamana cu Golf.
sa nu mai zic de "imprumuturile" intre toti membrii grupului (Audi,Skoda,etc)
Nu m-ar surprinde sa vad la un moment dat un Lamborghini cu stopuri de Skoda Octavia :)
Si astea se intampla la un producator cu infinit mai multe vanzari decat Mazda, deci bani pentru un designeri ar fi.
Sa spui de noua Mazda 2 ca ''va avea viata grea in acest segment'', trebuie sa fi ori chior ori sclerozat la ''cutia cu valori'' ( scazute in cazul unora ), nici macar fraza ca ''se va bate de la egal la egal'' nu o vad ca pe un argument potrivit pt un cunoscator auto, ci mai degraba un pasaj scapat printre comentarii de un amator care o arde pe laba in fiecare seara la promotor. . Ce e fff greu de conceput in ''cutia'' altora, este ca aceasta Mazda 2 reprezinta un pas inalt in acest segment unde joaca si Polo, Corsa, Fiesta, 208, etc, iar din punct de vedere al calitatii, tehnologiei si inovatiei ( nu mai vorbesc de fiabilitate ) le bate cu BRIO . Dotarile precum HUD, sistemul multimedia controlat de la buton rotrativ, sistem audio premium BOSE, piele cusuta pe zona inferiara a bordului si in zona schimbatorului, panourile usilor imbracate in piele cususta, asistenta la unghi mort, sunt dotarile carecteristice unei masini premium si absolut SF pt Fiesta , Polo, Corsa ( care joaca in acelasi segment de altfel dar care astfel de dotari lipsesc cu desavarsire din lista lor de optionale), dar Mazda 2 se pare ca a reusit sa imbine toate lucrurile deodata anume : apartenenta la un nivel superior fata de concurenti- motorizari extrem de fiabile si cu cel mai ridicat raport de compresie din lume si evident noul stil de design KODO - ''sufletul miscarii'' Bravo! Ma inclin !
Astept sa curca amatorii de Mokwicz.
Si hai acum sa te lamuresc:
va avea o viata grea Mazda 2 in clasa mica asa cum are si Toyota Auris 2 in clasa compacta. Ma refeream in primul rand la Europa, un loc in care nici Toyota si nici Mazda nu prea misca.
De ce, mai ales Auris 2 nu misca? Poate iti amintesti de mailul pe care ti l-am trimis anul trecut in care ti-am explicat de ce Auris nu va avea succes in Europa, mai ales dupa ce am facut si drive test cu ea. Si ca sa vezi, chiar am avut dreptate. In Europa Auris se vinde destul de slab. Si trecutul Mazdei 2 cand a fost spulberata la vanzari de concurentii ei, fac ca actualul model sa aiba o viata grea si o misiune grea: aceea de a creste cota de piata in clasa mica a celor de la Mazda. Chiar asa batut in cap esti de nu esti in stare sa intelegi niste lucruri din prima? Vad ca toata lumea reuseste, mai putin tu.