Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul "Dieselgate"
După ce am văzut declarații oficiale din partea BMW, Mercedes și Fiat, care au negat implicarea în teste care au vizat fraudarea consumului, un alt constructor de talie mondială decide să își liniștească clienții.
Este vorba despre Mazda, producătorul japonez care nu crede încă în soluțiile hibride sau electrice, preferând să se axeze pe dezvoltarea unor motoare diesel și benzină extrem de economice. Culmea, ele au o cilindree clasică și au capacitatea să consume sau să emită chiar mai puțin decât unitățile supuse trendului de downsizing.
În acest context al suspiciunilor, Mazda susține că fiecare motor diesel sau benzină respectă regulile de emisii ale țărilor în care este vândut și că nu a folosit nici o soluție de păcălire a normelor de poluare.
Mai mult, constructorul japonez își reafirmă încrederea în metodele de propulsie convenționale, susținând că scopul inginerilor săi este acela de a dezvolta noi tehnologii care să ajute motoarele Mazda să atingă un ciclu de combustie ideal, cât mai eficient.La finalul comunicatului, Mazda a emis și o poziție față de încercarea de a testa mașinile în condiții reale de trafic, un ciclu propus de organismele europene și botezat Worldwide harmonized Light-Duty Test Cycles and Real Driving Emissions. Japonezii vor coopera cu autoritățile în testarea mașinilor sub această nouă formă.
iar ai comis-o. ai amestecat ciclul motor cu procesul de combustie si ai obtinut ciclul de combustie. chiar asa s-au exprimat ?
http://lucianmindruta.com/2015/09/30/de-ce-scandalul-volkswagen-e-un-fas/
Asta scrie si despre masini ? E ca si cum ai vedea un premiat Nobel pe happylica lui Maruta.
VW a tras lumea in piept cu Euro 5 si s-a parlit. Dar macar au Euro 6 care functioneaza si e in normele legale. Ma rog, pana la proba contrarie. Ideea este ca au ceva, si merg mai departe.
Mesajul de la mazda e : "Bai, noi suntem cinstiti, dar nici nu putem sa intram pe piata".
mazdei i s-au intors cartile bune...dupa scandalul diesel SUA va spune pas motorizarilor sa numai vorbesc de faptul ca procentul diesel in total piata este insignifiant
tu esti un fel de madalescu...cu un creier la fel de lis...
Nu vreau sa tin partea celor de la VW, dar atata timp cat si-au recunoscut greseala, cat accepta aceste recall-uri, cat isi accepta plata amenzilor, nu vad unde este problema. Ah, ca si-a dezamagit clientii cand au mintit? Toate marcile care au parte de recall isi mint clientii ca masina loe functioneaza foarte bine. In cazul asta sa nu se mai cumpere masini care au avut parte de recalll, pentru ca clientii sunt dezamagiti. Ete, fas! Nu mor caii cand vor cainii. Cine este obiectiv va intelege ca acest recall nu ii va ingenunchea pe cei de la VW. Poate doar niste bombe puse de Mafia (adica Ivanoff sau Madalescu) puse in fiecare uzina VW.
Da, au recunoscut si platesc, dar din nou... asta nu anuleaza efectele nocive ale emisiilor acestor masini, nici faptul ca milioane de clienti au fost inselati si mintiti, clienti care se uita foarte atent la cat polueaza masina lor. Da, stiu ca noi Romanii suntem inapoiati si zicem "apai ce ma ? toti polueaza, important e sa mearga masina, sa traga bine, sa consume putin si gata, ce-i asa mare lucru ? polueaza, polueaza". De acord, dar atunci sa nu ne miram ca murim de cancer la plamani dupa o viata scurta, de 35 de ani, fara tigari. Da, stiu... pare un discurs de hipster platit de Greenpeace, cert e ca lumea din Vest ia lucrurile astea foarte in serios. Oricum, vorbim de inselaciune aici, nu doar de poluare.
Sunt chiar socat de cata lume le ia apararea celor de la VW (nu ma refer la tine), fanboys profund indignati, care-i acuza pe Americani de conspiratii, sau pe Japonezi. Jurnalistii sunt si ei injurati ca pun botul la mascarada asta... eu nu inteleg indignarea asta si partea luata celor de la VW, de ce ? noi suntem cei mintiti. Ar trebui sa ne bucuram cand un constructor auto, oricare ar fi el, ia un sut in fund si e tras de urechi, caci astfel se mai termina cu lobby-urile si cu manevrele facute pe la spatele si pe spatele nostru.
Din astfel de scandaluri, doar avem de castigat pe termen lung, atat noi, clientii, cat si planeta asta amarata, caci vor duce la legi si mai stricte, emisii si mai putine si implicit un aer mai sanatos si mai curat.
Sa le tii partea celor de la VW cu argumente gen "si ce daca polueaza ? atata timp cat si-au recunoscut vina", e ca si cum ai gasi un floc in ciorba de burta de la restaurant si ai spune "ei... lasa... mananc aici si maine ca oricum o fost buna la gust"