Mazda a prezentat i-Eloop, un sistem revoluţionar de regenerare a energiei cinetice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mazda a prezentat un nou sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare. Acesta este primul sistem de acest gen bazat pe un capacitor şi va debuta în 2012 pe o parte din modelele Mazda, urmând să fie introdus ulterior în întreaga gamă. Sistemul se numeşte i-ELOOP şi promite o economie de carburant de până la 10%. Sistemul celor de la Mazda promite să fie superior din punct de vedere tehnologic deoarece un capacitor suportă mai multe cicluri de încărcare/descărcare decât un acumulator şi poate găzdui volume mari de electricitate şi se încarcă mult mai rapid decât un acumulator.
Sistemul i-ELOOP face conversia de la energia cinetică pierdută prin frânare la energie electrică şi foloseşte resursele obţinute pentru a alimenta sistemul de climatizare, sistemul audio şi numeroase alte componente electrice. Sistemele de frânare regenerativă sunt din ce în ce mai populare în rândul constructorilor de automobile. Acestea folosesc un motor electric sau un alternator pentru a dezvolta curent electric pe măsură de vehiculul încetineşte, recuperând o parte din energia cinetica pierdută în mod normal la decelerare.
În cazul hibrizilor, sistemele de frânare regenerativă folosesc un motor electric mai mare şi o baterie dedicată, în unele cazuri respectivele elemente fiind necesare şi pentru propulsia propriu-zisă.Cei de la Mazda au analizat mecanismele de accelerare şi decelerare din viaţa reală şi au dezvoltat un sistem care recuperează energie cinetică la fiecare frânare. Japonezii pretind că sistemul lor recuperează o cantitate mare de energie la fiecare frânare. Spre deosebire de hibrizi, sistemul Mazda i-Eloop nu are nevoie nici de o baterie proprie, nici de un motor electric dedicat. Sistemul este compus dintr-un alternator cu voltaj variabil (12-25 V), un capacitor cu rezistenţă scăzută şi un convertor curent continuu/curent continuu.
CUM FUNCŢIONEAZĂ i-Eloop
Din momentul în care şoferul ia piciorul de pe pedala de acceleraţie, sistemul începe să recupereze energie cinetică. Alternatorul ridică la maxim voltajul pentru a obţine cât mai multă energie şi efectuează o frână de motor mai complexă şi mai lină. Capacitorul se poate încărca la maximum în doar câteva secunde şi distribuie apoi energia sistemului electric al vehiculului, nu înainte de a cupla modul "12 V" al convertorului.
Sistemul încarcă şi acumulatorul convenţional al automobilului. Sistemul i-Eloop intră în funcţiune de fiecare dată când frânezi şi reduce necesitatea arderii unei cantităţi suplimentare de carburant pentru a alimenta sistemul electric al automobilului.În condiţii de trafic "tip bară-la-bară", sistemul promite să reducă consumul de carburant cu 10%. Denumirea i-Eloop provine de la adaptarea "Intelligent Energy Loop" şi sistemul poate fi corelat cu sistemul i-stop de la Mazda. Împreună, cele două sisteme măresc durata de timp în care motorul poate fi oprit. Sistemul va debuta pe conceptul Takeri prezentat la Salonul Auto de la Tokyo, conceptul unei berline de clasă medie menit să prezinte atât noul limbaj de design Kodo, cât şi noile tehnologii SKYACTIV.
Via | Mazda
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Hotarati-va in ce limba scrieti! :)
On-topic: ideea e chiar frumoasa, probelma e daca de exemplu cobori o panta mai lunga. Condensatorul nu va colecta prea multa energie, deci nu vei castiga mare lucru la economie.