Mazda a prezentat i-Eloop, un sistem revoluţionar de regenerare a energiei cinetice
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mazda a prezentat un nou sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare. Acesta este primul sistem de acest gen bazat pe un capacitor şi va debuta în 2012 pe o parte din modelele Mazda, urmând să fie introdus ulterior în întreaga gamă. Sistemul se numeşte i-ELOOP şi promite o economie de carburant de până la 10%. Sistemul celor de la Mazda promite să fie superior din punct de vedere tehnologic deoarece un capacitor suportă mai multe cicluri de încărcare/descărcare decât un acumulator şi poate găzdui volume mari de electricitate şi se încarcă mult mai rapid decât un acumulator.
Sistemul i-ELOOP face conversia de la energia cinetică pierdută prin frânare la energie electrică şi foloseşte resursele obţinute pentru a alimenta sistemul de climatizare, sistemul audio şi numeroase alte componente electrice. Sistemele de frânare regenerativă sunt din ce în ce mai populare în rândul constructorilor de automobile. Acestea folosesc un motor electric sau un alternator pentru a dezvolta curent electric pe măsură de vehiculul încetineşte, recuperând o parte din energia cinetica pierdută în mod normal la decelerare.
În cazul hibrizilor, sistemele de frânare regenerativă folosesc un motor electric mai mare şi o baterie dedicată, în unele cazuri respectivele elemente fiind necesare şi pentru propulsia propriu-zisă.Cei de la Mazda au analizat mecanismele de accelerare şi decelerare din viaţa reală şi au dezvoltat un sistem care recuperează energie cinetică la fiecare frânare. Japonezii pretind că sistemul lor recuperează o cantitate mare de energie la fiecare frânare. Spre deosebire de hibrizi, sistemul Mazda i-Eloop nu are nevoie nici de o baterie proprie, nici de un motor electric dedicat. Sistemul este compus dintr-un alternator cu voltaj variabil (12-25 V), un capacitor cu rezistenţă scăzută şi un convertor curent continuu/curent continuu.
CUM FUNCŢIONEAZĂ i-Eloop
Din momentul în care şoferul ia piciorul de pe pedala de acceleraţie, sistemul începe să recupereze energie cinetică. Alternatorul ridică la maxim voltajul pentru a obţine cât mai multă energie şi efectuează o frână de motor mai complexă şi mai lină. Capacitorul se poate încărca la maximum în doar câteva secunde şi distribuie apoi energia sistemului electric al vehiculului, nu înainte de a cupla modul "12 V" al convertorului.
Sistemul încarcă şi acumulatorul convenţional al automobilului. Sistemul i-Eloop intră în funcţiune de fiecare dată când frânezi şi reduce necesitatea arderii unei cantităţi suplimentare de carburant pentru a alimenta sistemul electric al automobilului.În condiţii de trafic "tip bară-la-bară", sistemul promite să reducă consumul de carburant cu 10%. Denumirea i-Eloop provine de la adaptarea "Intelligent Energy Loop" şi sistemul poate fi corelat cu sistemul i-stop de la Mazda. Împreună, cele două sisteme măresc durata de timp în care motorul poate fi oprit. Sistemul va debuta pe conceptul Takeri prezentat la Salonul Auto de la Tokyo, conceptul unei berline de clasă medie menit să prezinte atât noul limbaj de design Kodo, cât şi noile tehnologii SKYACTIV.
Via | Mazda
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o serie de noutăți în gamă, ce urmează să fie disponibile din acest an. Printre noutăți se numără noul sistem de încărcare Plug & Charge, care va fi prezent la toate modelele electrice ale mărcii. (29.01)
-
BMW nu mai este un fan al ecranelor mari pe mașinile sale. Un oficial al mărcii germane a dezvăluit că viitoarele modele vor primi un sistem multimedia nou, cu ecrane mai mici și cu afișaj panoramic pentru a nu distrage atenția șoferului în timpul condusului. (28.01)
-
Potrivit celor mai recente informații, venite chiar de la CES 2025, constructorul german de automobile renunță la funcția de control prin gesturi a sistemului multimedia. (12.01)
- Mazda prezintă o siglă nouă: prima actualizare majoră după 28 de ani
- A venit, a văzut, a cucerit: Dacia Duster a câștigat peste 25 de premii în 2024
- Noul BMW iX facelift: acum cu autonomie de peste 700 km
- Flexis, noua marcă înființată de Renault și Volvo, prezintă 3 modele utilitare electrice
- Noul Renault Filante Record 2025: concept creat pentru a stabili noi recorduri de eficiență
Hotarati-va in ce limba scrieti! :)
On-topic: ideea e chiar frumoasa, probelma e daca de exemplu cobori o panta mai lunga. Condensatorul nu va colecta prea multa energie, deci nu vei castiga mare lucru la economie.