Parisul este una dintre metropolele Europei care se confrunta cu o poluare semnificativă, motiv pentru care autorităţile au încercat în repetate rânduri să adopte măsuri eficiente pentru diminuarea acesteia.
Printre măsuri s-au numărat interzicerea circulaţiei în zilele de weekend pentru anumite maşini, iar una dintre ultimele propuneri este interzicerea maşinilor pe 22 de bulevarde în prima duminică a fiecărei luni. Aceste propuneri au însă un rol limitat, motiv pentru care oficialităţile au adoptat o măsură mult mai drastică.
Astfel, începând din 1 iulie 2016, maşinile construite înainte de 1997 nu vor mai avea dreptul să circule în Paris în zilele lucrătoare între orele 08:00 - 20:00. Nerespectarea acestei interdicţii va atrage amenzi cuprinse înţe 35 - 450 de euro, iar proprietarii acestora vor putea conduce pe străzi doar pe timpul nopţii şi în zilele de weekend. Totuşi, interdicţia va afecta în acest moment doar 30.000 de vehicule înregistrate în Paris.
Tot de la 1 iulie, maşinile comercializate în Franţa vor fi grupate în 6 categorii în funcţie de gradul de poluare, iar şoferii vor primi stickere pe care să le lipsească pe parbriz. Interdicţia conducerii în zilele lucrătoare se va aplica doar în cazul maşinilor cu cea mai ridicată norma de poluare, şi anume cele fabricate înainte de 31 decembrie 1996.Pe de altă parte, numărul şoferilor afectaţi de aceste măsuri va creşte semnificativ începând din 2020, când interdicţia va fi aplicată tuturor maşinilor construite înainte de 2010, adică a celor mai vechi de 10 ani la data intrării în vigoare a legii.
Via CityLab
O lege corecta ar interzice masinile dupa norma de poluare nu dupa anul de fabricatie.
Multumesc. Problema este ca nu toate masinile despre care vorbeam sunt inregistrate ca masini de epoca. Vezi cate-o domnisoara conducand cate un 2CV sau un R4 (modelele astea s-au fabricat pana in anii '80), gandul iti zboara instant la pitipoancele de Dambovita care nu mai stiu ce hardughii sa-ti cumperi si ti-e mai mare dragul sa le privesti. Mai vezi cate un domn distins care coboara dintr-un DS venerabil in fata unei cladiri vechi de pe langa Domul Invalizllor si te intrebi cum nu si-a vandut el apartamentul pe care al fi luat binisor un milion de euro, sa se mute in Marne la Vallee si sa-si cumpere un X5. Da, ceea ce fac francezii la ei in tara e treaba lor. Insa ar fi de dorit sa nu afecteze farmecul unui Paris si asa din ce in ce mai lipsit de parizieni.
------------------------
Nu stiu cum stau la capitolul semaforizari si sincronizarea lor, poate le-ar putea imbunatati, habar n-am
Daca toti am opri motorul daca stim ca semaforul dureaza mai mult de 10 sec (cred) nu am mai polua atat si am si economisi benzina (chiar daca putin)
totusi, sa intrezica dieselurile care nu au filtru. sau sa-i trimita la upgrade de filtru la care se poate.
decat sa ia impozite la oameni mai bine sa-i oblige sa-si instaleze cele mai bune filtre posibile.
apropo, de ce nu fac precum altii sa vanda numai combustibil premium in zona parisului?
Francezii sunt "zgârciți" când este vorba de cumpărat o mașină, atât timp cat funcționează si nu costa foarte mult întreținerea nu-si cumpăra alta.
Cred mai mult ca vor sa stimuleze folosirea mijloacelor de transport in comun, chiar au o rețea bine dezvoltata in Paris
Aiurea! Eu am cunoscut oameni care foloseau masinii de genul celor pe care le-am dat ca exemplu in viata de zi cu zi. Si atata vreme cat doar 30 000 de masini ar urma sa suporte rigorile legii, nu stiu daca se poate trage concluzia ca francezii sunt zgarciti.
De acord cu reteaua de transport in comun din Paris. Este extrem de bine pusa la punct. Insa, vezi tu, in cazul amplificarii risului unor atentate teroriste, folosirea ei, devine din ce in ce mai riscanta.
de 3 saptamani sunt in Meudon la Foret 10km de Paris, sa vezi cate Clio 1, P 105, R19, Megan 1.... sunt in zona. Este un cartier mediu dpdv al calitatii vieti.