Mașinile electrice europene se bat în autonomii generoase: Renault Zoe va avea o o baterie mai mare, suficientă pentru 354 de kilometri

de Bogdan Mirică
Marti, 20.09.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault se pregătește să lanseze o versiune cu o autonomie mai generoasă a actualului Zoe. Modelul electric ar urma să poată parcurge 354 de kilometri cu un singur plin de energie.

Chiar dacă în prezent este cel mai vândut model electric din Europa, Renault Zoe ar putea fi amenințat în viitorul apropiat de rivalii cu o autonomie ceva mai generoasă. Volkswagen a anunțat deja că lansează un concept electric la Paris, iar Opel a publicat detaliile modelului Ampera-e, care ar trebui să aibă cel puțin 400 de kilometri autonomie.

În aceste condiții, mai multe surse vorbesc deja despre o versiune nouă a lui Zoe, pregătită să debuteze la Salonul Auto de la Paris. Informația nu a fost confirmată, dar Zoe ar putea oferi clienților săi o autonomie mult mai mare, estimată la 354 de kilometri.

Pentru asta, francezii vor schimba motorul cu unul nou și vor instala un pachet de baterii, ceva mai mare decât actuala capacitate de 22 kWh. Există informații care anunță un pachet de 60 kWh, deci de aproape trei ori mai mare decât cel actual.

Pentru a nu întrerupe ciclul de viață actual, îmbunătățirile ar putea fi vândute sperat, ca un opțional ceva mai costisitor, dar și mai sigur pentru cei care se tem de autonomia redusă a modelelor electrice.

Comentarii (5)

  • Dumitru
    Mai e putin pana la pragul psihologic de 500 km.
    Pare probabil acum ca acesta sa fie atins undeva in urmatorii 4-5 ani.

    Din acel moment, odata cu efectul de volum si scaderea pretului bateriilor si, implicit, al masinilor, revolutia electrica nu va mai putea fi oprita.

    In 15 - 20 de ani masinile electrice vor ajunge, probabil, la jumatate din vanzarile de vehicule noi. Apoi, guvernele se vor asigura ca motoarele termice vor avea atat de multe bariere incat renuntarea la ele sa fie varianta cea mai putin costisitoare.

    Sincer, mie imi pare rau doar de masinile de colectie. Sper sa existe si peste doua decenii o statie de carburanti unde sa poti alimenta un Ferrari Dino sau, de ce nu? (gandindu-ne la Romania), o Dacie 1300 din 1970..
    7 2
  • hazard
    cat mai e chiria la baterii? :))
    4 1
  • @hazard. Oricum mai scump decat dincolo.
    3 1
  • Dar stiti de ce au pus chirie la baterii ?

    Pentru ca Zoe si Leaf nu au racire activa la baterii iar bateriile Li-Ion daca depasesc o anumita temperatura se uzeaza prematur. La aceste 2 electrice uzura acumulatorilor este o certitudine. Iar logica lor a fost, decat sa se complice cu sistem de racire, de ce sa nu forteze clientul sa plateasca schimbul acumulatorului anticipat.

    Tesla, BMW, KIA, Hyundai, Chevrolet mai toti ceilalti, au racire activa, unii chiar cu lichid.
    4 0
  • Marian
    "inventia" asta cu chiria la baterie era "vanduta" in ideea ca va aparea o baterie mai noua peste ani si mai "capabila". La o masina cumparata anul trecut se va putea face "upgrade" la baterie? Dar ce ma fac daca vreau si la motor? Vad ca astia se lauda si cu o versiune de motor mai buna, la ala o sa pot face o "actualizare"?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru