Maşinile electrice pe baterii au parte de o concurenţă firavă în segmentul ecologic din partea celor alimentate cu hidrogen, iar viitorul pare să curgă în aceeaşi direcţie.
În prezent, Japonia şi Statele Unite sunt principalele pieţe pe care se comercializează astfel de modele, iar Toyota Mirai este singura maşină alimentată cu hidrogen care poate fi cumpărată în Europa. Comparativ cu maşinile electrice, modelul japonez are ca avantaje o autonomie de 483 de kilometri şi un timp de încărcare de numai 5 minute.
Totuşi, astfel de aspecte nu sunt suficiente, în condiţiile în care numărul de staţii de încărcare este foarte scăzut, iar dezvoltarea unor reţele este îngreunată de costuri: o staţie pentru alimentarea cu hidrogen costă circa 2.6 milioane de euro, în timp ce preţul pentru una pentru maşini electrice variază între câteva zeci de mii şi câteva sute de mii de euro.
În plus, avantajul autonomiei mai mari este pe punctul de a fi pierdut, întrucât numeroşi constructori vor lansa în următorii doi ani modele electrice pe baterii cu autonomie de 300-320 de kilometri. În acest context, constructorii ezită să investească bani în modele alimentate pe hidrogen, chiar dacă acestea "sunt atractive pentru clienţi pentru că aceştia trebuie să facă cele mai puţine schimbări de comportament comparativ cu experienţa actuală de alimentare", explică Morry Markowitz, preşedintele unei asociaţii americane pentru promovarea hidrogenului ca sursă de energie pentru maşini.În acest context, IHS Automotive anticipează că numărul maşinilor alimentate cu hidrogen va ajunge la numai 70.000 de unităţi până în 2027, adică la numai 0.1% din numărul total de maşini vândute. Predicţia este mult mai pesimistă decât aşteptările celor de la Toyota, care spera să vândă peste 30.000 de unităţi alimentate pe hidrogen în fiecare an începând din 2020.
Via USAToday
dar ce tip de instalatie pentru masina care sa contina hidrogenul (presiunea extrem de mare)?
dar faptul ca hidrogenul scapa prin cei mai mici pori?
si faptul ca motoarele masinilor tot clasice vor fi, cu foarte multe componente?
mai pui ca motorul necesita aliaje speciale ca sa treaca de 30.000 km altfel se distruge?
plus faptul ca hidrogenul sub presiune explodeaza extrem de violent?
nu mai pun ca hidrogenul trebuie PRODUS + TRANSPORTAT + RETINUT in rezervoare + TRANSFERAT in rezervorul masinii + TRASEU rezervor - cilindru.
Totul trebuie perfect facut pentru a fi utilizabil.
unde vezi dumneata viitorul hidrogenului in viitorul transportului de persoane?
poate ma insel, dar viitorul H este deja apus.
E greu sa preconizezi ce se va intampla peste 10 ani. Pentru ca in ultimii 10 s-au întâmplat niste lucruri la care nimeni nu se astepta. Deci faptul ca zic americanii... americanii zic multe. Sa nu uitam ca au fost primii in faliment când a venit criza peste ei. Desi erau undeva f sus.
nu zice nimic? de ce tace?
Deci ce a facut BMW, a fost sa arate ca, cel putin teoretic, se poate si cu hidrogen.
Cel mai bun randament , perpetuum mobile, ce mai...........si ecologic, fara FUM, Noxe, CO2, etc. Fara trucuri legate de consum. Ai cumparat masina si te tine "bateria" o viata intreaga
Bine, mai cad niste dinti / par in timpul condusului, dar in schimb ajungi la destinatie fara nevoia de realimentare.
Accidentele rutiere vor fi , in schimb, destul de periculoase.