Maserati scrie astăzi o nouă pagină în istoria sa odată cu publicarea primelor fotografii şi informaţii ale noii generaţii Quattroporte, sedanul de clasă mare, responsabil cu rivalizarea unor nume mari din segment, cum ar fi Porsche Panamera şi Mercedes CLS.
Deşi italienii au fost destul de zgârciţi în detalii, trebuie să ştim totuşi că noul Quattroporte evocă linii de design ale vechilor modele Maserati, trasate de propriul birou de creaţie al constructorului, aflat în interiorul Fiat Group Centro Stile. Designul sedanului cu alură de coupe poartă semnătura celebrului Lorenzo Ramaciotti, designer Pininfarina, şi păstrează câteva elemente ale vechiului model: grila frontală, prizele de aer laterale şi montantul C.
Deşi italienii nu recunosc momentan, noul Quattroporte a crescut în dimensiuni şi măsoară 5200 de mm, cu aproape 15 centimetri mai mare decât vechea generaţie. În plus, noul model vine cu un apatament mult mai mare, menit să ofere spaţiu generos la nivel genunchilor şi al picioarelor.Chiar şi cu această redimensionare, vârful de gamă promite a fi mai uşor decât atuala generaţie, graţie folosirii aluminiului la nivelul caroseriei. Masa totală va scădea de la 1990 al 1940 de kilograme.
Nu există informaţii nici despre propulsia viitorului sedan de lux, însă mai multe zvonuri anunţă un V8 de 4.7 litri, de provenienţă Ferrari, capabil să livreze peste 460 de cai putere, cât oferă în prezent pe Granturismo. Chiar şi aşa, emisiile şi consumul vor fi reduse cu ajutorul unei transmisii noi, cu opt trepte, elaborată de ZF.
Gama va fi completată anul viitor de o tracţiune integrală, iar în următorii ani vom vedea şi alte motoare V8 şi V6, unele dintre ele chiar diesel, premieră pentru constructorul de lux din Peninsulă.
Noul Maserati Quattroporte va fi dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Detroit, în ianuarie 2013.
El va deschide drumul pentru alte două modele, un sedan de talia lui BMW Seria 5, botezat Ghibli, şi un SUV numit Levante, inspirat de conceptul Kubang. Cu această gamă Maserati speră să atingă până în 2015 un număr de 50.000 de unităţi livrate pe an.
cine stie cat vinde acum maserati intr-un an si cat pe modele?
Despre motor, fie ca e de provenienta Ferrari fie ca e dezvoltat in house, n-ai cum s-o nimeresti prost. Despre consum, n-are rost sa vorbim la banii astia.
Una peste alta, o masina reusita care va ramane o aparitie unica pe soselele lumii.
Inscriptia Maserati pe tetiera ii da un aer cam manelist.
Suportul Tv pt locurile din spate este pur si simplu penibil.
La exterior poate se putea mai bine,mai ales forma farurilor.
Cutia de viteze in 8 trepte nustiu cat de fantastica mai este la nivelul lui 2013, deja noul S Class va avea o CV in 9 trepte, ZF la lansa la randul lui CV in 9 trepte iar Hyundai, GM si Ford isi vor echipa masinile cu CV in 10 trepte, cei de la Maserati trebuai sa foloseasca o cutie ZF in 9 trepte.
In rest masina este rezonabila in segmentul ei, astept alte detali.
tare ma tem ca datorita lungimi(5,2m_sia cam pierdut din sportivitate.....
poate ma insel....
Arata foarte bine noul model. Design-ul este superb si se incadreaza perfect in originalitatea marcii. Ma asteptam ca noul model sa fie doar o restilizare a celui precedent, dar Maserati dovedeste ca are solutii noi care pastreaza traditia.