Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Michael Horn, șeful operațiunilor Volkswagen în Statele Unite ale Americii, a declarat în fața unei comisii din Congresul SUA că responsabilitatea utilizării unui dispozitiv de păcălire a testelor de emisii aparține echipei de ingineri care a proiectat și implementat sistemul. Horn a respins ideea că dispozitivul a fost implementat la cererea conducerii companiei, inginerii specializați pe partea de software fiind singurii responsabili ai acestei situații. Șeful operațiunilor Volkswagen din SUA le-a declarat autorităților că s-ar putea să aibă nevoie de mai mulți ani pentru a putea repara toate mașinile vândute în SUA care au fost afectate de scandalul Dieselgate. Pe respectiva piață, un număr mic de mașini poate fi reparat doar printr-o actualizare software.
Întrebat de anchetatori cu privire la mărimea echipei de ingineri responsabilă de implementarea sistemului de păcălire a emisiilor, Michael Horn a prezentat mai multe răspunsuri, de la ”câțiva” la ”trei”. Directorul operațiunilor Volkswagen din SUA a recunoscut ulterior în fața reprezentanților congresului că nu cunoaște numărul exact al angajaților responsaibli, dar a precizat că un număr de ingineri au fost suspendați în posturile lor pe fondul acestei fraude care a afectat încrederea consumatorilor în compania germană.Joan Claybrook,, a declarat într-un interviu pentru Los Angeles Times că nu este convinsă de explicațiile lui Horn. Un alt expert al industriei auto citat de LA Times, James Womack, și-a exprimat îndoilelile cu privire la posibilitatea ca un grup mic de indivizi să fie singurul responsabil de scandalul Dieselgate: "Te pune pe gânduri faptul că o decizie a unei echipe mici a dus la implementarea unui soft care a ajuns în 11 miliaone de mașini și întreaga companie nu știa nimic despre acesta", a declarat Womack.
Majoritatea mașinilor vândute în SUA care sunt afectate de scandalul Dieselgate ar putea avea nevoie de modificări tehnice semnificative. Acestea ar putea include și montarea de sisteme care folosesc AdBlue pentru a reduce emisiile de NOx-uri. Cele mai vechi modele vizate de acest scandal sunt și cele care au nevoie de cele mai multe modificări.Via IBTimes | LATimes | Sursă foto
Si eu sunt inginer software si va spun ca e imposibil sa lucrezi de capul tau. Totul se face baza unor specificatii clare care sunt initial aprobate, ulterior, softul e trimis spre testare si intr-un final acceptate de autorii specificatilor. Un soft trece prin mana multor persoane, nu doar a inginerilor software, sunt echipe de testeri, de controlul calitatii, mai pot fi si echipe care asambleaza diferitele softuri care comunica intre ele. Toata treaba implica creearea multor documente, diagrame, cazuri de test, evidente a testarii etc care toate trebuie aprobate de superiori. O firma ca VW sau Bosch nu face software ca la scoala.
Legea din SUA are exceptie de la regula pentru urmarirea penala pentru cei care incalca normele de mediu(exceptie dedicata cum se fac si la noi). Asa ca dpdv penal nu va putea fi tras nimeni la raspundere. In schimb ii vor umfla pe cei de la VW cu foarte multe amenzi si ii vor obliga sa plateasca despagubiri tuturor clientilor care si-au cumparat masini din cadrul grupului cu motoare diesel(la fel i-au obligat pe cei de la Hyundai sa plateasca despagubiri fiecarui client pe motiv ca au mintit in datele oficiale de consum)
Eram fan Skoda Octavia, nu mai sunt!
Mincinosi nenorociti!
Acum zice că ăia 2 ingineri s-au apucat de capul lor să lucreze la o rutină specifică în soft, care să altereze arderea, astfel încât motorul testat cu o procedură specifică să respecte normele din USA, iar apoi când nu e testat să funcționeze în specificațiile de putere.
Adică ăia lucrând numai la soft, au făcut direct, ca duhul lui Aladin, să scadă emisiile de oxizi de azot exact sub normă, așa, fără nici o încercare, fără nici un test. Au lucrat softul, fără aprobare, în orele lor libere, după program, fără să-i vadă nimeni...
Apoi s-au programat 11 milioane de mașini cu softul ăsta minune...
Parcă aud, exact ca la un proces: Nu știam că au fost gazați și arși miloane de oameni, noi nu am dat ordin.
Cine ma-sa de inginer software se apuca sa faca el o solutie care echipeaza aproape toata gama VAG, da' nu-l verifica nimeni ? Adica vrei tu sa-mi zici ca daca ala programau un soft prin care masina se opreste singura cand atinge 130km/h si ramai fara directie, asa se punea pe piata ? Niciun quality control, nici o verificare nimic ?
Hai ma, nimeni nu misca-n front fara zeci de aprobari de la management, nu cand vorbim de viitorul unei companii de sute de mii de angajati si cifre de afaceri de miliarde de euro, sa fim seriosi.
Si eu lucrez pentru o companie mare unde poti fi project manager, ca nu poti schimba nici macar o propozitie intr-un document, fara ca 2-3 manageri plus executivii sa-l aprobe inainte sa devina oficial si vine asta sa-mi zica ca 2 inginerasi sunt responsabili pentru "creierul" a milioane de motoare, treaba lor cum se descurca.. Asta si Zana Maseluta.
Una peste alta, reacțiile cititorilor AM mi se par și juste, și pertinente. Nu știu dacă ați vizionat ultimul film regizat de Sergiu Nicolaescu – “Ultimul corupt din România” – dar merită (re)văzut după declarația fabuloasă a lui Horn, bineȋnțeles adaptând scenariul la cazul de față.
Surprinzător sau nu, eu le recomand fanilor VAG să nu le lase cumva descurajați, fiindcă rareori se ȋntâmplă ȋn viața asta să existe concordanță și armonie ȋntre ideile/idealurile fanilor și intențiile/faptele conducătorilor mărcilor/companiilor respective.
VAG ne ia de prosti in continuare vad !
Nu e vorba de americani aici. Chestiunea e cat se poate de simpla daca privim obiectiv: Vw AG a capatat un avantaj competitiv prin furt / inselaciune. Amploarea problemei e mult peste americani.
Restul e retorica.
Pai aici chiar iti dau dreptate. Iti inteleg frustrarea, rusine sa le fie celor doi ingineri care au patat la nivel mondial imaginea VW .Au umplut atat de tare de respect acest concern incat l-au facut sa stea departe de locul unu probabil pt multi ani de acum inainte. Toyota conduce detasat cu mult , iar la finele anului Locul unu va fi evident cedat celui mai buni dintre buni, constructorul cu adevarata experienta in domeniul inovatiilor auto si al tehnologiilor dezvoltate in-house, constructorului cu cea mai mare rata a satisfactiei clientilor, constructorului cu cele mai fiabile motoare din lume, asta rezulta din vanzari. Stiu e bdureros, dar asta e .