Se vede că Detroit este fieful Ford. Imediat după ce intri în Cobo Hall, centrul expozițional în care are loc North American International Auto Show (NAIAS), observi că cel mai mare stand al evenimentului le aparține celor de la Ford. Nici nu e de mirare, având în vedere că pare că întreaga lume auto se învârte aici în jurul mărcii americane.
De fapt, ca să observi asta, nu trebuie decât să-ți spun că azi dimineață am plecat spre Salonul Auto de la hotelul care se numește Henry și care evocă prin toți porii personalitatea omului care a pus pe hartă industria auto americană acum mai bine de 100 de ani.
Revin: nu există magnet mai mare pentru un pasionat de mașini decât zona Performance a celor de la Ford. E o nebunie absolută, cu mașini care se potrivesc în orice garaj din lumea asta. Oricât de mulți bani ar avea proprietarul și oricât de scumpe ar fi celelalte mașini din zonă.
Cel mai interesant este însă faptul că (aproape) toate cele patru mașini au un numitor comun: EcoBoost. Ford și-a dezvoltat gama nouă de motoare turbo atât de mult pe orizontală, încât acestea acoperă acum toate nevoile și dorințele clienților de supersportive. De la 1.0 EcoBoost pe Fiesta, motor produs implicit la Craiova, Ford plusează cu 1.5 EcoBoost, 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost, 2.3 EcoBoost, 2.7 EcoBoost și 3.5 EcoBoost. Iar gama va mai primi patru motoare în următorii ani.
Cei 4 care au speriat NAIAS
Cel mai spectaculos este, fără îndoială, Ford GT. Prezentat anul trecut, când a luat pe nepregătite industria auto, GT-ul celor de la Ford este o mașină cu care s-ar mândri orice marcă.
Arată a supercar autentic și, lăsat liber pe șosea, va bate mai degrabă spre Lamborghini decât spre gama actuală Ford. O nebunie care probabil că își are originea în faptul că designerii au avut libertate de exprimare, iar inginerii s-au depășit pe ei înșiși.Cu un V6 de 3.5 litri EcoBoost amplasat central care dezvoltă peste 600 de cai putere și care este cuplat cu o transmisie cu șapte trepte și doup ambreiaje, noul Ford GT promite să rearanjeze lucrurile într-o zonă a entuziasmului auto atunci când va începe să fie produs, spre finalul anului 2016.
Știm cu toții noul Mustang, prima generație a muscle car-ului american care a ajuns să fie vândută implicit în showroom-urile românești. Ce nu am văzut încă în România este versiunea Mustang GT350R Shelby, o nebunie absolută dedicată circuitului și care are sub capotă un V8 de 5.2 litri aspirat. Acesta dezvoltă peste 500 de cai putere, fiind cel mai puternic motor aspirat produs vreodată de Ford. Mașina este și arată gata de pistă.
Prezentă la Detroit într-o versiune portocalie care atrage imediat orice privire, Mustang GT350R Shelby aduce jante de 19 inch și o masă proprie redusă cu 60 de kilograme datorită faptului că elementele de confort precum aerul condiționat, sistemul audio sau scaunele din spate au fost eliminate.
Ford Focus RS nu mai are nevoie de nicio prezentare. A fost și este reperul de putere în zona Hot Hatch-urilor începând de generația precedentă, care venea cu 305 cai putere și tracțiune față, dar și cu un diferențial revoluționar - denumit RevoKnuckle - care făcea ca întregul pachet să fie unul coerent și admirabil de uman.
Nebunia a explodat odată cu prezentarea noii generații Focus RS.
Modelul are 350 de cai putere și, deși pare că a fost ușor "domesticit" la nivel vizual, vine cu o gamă îndeajuns de largă de apendice aerodinamice care să-l facă vizibil imediat pe șosele. Culoarea de salon la Detroit a rămas albastrul. Interesant e că Focus RS nu va fi vândut în SUA, însă e prezent la Detroit. Până la urmă, jurnaliștii auto de pe Bătrânul Continent trebuie să se simtă și ei acasă, nu? Mai ales că......al patrulea exponat al gamei Performance de la Ford este noul F-150 Raptor Supercrew. Un monstru pe lângă care SUV-urile europene par mici copii. Sub capotă are un motor turbo EcoBoost de 3.5 litri și o transmisie automată cu 10 trepte care probabil că va avea un rol determinant în scăderea consumului noului model. De fapt, apariția tehnologiei EcoBoost și utilizarea aliajelor din aluminiu în locul clasicului oțel în locuri-cheie fac ca vechiul motor aspirat de 6.2 litri să dispară din peisaj cu rezultate vizibile imediat: masa mașinii a scăzut cu nu mai puțin de 250 de kilograme.
Noul F-150 Raptor Supercrew promite capabilități off-road de top, oferind 6 moduri de rulare, printre care se numără și Baja Mode, special conceput pentru a rula în viteză pe dunele din deșert. Până la urmă, pe lângă faptul că rămâi impresionat de dimensiunile unui F-150, e și mai impresionant faptul că mașina asta este cea mai vândută din SUA în ultimii 34 de ani consecutivi. Wow.
Ford sta foarte bine in ultima vreme. Are modele superbe, potente si interioarele sunt intre cele mai bune din industrie. La fel ca si GM, au progresat enorm dupa criza economica.
Bravo lor !!!
auzi la ford ce tupeu: sa vina cu un V8 aspirat in era turbo...... ati uitat sa scrieti timpul pe ring a lui Mustang GT350R Shelby .
si o ultima remarca: generatia anterioara a lui focus rs avea tractiune fata, nu spate.