La doar câteva zile de la momentul în care am văzut pentru prima dată în carne și oase noul Skoda Kodiaq, un SUV compact cu șapte locuri construit pe platforma lui Tiguan, francezii de la Peugeot aruncă în joc un rival direct pentru noul model ceh. Este vorba de noul Peugeot 5008, model care se transformă radical odată cu noua generație: din monovolum devine SUV compact care poate găzdui, la rândul său, șapte pasageri pe trei rânduri de scaune.
Vizual, noul 5008 se desparte evident de anteriorul model, Peugeot încercând să atragă cât mai mulți dintre clienții care lasă în urmă caroseriile de tip monovolum și se orientează spre SUV-uri. La fel ca în cazul lui Kodiaq în gama Skoda, 5008 devine cel mai mare SUV al mărcii Peugeot și preia linii estetice de pe modelele mai mici pentru a se integra ca design în gama de epocă recentă a brandului francez. Recunoaștem, astfel, o înrudire apropiată cu noul 3008, prezentat de asemenea în acest an, iar partea frontală bazată pe linii verticale și masive este punctul de start al unui profil impozant, a cărui linie laterală orizontală "de cutie" este salvată de ornamentul cromat plonjat al geamurilor laterale.
Totul pentru interior, interiorul pentru toți
La nivel de dimensiuni, noul Peugeot 5008 este mai lung cu 19 centimetri față de fratele mai mic 3008, cu care are o relație de înrudire și de poziționare de tipul Nissan X-Trail - Nissan Qashqai. Per total, Peugeot 5008 vine cu 4.640 de milimetri în lungime, dimensiune pe care francezii au încercat să o "traducă" printr-un interior spațios dedicat familiilor numeroase. Pasagerii de pe rândul al doilea de scaune vor fi fericiți să afle că Peugeot le oferă 6 centimetri în plus la nivelul genunchilor și că nu vorbim de o banchetă clasică, ci de locuri individuale independente, identice și complet rabatabile, care la nevoie se ascund în podea. În plus, scaunele de pe rândul al treilea pot fi eliminate în cazul în care familia nu are nevoie de locuri în plus, ci de cei 780 de litri care se deschid în portbagaj atunci când mașina se află în configurație cu cinci locuri. Pentru statistică, aflați că această valoare este cu nu mai puțin de 200 de litri mai mare decât cea a vechiului 5008.
Pe lângă modificările structurale, interiorul nu a scăpat nici de schimbările tehnologice care aduc 5008 în linie cu noua gamă de modele ale francezilor. Cunoscutul i-Cockpit, care a debutat acum trei ani pe noua generație 308, este punctul central al mașinii: volan compact, display central touch care elimină majoritatea butoanelor fizice din habitaclu și un ecran de 12.3 inch care înlocuiește ceasurile analog de bord.
Motorizări: patru diesel, două pe benzină
În lista de motorizări, clienții Peugeot vor găsi patru diesel-uri și două "benzine". Iubitorii motorinei se vor putea baza pe 1.6 BlueHDI de 100 CP (cutie manuală cu cinci trepte), 1.6 BlueHDI de 120 CP (cutie manuală sau automată, ambele cu șase rapoarte), 2.0 BlueHDI de 150 CP (manuală cu șase trepte) sau pe versiunea de top GT, sub care va fi cunoscut motorul 2.0 BlueHDI de 180 CP cuplat la o transmisie automată cu 6 rapoarte.
La nivelul gamei pe benzină ne bazăm pe 1.2 Turbo de 130 CP (manuală sau automată cu 6 trepte) sau pe un 1.6 THP de 165 CP care poate fi cuplat la o automată cu 6 rapoarte.
Debutul oficial al noului Peugeot 5008 va avea loc la finalul lunii septembrie 2016 la Salonul de la Paris, următoarele luni deschizându-i noului SUV francez porțile showroom-urilor europene Peugeot.
uite ca nici nu mi-am vomitat bine biscuitii mancati acu 2 zile si acum vad ca KodiaK a devenit deja etalonul clasei.
Sunt hateri care zic ca Peugeot incearca sa reinventeze roata cu instrumentele plasate deasupra volanului. La 308 instrumentarul este perfect lizibil in cazul unui sofer de 1.70; nu mai zic in cazul unora mai inalti. La 3008 si 5008 au taiat si partea superioara a volanului pentru o vizibilitate si mai buna.
Unde mai pui ca Peugeot are motorizari excelente si silentioase si foloseste la interior materiale si antifonare exemplare.
A innebunit lumea cu moda asta.
Pe de o parte ne plangem de noxe si punem motor de 1.2 (pe o masina de 1600-1700Kg), pe de alta parte le facem cat mai mari cu putinta.
Cu bagajele nu e problema, am vazut bmw gran tourer 7 locuri care e mai mic în spate avea trei geamantane mici plus cutie portbagaj incap 3 geamantane mai mari.
Greu cu clasificarile astea! Daca la aproape 4,7m Kodiak este un suv compact, Teoctist este papa la Roma! Noul yeti cu aprope 4,4m ce SUV o fi? Din clasa mica, nu?
Nu trebuie sa retii dimensiunile claselor, dar le poti asocia cu limuzina, ca sa nu te mai incurci.
De ex: Peugeot 308 este compacta, pe cale de consecinta suv-ul 3008 este compact. Peugeot 508 este clasa medie, 5008 este SUV mediu.
Pai in primul rand, un SUV de 7 locuri nu-l iei sa mergi cu familia de 7 persoane plus bagaje. Bine, o poti face, dar atunci iti trebuie neaparat si o cutie deasupra. Daca in schimb ai 3 copii, ii pui frumos pe bancheta din spate, iar locul ramas e suficient pentru o iesire de cateva zile. In caz ca nu incap (se harjonesc prea tare), unul poate merge pe ultimul loc.
Daca stai la casa, masina poate fi foarte buna sa cari cu ea materiale, mobila, appliance-uri, samd.
Pentru mine personal, in ultimii ani, am constatat ca nu folosim locurile din spate mai deloc. De unde si ideea ca urmatoarea masina va fi mai mica. Dar asta este doar cazul meu, situatia mea, etc. Pentru altii o astfel de masina este mana cereasca. Repet, daca ai de la 3 copii in sus, sau caini, etc, are foarte mult sens.
In plus, ceea ce e foarte greu de inteles din Europa, este ca in America de Nord, strazile si parcarile sunt largi si suficiente. Posesia unui asttfel de automobil este foarte normala. Eu stiu ca Skoda vinde deocamdata numai in Europa. Dar daca vor veni pe viitor in America de Nord, Kodiaq este o miscare foarte buna. Nu mai zic nimic de Renault ca nu vreau sa ma enervez din nou.
Cam asta e ...
Maldavane, uitandu-ma la pretuirea de care se bucura toate postarile tale, ma gandesc ca tu ar trebui sa ne scutesti.
Da-ti cu parerea cat vrei, dar atata timp cat, din frustrare, nu spui nimic dar ii insulti pe altii, nu dovedeti decat ca ai un caracter de doi lei! Tine-o tot asa pana te vei trezi si cu userul asta blocat, ceea ce meriti pe deplin sa se intample!
Da! Chiar este o cifra impresionanta pentru un SUV!
Legat de aprecierea ta despre masinile de mall, n-as prea zice.... ASX si SX4 nu se incadreaza in intervalul mentionat de tine si, crede-ma, se descurca binisor in afara asfaltului. Dimpotriva cross-over-ele chiar nu presupun o garda la sol atat de mare.
Am impresia ca ma confunzi cu vecinul tau de pat de la Orhei. Ia-o incet ca iar vina aia de te imbraca in camasa aia fara maneci! -::)))))))