După ce Cadillac a dezvăluit CTS-V ca o armă de anihilare a concurenților germani cu renume, cum sunt BMW M5 și Mercedes E63 AMG, a venit rândul celor de la Lexus să ia atitudine. Și tot cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, așteptat să își deschidă porțile la mijlocul acestei luni.
Pentru a putea râvni la coroana greilor segmentului, Lexus a lansat noul GS F, o versiune de performanță a sedanului GS, modificată de divizia de performanță F-Sport.
Cum era de așteptat, designul a căpătat o notă ceva mai agresivă, folosindu-se de o grilă frontală nouă, supradimensionată, de prize mari de aer și de lumini LED. Pasajele roților au fost lărgite și vin acum cu fante de aerisire, posteriorul beneficiază de un deflector și de patru țevi de eșapament cromate, stopurile au primit un fundal negru, portbagajul a fost echipat cu un eleron discret, iar jantele de serie au fost înlocuite cu unele noi, din aliaj, cu o dimensiune de 19 inch.
Linia sportivă continuă și la interior, unde pasagerii vor fi răsfățați cu scaune de tip scoică, cu tapițerie în două culori, cusături contrastante și inserții metalice.
Ceea ce interesează cu adevărat se află însă sub capotă. cai putere și 527 de Nm, resurse insuficiente pentru un duel cu granzii M5 și E63 AMG. De transmiterea resurselor către roți se ocupă o cutie automată cu opt rapoarte, cu opțiunea alternării manuale a treptelor.
Aici japonezii au apelat la rețeta lor tradițională, un motor V8 de 5.0 litri, cu un sunet inconfundabil, capabil să livreze însă doar 473 dePentru a putea folosi corespunzător ceea ce oferă unitatea V8, Lexus a anunțat că GS F va fi asistat de sistemul Torque Vectoring Differential (TVD) cu trei moduri de rulare: Standard, Slalom și Track. Toate acestea se vor adăuga la direcția mai precisă, la o suspensie sportivă și la un șasiu ceva mai rigid.
On topic : Exterior SF de nota 10 ( putine masini in ziua deazi cu design atat deexotic si aeclusivis )
Interior nota 8 = ma supara ca nu au renuntat la acea grila cu aspect cromat in jurul gurilor centrale de ventilatie langa ceasul analog , inclusiv. Asteptam preturile !
Inainte de a scri un coment, gandesti ? procesezi informatia ??
faza aia cu "sub 6000 de ture" , e cam deplasata.
Tu adu-ti aminte ca nu ai cunostinte de constructii de motoare si habar n-ai de chestii energetice, legate de motorul termic.
In primul rand, BMW M5 F10 dezvolta 560 de cai putere (metric horsepower) de la 6 mii la 7 mii de ture, si cuplul maxim e de 680Nm de la 1500 la 5750, date obtinute cu 2 turbine care produc o presiune in admisie de 22PSI, adica 1,5 bar, deci tot e sub 6000 de ture, ce pretentii ai ?
In al doilea rand, renumitul Mertz E63 AMG, dezvolta 585 cai putere ( metric horsepower) la 5500 turatii pe minut si un cuplu maxim de 800Nm de la 1750 la 5250 ture, datorita tot a 2 turbine care fac 1 bar in admisie, aici tot ai pretentii ?
In al 3-lea rand: sa asteptam, poate apare varianta GS-F TRD.
De care factori, depinde turatia maxima a motorului, turatia la care se obtine cuplul maxim si puterea maxima?
@blower0 , tu il intrebi pe Dan Grecu asa ceva ? Ai innebunit ? Asta nu stie pe ce lume traieste dar sa mai iti raspunda civilizat si ca un adevarat pasionat imbibat cu cultura automobilistica la intrebarea ta
danule.....intelegi ca, caii putere nu e unicu target la un motor? Tie ce iti pare ca motoru asta in continuare nu poate fi modificat de CINE VREA ??
Cate metode sunt de a modifica o masina, fara a umbla la motor.
PS: E60-u e tot cam acolo, cu ai sai 5.0 V10 :)
Imi pare mie, sau la tine "cool"-ul intr-o masina consta in turatie??
Cu cat mai mare turatia maxima, cu atat mai bine, daa ??
Te cam inseli amice....
PS: raspunde la intrebarea mea de mai sus te rog.
Da, este foarte funny, doar ca datele M5-ului sunt de acum 17 ani, iar turatia la un aspirat performant da, este foarte importanta, iar modificarile la motor n-au relevanta, asa se pot scoate si 1000 de cai, e vorba de un motor de serie.
@mafia
Nu ma, am sunat la Lexus si i-am intrebat de datele oficiale.
Din ce cauza turatia maxima e atat de importanta ?
PS: M5 E60 pana in 2010 s-a produs :) are cam aceleasi cifre ca si Lexusul dat :) si, sa nu uitam ce consum urias avea M5 E60....avea V10 de 5.0 litri dar consuma ca un Viper 8.4 :)
http://www.netcarshow.com/lexus/2016-gs_f/
Plagiatul este tare la moda in ziua de azi. Vrei sa urmezi calea SF. Victorie Ponta ?
Baiatul asta ti-a pus niste intrebari, raspunde la intrebari daca esti atat de ''iscusit'' gurule.
2010 BMW M5 E60, 507cp si 520Nm, masa la gol aprox: 1750kg, acceleratie 0-100: 4,7 secunde, cutie secventiala SMG III cu 7 rapoarte
2010 Dodge Challenger SRT8, 431cp si 570Nm, masa la gol, cutie automata in 5 rapoarte (5G-Tronic), 1920kg, acceleratie 0-100: 4,7 secunde......sfertul de mila e tot egal - 13 secunde.
diferenta dintre astea 2, e ca unu se tureaza pana la 6100rpm, BMW-u pana la 8250...
De ce naiba, fiind mai puternic, avand masa mai mica, avand cutie SECVENTIALA SMG III cu TOCMAI 7 trepte (vs 5 trepte), are aceeasi aceeasi acceleratie ?
Auzi ? si cand producatoru face ca motoru sa aiba cam 645Nm de cuplu maxim, tot are incredere in motoru ala,nu ?
Nene, V10-le ala consuma mult asai? Ce inseamna asta? - Inseamna ca era un pic, asa putin, nu tare - INEFICIENT.
Tare-ti mai place tie sa mergi intr-un M5 E60, o bagi a 5-a si astepti 10 minute ca acu ala sa treaca de la 6000 la 8000 de ture...tare placut e feeling-ul...tare!
Hai, vreau sa imi explici, sa raspunzi frumos, stiintific de la tine ce te-an intrebat.
Sa stii ca daca nu-mi raspunzi, o sa-mi bat joc de tine.
Ce ? N-am dreptu sa intreb sau ce ?
Ai vreun BMW de 1200+ cp ??
Bai Dan Grecu, tu stii ce masina am eu ? Am un amarat de Rav4 din 99' , nici urme de rugina, la E3j(oua) , cum se mentine tabla ? Prost nu ? Da-o la remat ca primesti un tichet cadou si cu banii aia poate iti cumperi si tu o Toyota.
GS450 Hybrid F-sport , cu ai sai 300 +CP intr-un test scoate 0-100 in 5,5 sec. In concluzie, GSF este mult mai usor fata de GS hybrid neavand bateriile , iar puterea este mai mare cu vreo 150 cp , deci 0-100 ar face-o ( bag mana in foc ) cu o secunda mai repede, iar asta ar veni undeva pe la 4,5 sec+/- daca nu ma insel, valoare aproape egala cu noul M5 si E 63 AMG , astea obtin 0-100 in 4,3 sec , daca mai punem faptul ca GSF are un motor aspirat natural , LAG-ul la plecare va fi zero, deci in prima treapta pana la 60 km/h va turui pe jos cu M5 si E63AMG, dupa care cele doua vor prinde suta cu 0,2 sec +/- mai repede . Daca ne axam pe comparatie pe circuit GSF va castiga in momentul retrogradarii pe viraje ( aici va interveni si greutatea mai mica fata de concurenta ) ,iar asta l-ar ajuta si sistemul sosfisticat de '' Handling '' care vireaza si rotile spate in momentul in care sistemul ''simte'' ca ai nevoie de un raspuns mai bun.
In final : Japonezii au scos un motor mai fiabil ca concurenta, Zero LAG, Performante asemanatoare si cu consum mai mic fata decele turbo ale concurentilor ( asta inseamna mai putine noxe ) , deci un mediu mai curat.
Fiind modele de performanta, multi proprietari isi vor pune problema cresterii puterii, destul de greu de realizat la Lexus.
Din punct de vedere estetic, e ceva diferit, dar nu neaparat mai placut. Spoilerul fata evazat in partea inferioara si pragurile imense fac acele jante sa para meschine.
Iar la interior e ca la femei. Pana nu pipai nu stii in ce te-ai bagat.
Si acum asa o adresare la toti fanii motoarelor TURBO:
Sa nu incercati sa-mi spuneti ca NU STIATI de faptu ca, masinile sport, cu motoare turbo sau twin turbo, puternice, au de obicei High-Temp Cooling Loop. Atunci cand aerul in admisie este cam mare, din motive de siguranta, "ECU-ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor, ca nu cumva sa se intample detonatie si la fel limiteaza aprinderea. Astfel el comanda actuatorul sa deschida wastegate-ul si blow-off-ul (sau by-pass-ul) pentru a proteja motorul. Astfel, motorul nu dezvolta puterea scrisa in carte, atata timp cat aerul din admisie e prea cald. Chestia asta se mai numeste "de-rating", doamnelor si domnilor.
Pe langa asta, pe un circuit strans, masinile vor frana pana aproape de oprire - acolo unde in viteza 1 incepi de la 1200-1500 de turatii pe minut, si pleci pana la redline, astfel, daca turbinele is de acelasi fel, ele sunt de marime medie - asta inseamna un spool-up nu chiar atat de rapid - timpi pierduti. Ajungi in cot , iai picioru de pe pedala, turbina e depresurizata...ciclul continua.
Daca era SUPERCHARGED (in loc de turbocharged), era alta treaba. [ aici mai putem include.....daca nu era bmw sau mercedes...]
Turbo-lag-ul amintit de tine e apropae eliminat la ultimele generatii de motoare, si in special la motoarele cu turbine cu geometrie variabila (Porsche si probabil si altii). Oricum, motorul turbo e din ce in ce mai liniar, nu mai e lovitura aia in gat din anii '80, fie ca vrei sa recunosti sau nu.
Nu sunt fan turbo, nu ma intelege gresit, Mazda a reusit oarecum cu SkyActive, dar cumparatorul obisnuit de M-uri si AMG-uri prefera cuplul la turatii joase. Nu toti sunt piloti astfel incat sa-i dreanjeze lipsa liniaritatii cuplui motor, repet, din ce in ce mai slab resimtita.
Aminteai de problema aerului cald din admisie, crezi ca pe motoarele pentru M5 si E AMG au pus intercooler de 1.5 dci sau crezi ca au montat turbina in garajul din spatele blocului? Viteza ridicata (>100 km/h) permite racirea aerului comprimat de turbina, dar aspiratul la peste 30 de grade e destul de afectat.
au renuntat din cauza ineficientei ?? Eu zic ca au renuntat din cauza marketingului. (asta e unu la mana)
Eu tare bine stiu, ca exista asa chestie.....compresor si turbocompresor. Stii cum ii spune ?? - "Twincharger".
Exact ca si dumneavoastra, toti zic ca "nu mai bateti caaaapu, ca turbo-lag-u e diminuat la aproape inexistenta blah blah blah". Orice Turbocompresor, fie el VTG sau fie el Twin-Scroll, sau fie simplu, ORICE SISTEM TURBO, sufera de turbo lag. Si nu e o problema ingineresca, ci e o problema de principiu de lucru. Oare asta cand o s-o intelegeti ? Deja suntem in 2015 parca....
Daca va las aici fara explicatie - va descurcati ? sau in continuare o sa tineti una si buna "turbo lagul aproape ca nu exista cu ajutorul noilor tehnologii" ?? E o chestie prea simpla de inteles.
Referitor la ultimul paragraf al tau: ba sa stii ca compresoarele mecanice "positive displacement" (nu si cel centrifugal), ofera cuplu mare la turatii joase, ca de ce crezi ca se foloseste Twincharger ? compresorul mecanic are LAG zero, si la fel si BOOST-LAG zero. El lucreaza in prima jumatate de plaja de turatii, iar la cealalta, intra turbocompresorul.
Acuma, depinde de dimensiunile si parametrii turbocompresorului. Daca turbina e mica - are cuplu mare la turatii joase, lag-ul este mic, dar la turatii mari ea mai mult incurca decat face treaba. La turbinele MARI, e invers....ea daca e grea, are inertie si trebuie flux puternic de gaz ca sa o porneasca, aici e de dorit si motor de capacitate mai mare. Lag-ul creste odata cu cresterea dimensiunii turbocompresorului.
Referitor la Turbocharger vs Supercharger, eu nu as fi asa sigur pe mine ca Turbo e mai bun decat compresor mecanic......e chiar foarte discutabil....nuante sunt multe.
Iar ceea ce scriu jurnalistii auto ca 'turbinele iau putere de nicaieri, adica din gaze arse, si nu afecteaza eficienta" - astea tot sunt balade. Jurnalistii auto care scriu articole stau cam rau cu fizica..
Sa nu uitam ca, turbocompresorul e intalat pe sistemu de evacuare, unde gazele au o temperatura de 800-900 grade cand trec prin turbina....si pentru a COMPENSA se pune intercooleru.
In cazul aspiratului, daca are air grabber, temperatura aerului ce intra in motor e cam egala cu cea de afara....
Plus la asta....intercoolerul mai joaca un rol de "rezistenta" care accentueaza LAG-ul.
Blower (is curios ce blow-ezi tu) saracu e atat de obositor incat mi-am luat un energizant numa ca sa citesc cum se bate cu pumnii in piept facand pe masculul Alpha in 20 de comentarii. Cum incearca sa umileasca un utilizator, dar nu-i iese nici cum. Ce castigi daca iti raspunde la 3 intrebari penibile ? sau mai bine zis, ce castiga el ? ii ceva concurs sau ... ? Ce-ti dovedeste ? Absolut nimic! Orice copil de clasa a 2-a stie sa copieze intrebarea ta, s-o puna in google si sa afle raspunsul in 2 minute.
Dragii mei, daca tot vreti sa faceti de cacao BMW doar pt ca voi aveti o masina mediocra facuta undeva pe unde soarele rasare mai repede (cu care v-ar fi fost rusine daca nu era seria Need For Speed si Fast & Furious), atunci inchei prin a va spune ca in anii '80 cand BMW concura cu motoare de 1500+ cai putere, Lexusul vostru era in alta dimensiune a spatiului si a timpului, iar Toyota cauta poze prin ziare cu masini americane, sa mai vada si ei un design numa bun de copiat.
Sa ne aducem aminte si ce motor a propulsat McLaren F1 prin 92, detinand recordul pentru cea mai rapida masina de serie, timp de cat ? 10 ani ? Record inca nedoborat de niciun alt motor aspirat. Asa ca lasati trucurile ieftine, ca nu tin.
L-ati vazut pe saracul Dan (care nu stiu de ce dracu nu-si schimba poza aia de la profil) si tot sariti pe el, doar pt ca are o masina pe care voi clar o invidiati. Ba ca-i cocalar, idiot, taran, prost, handicapat si in toate felurile il faceti pe saracu omu, fara sa-l cunoasteti si cu siguranta daca ar avea o sigla de Honda sau Toyota la profil, aveati complet alta parere despre el. De aici reiese ca sunteti exact ca majoritatea de oameni idioti din tara asta, care ii judeca pe altii dupa ce masina au, iar pentru mine, orice om care te-ar considera un taran manelist doar ca te vede cu o poza cu un BMW, este descalificat din start.
Atata ca puteai sa vii cu ceva mai original decat sa dai copy&paste de la o alta stire unde te-ai trezit sa vorbesti baloane. Toyota era la lectia de chimie cand in '84, BMW avea deja CATEVA seria 7 FUNCTIONALE, alimentate cu hidrogen. Pana una alta, Toyota asteapta propulsoarele BMW la poarta fabricii, poate asa mai reusesc si ei sa vanda ceva prin Europa. S-o fi gandit ca nimeni nu le cumpara motoarele super fiabile care nu se strica niciodata si atunci ar fi cazul sa cumpere de la BMW niste gunoaie de motoare, ca doar astea prin la public.
Da noi de fapt de ce ne certam ? Eu ma bucur de parteneriatul BMW si Toyota, astia lucreaza impreuna sa faca bani si noi ne dam in cap.
Postarea mea era impotriva obsedatilor pe tema nemtesti vs japoneze, unde japonezele sunt ceva OZN-uri cu tehnolgie din viitor si toate masinile nemtesti sunt practic niste rasnite de cafea.
PS Sunt angajat deja, nu-ti fa griji. La KFC mi-au dat mai mult.
PS : Eu nu jignesc, vb mai rece fata de modul obisnuit. No comment.......tu-ti dai singur in cap .
N-am permis de conducere, recunosc. Dar, DAAAAR! am mestecat suficienta guma turbo incat sa-mi dau cu parerea si sa-ti spun ca ridici in slavi ceva ce nu exista, si anume "perfectiunea auto". Daca ar exista, toata lumea si-ar lua Lexus cu tehnologia lor NASA cu tot, insa uite ca nu le cumpara lumea. Poate si faptul ca un telescop de Lexus costa in jur de 2000 de euro are ceva de-a face, asta-i partea a doua... cred ca tine de perfectiunea si tehnologia NASA de care vorbeai. Telescoape aftermarket nu gasesti pentru ca citez "nu s-au vandut destul bucati, asa ca nimeni nu este interesat sa produca telescoape pentru acest model, cele originale fiind singura optiune."
Nu stiu cine a afirmat ca masinile nemtesti sunt mai fiabile decat cele japoneze, dar daca ai impresia ca eu am zis asta, atunci hai sa mergem impreuna la OFTALMOLOG, ca asa se scrie dragule, daca tot veni vorba de citit o carte pentru cultura.
Asa ca nu-mi mai da tu mie peste nas cu cartile si cultura ta, atata vreme cat esti un semi-analfabet.
ps: Nu-mi functioneaza bine tastatura la telefon, e vre-o problema ? Am touch-ul spart.
Uitandu-ma la cifre, e clar ca e in urma oricarei masini europene la clasa asta. De americani nu mai vorbim. Iar cei care-si fac iluzii despre manevrabilitatea masinii asteia, sa-si aduca aminte ca lexus nu are traditie in mai nimic, cu atat mai putin in motor sport. lexus e axat pe un condus anesteziat si anost iar in cazul in care nu si-au bagat nasul niste ingineri europeni sau americani, ma indoiesc foarte serios ca are ceva de spus la manevrabilitate. Ceva, orice, care sa-l scoata in evidenta peste concurenta directa.
Despre comentarii: Bravo celor care s-au rezumat la a scrie doar despre masina. De bine sau de rau. Cat despre @blower, doar cateva cuvinte. Daca iti curatai comentariile si te rezumai doar la datele tehnice, era mai mult decat ok si ai fi castigat respectful catorva de aici. Dar nu e prima data cand te ineci ca tiganul la mal. si vii cu jigniri, peiorative, infumurare si nesimtire cat cuprinde. Ai impresia ca esti cineva pe pamantul asta? Cati ani ai baiatu'? E dreptul tau sa ai o opinie, cu atat mai mult cu cat afirmi ca ai experienta practica, dar gandeste-te ca poate si altii sunt informati in domeniu, iar adevarul s-ar putea sa nu fie in gura ta. Nu cred ca ai vreo inventie in motoare, si in afara de a prelua cunostinte de la altii ma indoiesc foarte serios ca ai venit cu ceva nou si radical care sa-ti dea voie sa vorbesti pe tonul ala stupid.
Ti-am mai spus si alta data. Un director de banca isi ia un S Class fully loaded iar un manager din industrie isi permite un seria 5 fara sa tuseasca. Pe astia nu-I intereseaza cunostintele tale. Ei te platesc pe tine, au luat masina si ti-au intors spatele. Tu nu existi pentru ei, intelegi? Ca vii tu aici si-ti versi frustrarile din viata personala, iarasi nu ne priveste pe nici unul dintre noi. Poti sa te dai rotund pe clubul X sau Y sau poate lucrezi intr-un garaj de tuning cu clientii tatuati din cap pana-n picioare si drogu'-n vena. Sincer, ma doare-n dos.
Varsa-te cat ai chef dar daca vrei un sfat, data viitoare rezuma-te la subiect, si lasa injuriile. Peste 10 ani poate o sa gandesti cu totul altfel, sa nu mai vorbim de cunostintele pe care le poti acumula. Si poate peste 10 ani o sa iti citesti niste comentarii si o sa iti dai seama cat se poate de clar ca ai fost pe aratura rau de tot in perioada 2014-2015.
Zarnesteanu...o sa citesc comentariul tau mai incolo ca acum n-am chef...
Faceti-va un ceai, si cititi aici, (daca stiti engleza evident)..
http://www.roadandtrack.com/car-culture/news/a24691/ferrari-engineers-dont-like-turbocharging/
M-am oprit la " Ai impresia ca esti cineva pe pamantul asta? " - mai departe am citit pe diagonala...
Fraza ta care incepe "Nu cred ca ..." , cuiva ii pasa ce crezi tu ?? Tu cumva esti inginer sau...?? Termina-ti filologia mai intai.
Mie tot mi-i in dos de ce spui tu, cine esti tu, ce faci tu etc.
Tu ai impreia ca esti cineva pe pamantu asta ? :D
DRAGI USER-i, utilizatorul ZARNESTEANU, n-a injosit/jignit pe nimeni pe aici ??
PS: Am 6 ani...abia m-am invatat sa merg pe bicicleta.
esti constient ca noul Ferrari California are un "T" dupa "California" asa-i? Stii de la ce vine acel "T" ? De la TURBO... surprize, surprize.
De aici rezulta ca ceea ce spune Zarnesteanu este complet adevarat si reflecta realitatea: clientii care dau 300.000 de euro pe un Ferrari, nu dau doi bani pe discutii despre gazodinamica si turbo lag si alte baliverne. Nici eu nu dau doi bani pe parerea inginerilor Ferrari, atata timp cat Ferrari declara ca "toate V8-urile vor fi fie hybride, fie supraalimentate cu ajutorul turbocompresoarelor.
Asa ca... trista situatie pentru tine :)
Referitor la temperatura ridicata a gazelor evacuate si implicit a incalzirii aerului din admisie sunt sigur ca inginerii au luat in calcul toti acesti factori si nu modifca motoarele pe genuchi, intr-un garaj, asa ca si tine. DIn pacate sunt putini oameni pe aici care au macar cunostintele tale.
INFORMATI-VA inainte, si apoi deschideti gura (apasati pe butoane).
@mda ....cauta pe net Derating. inginerule...Tu macar stii ce fac eu ?
Numa vorba din voi
Hai, dute acasa.
Yo ma retrag, vorba aia: "Niciodata nu te certa cu oamenii prosti,te vor trage la nivelul lor si te vor bate cu experienta." Mark Twain
ANUNT: AUtomarket e plin de ingineri!!!
Stii ce masina detin eu ? Un jaf de Logan de mana a treia , si mie imi place masina , dar nu laud Dacia cum faci tu cu Bhemve aici pe site, fiindca chiar devine pathetic amice. Vezi sa nu ''desconspiri'' si ultima sticla de palinca din pivnita ca maine iar o sa aberezi pe aici. Dar tu ai condus bah un Lexus ? Ai pipait materialele de la bordul unui Lexus ? Acolo pielea este piele. lemnul este lemn. Ai auzit ca Bhemve pune plastic care imita lemnul? Ai desfacut vreodata boxele ''B&O'' '' alea super-premium'' de pe un Bemve ? Stii ce scrie pe spate ? ''Made in China'' ..... plimba ursul.......pffff cat de pathetic.
http://autostiri.ro/bmw-multiplu-castigator-de-premii-2014/
Doar un premiu din cele 50 prmite:
"BMW a primit “GTÜ Quality Trophy 2014″ pentru calitatea tehnică remarcabilă a automobilelor sale şi service-ul bun. Premiul a fost acordat de GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) pe baza datelor obţinute din aproximativ cinci milioane de inspecţii auto."
Nu cred ca posesorii Toyota nu stiu despre ce e vorba, pentru ca stiu destule Toyote vai de capul lor, unele detinute de prieteni dragi care au trecut prin schimbari de chiuloase si cuzineti dupa sub 100.000 de km, dar in fine. Oricum nimeni nu crede "povestile" astea. Asa nu le-au crezut nici ei, si-au luat Toyota si ... iata ca s-au fript.
de curiozitate, tu ai Toyota ? adica vorbesti din experienta cand spui ca Toyota nu are probleme ?
ATENTIE: acest comentariu nu contine nicio urma de sarcasm. Multumesc.
Adevaru-i ca Hillux-urile greu le poti compara cu ceva.
Oricum, eu n-am zis nicaieri ca masinile nemtesti sunt mai fiabile de japonezele (cred ca n-am zis asta), am zis doar ca UNELE pot avea un milion de km la bord si ca fiabilitatea Toyota e un pic de mit pe langa realitate. Daca discutam de Celica sau Corolla din 80-90, asta-i alta poveste deja, in anii aia masinile in general erau mai bune.
Da eu treaba asta n-am inteles-o niciodata. Cum naiba au japonezele atatia fani care-s in stare sa-ti dea in cap (vezi Skyline), dar totusi foarte putini din ei, chiar au o japoneza ? Tu de ce nu-ti iei Toyota atunci ? Pai daca eu sunt fanul unui brand sau apreciez calitatea sau mai stiu eu ce, aia incerc sa-mi cumpar. Nush.. e simplu, sau nu?
Eu nu mi-am luat Toyota, fiindca am avut un buget limitat . Toyotele sunt masini ft scumpe si SH si noi . Intamplator am avut norocul sa cumpar de la dealerul Opel aceasta Astra care fusese pus ''sechestru'' pe ea dupa ce proprietarul nu isi platise ratele din timpul leasingului . Masina era aproape noua ( 13 mii rulati ) , deja se devalorizase 45% din pretul ei de nou, am fost pe faza si am cuparat-o , dupa cateva negocieri la sange prin care dealerul nu prea era de acord , am ajuns sa o cumpar la suma de 9.500. Cand i-am sugerat ca o platesc toata in ''cash'' a batut palma . Motorizarea este 1.4 aspirat benzina de 100 Cp . Dotarile sunt decente .
Asta cu ''mit-ul Toyota'' o cam gresesti. Toyota mai face si ''recalluri'' daca ai auzit, totulpt ei se rezuma la perfectiune , chiar daca asa cum ai zis '' nimic nu e perfect'' , atunci iata ca o sfideaza.
Lexus LS 600h(2013)
Motor: V8 de 5 litri(aspirat) + motor electric
Putere:438 CP
Cuplu:521 Nm
Cutie:CVT(cu variator continuu) despre care se stie ca nu este tocmai buna pentru sportivitate.
0-100: 5.5 secundesecunde
Greutatate:2360 kg
Audi A8 w12(2013)
Motor:w12 de 6.3 litri(biturbo)
Putere:500 cp
Cuplu: 625 Nm
Cutie:8 speed automatic tiptronic
0-100: 4.7 secunde
Greutate:2055 kg
O masina clar superioara (cel putin teoretic),mult mai usoara,despre care stim cu totii ca este facuta sa fie si rapida,nu doar confortabila accelereaza de la 0 la 100km/h cu nici macar o secunda mai putin decat Lexus(asta in conditiile in care ambele masini sunt noi).La masini deja folosite se schimba putin situatia,dupa cum puteti vedea si in video-ul de mai jos:
http://youtu.be/5OJ83L34zMYzMY
Stau de ceva ani in Statele Unite si aici masinile japoneze sunt vazute foarte bine.Americanii sunt printre cei mai comozi oameni,daca de exemplu se arde un bec in casa,foarte multi suna la electrician sa vina sa-l schimbe.Este adevarat,sunt si multi care il schimba personal,dar am zis asta ca sa vedeti ce mentalitate au o mare parte din ei.Asta asta si motivul pentru care masinile japoneze sunt vazute foarte bine aici,pentru ca un american decat sa isi ia un Volkswagen cu care peste cativa ani,este probabil sa umble cu ea prin service(in loc sa se uite la un meci de baseball),prefera sa isi ia o japoneza datorita calitatii despre care chiar nu avem ce comenta.
Bineinteles,asta nu este singurul criteriu dupa care clasificam o masina drept buna/rea.Cand vin in tara,conduc masina tatalui meu,un Audi A6(da,e TDI)care chiar daca este din 2008 si ultima oara avea aproape 200.000 de km,a fost o masina care ne-a multumit.Este adevarat,tata a avut probleme cu ea pe care le-a remediat si cu toate astea,costul de intretinere a fost mai mic decat daca ar fi avut un Lexus de exemplu(chiar daca este mai fiabil,motorul de peste 3000 de cm cubi si consumul specific unui motor aspirat ar fi fost mai greu de intretinut din punct de vedere financiar.
Oricum,progresul tehnologic al celor de la Toyota nu trebuie trecut cu vederea(dau acum un mic exemplu,Toyota are in prezent motorul diesel cu cel mai mare randament-42%).Impreuna cu divizia lor premium,Lexus, au adus de-a lungul anilor o serie de inovatii folosite acum de majoritatea producatorilor de masini(bineinteles,este valabil si invers).Nu dau exemple,dar sunt foarte multe,le gasiti pe internet.
In Romania,multi oameni sufera de snobism(nu vreau sa jignesc pe nimeni).Daca vecinul de la 5 isi ia A4,eu imi iau A6,sa vada ca sunt mai smecher,chiar daca amandoi stam in garsoniere si tinem masinile in fata blocului.Sau iau in calcul atunci cand cumpara o masina doar Audi, Volkswagen, BMW sau Opel.Eu zic sa deschideti ochii si sa va uitati si la alte variante(bininteles,depinde de gustul si de posibilitatea fiecaruia,dar asa puteti gasi o masina mai potrivita pentru voi).
Nu sunt fan Lexus sau japoneze,dar am observat ca s-au format doua tabere,cei care cred ca masinile nemtesti sunt clar superioare iar cele japoneze niste "shit-uri",si invers,cei care cred ca masinile japoneze sunt superioare iar cele germane niste porcarii.Eu cred ca adevarul este undeva la mijloc.
Repet,nu sunt un fan al masinilor japoneze dar atunci cand iti cumperi o masina,cred ca trebuie sa iei in posibilitatea achizitiei si alte modele,nu doar cele nemtesti.Astfel,puteti avea cu aceasi bani o varianta pentru un Volkswagen de exemplu care v-ar putea satisface mai mult(depinde de gusturi,iar).Cati dintre cei care au achizitionat noul Passat au luat in calcul si achizitionarea nouluimodel de Mazda 6(care pentru mine ar reprezenta o alegere destul de grea) si care reprezinta un adversar foarte bun pentru Volkswagen.
In fine,stiu ca am fost off-topic,dar m-am saturat sa va vad " batalia orgoliilor" pe tot AM.
PS Afacere buna cu Opel-ul, sa te poarte sanatos.
Cati bani se invart pe ici...infantililor.
6,2 Supercharged HEMI, face parte din Ward's 10 Best Engines 2015. Maare lucru..
O spun cu cea mai mare sinceritate: desi am o mare pasiune pt BMW (da, sunt un taran de oras si imi place la manele turbo), daca as avea 25.000 de euro, mi-as lua clar, CLAR o Mazda 6.
Pentru mine este, de departe, cea mai frumoasa masina rezonabila, intrecuta doar de Seria 4 eventual.
Eu exact la SUA ma refeream cand am adus in discutie "mitul fiabilitatii toyota". De ce ? pentru ca Toyota si Lexus vand in SUA in draci. De aici, trag concluzia ca ideea fiabilitatii Toyota, vine din SUA. Daca ne uitam la Americani si ce masini fac ei, incep sa inteleg de unde vine fiabilitatea Toyota. Sa fim seriosi, Toyota nu se compara cu tehnologia invechita si proasta (in general) al masinilor america, drept urmare, normal ca Toyota devine o masina perecta, aproape fara moarte in ochii Americanilor. Unde mai pui ca-s mai ieftine decat concurenta americana si de europene sa nu mai vorbim.
Dar asta e doar o teorie de-a mea si ma pot insela amarnic. N-am fost in SUA, nu stiu, dar poate @Nemo e destul de amabil si-mi dovedeste ca ma insel.
Totodata,ma uitam pe forumuri si am vazut poze cu Lexus(la alti producatori nu m-am uitat) care aveau 600,700,800 de mii de km si aveau reparatii minore(nu stiu sigur ca erau 100% reale,dar erau destul de multe).Si asta in cazul unor modele destul de noi(dupa 2007),lucru care dupa parerea mea se intampla din ce in ce mai rar la nemti.Nu o sa stau acum sa caut acele poze ca nu sunt nici jurnalist si nici purtator de cuvant la Toyota,dar din nou,le puteti gasi pe internet.
Deci,pentru mine,fiabilitatea Toyota nu este doar un mit.Oricum,imi plac multe modele de masini atat japoneze cat si nemtesti iar chestia cu fiabilitatea cred ca este valabila doar pentru masinile mai accesibile.Nu cred ca cineva care isi permite masina noua de peste 100.000 de euro se mai uita la asa ceva,sau se uita dar influenteaza foarte putin decizia lui
Imi place titlul: http://jalopnik.com/2015-corvette-z06-a-650-hp-all-american-middle-finger-1678181511?rev=1420736642766
Oricum daca tot ne aflam la o stire cu Lexus AM sa afle ca aaparut si noul RX asa ca ce mai asteptati postatil .
http://www.carscoops.com/2015/01/new-lexus-rx-rendered-based-on-2014.html?m=1
Si zic eu ca Mercedes, Audi si BMW copiaza de la Lexus pentru ca aia au chestii fantastice si de top. Dar nu spun ca in anii '80 cand Lexus nici macar nu exista, BMW, Audi si Mercedes aveau tehnologii si inovatii la care japonezii visau. Sa iti placa acest domeniu inseamna sa vorbesti cu sfiala si in acelasi timp respect despre unele marci care s-au remarcat de-a lungul istoriei. Dar na, pe unii nu-i duce capul decat sa jigneasca atunci cand nu esti de acord cu ei. of, romanilor!
Mai ales cand vine Nedelcu... pfuai... pai ma simt complet.
Cat despre faptul ca ti se pare ca sunt la litere, ma bucura. Asta inseamna ca pe langa inginerie, stiu sa ma exprim cum trebuie.
ce tehnologii aveau nemtii in 80' la care japonezii nici nu visau?
toyota supra avea pe atunci motor care ofera cam aceleasi performante cu cele de pe 335i de acum.da-mi exemple de cateva astfel de tehnologii si cu link catre o sursa destul de sigura sa ne minunam si noi.si in legatura cu inginerii,nu conteaza unde si cum au facut rost de diploma,daca mai marii celor de la audi, Volkswagen etc au zis "dai in aia masii de clientii,banii sa vina la noi" pot sa fie ei cei mai buni ingineri,danseaza dupa cum le canta sefii
nemtii in afara de turbo nu mai stiu altceva,numai motoare dopate,fortate
Dar de VANOS ai auzit ? 95% din obositii care miauna toata ziua "VTEC", habar n-au ce inseamna si ce rol are, dar ei VTEC!
spune-mi si mie daca stii cand a fost pus prima oara un VTEC pe o masina de serie si cand a fost vanos pus pe o masina de serie.cica de vanos n-ai auzit.ba da,am auzit si a aparut dupa vtec.
cat despre dohc,arata-mi un motor nemtesc dohc facut inaintea japonezilor
VTEC cand s-a introdus ? in 89, VANOS in 92. Dar Porsche a patentat conceptul in 58, apoi FIAT a produs si patentat un sistem functional la sfarsitul anilor '60.
Si Tesla a aparut dupa Toyota, dar n-as spune ca un Prius e mai bun ;)
Si daca tot discutam de BMW, BMW a fost primul constructor care a introdus distributia variabila pe ambele axe, deci atat pe admisie cat si pe evacuare.
Prima masina cu distributie variabila a fost o Alfa Romeo.
VANOS ?? VANOS a fost cea mai mare prostie facuta de BMW de la fondarea sa si pana acum...stiti cate masini au fost rechemate in service din cauza acestui rahat de tehnologie ??
mowgli tu stii cum lucreaza VANOS-u ??
APropo băi, Double-VANOS se numeste distributia variabila pe exhaust si intake.
VANOS...s-au gasit..destepti
http://www.publika.md/rechemari-in-masa-la-bmw-din-cauza-unor-neregularitati_1889541.html
Ia spune-ne tu ma, cate rechemari in service au fost ?
Comentariul tau cu "double vanos" e de toata jena sincer... Du-te fa-ti temele ca Luni ca mergi la scoala si trebe sa uzi buretele.