Laszlo Borbely: "Nu renunţăm la taxa auto"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Laszlo Borbely a declarat vineri că nu va renunţa la taxa auto şi a încercat să-i intimideze pe cei care vor să dea în judecată statul român. Ministrul Mediului şi al Pădurilor a sugerat faptul că persoanele care vor acţiona în judecată statul român pentru taxa de primă înmatriculare vor avea surprize, deoarece aceasta nu este împotriva prevederilor şi directivelor Uniunii Europene. Borbely pretinde că nu sunt probleme în raport cu prevederile UE şi că aceasta este perfect justificată. Ministrul Mediului vrea să trimită o scrisoare Consiliului Superior al Magistraturii prin care va cere ca toate judecătoriile să aibă în vedere această decizie a Curţii Europene de Justiţie.
Ca de fiecare dată, Laszlo Borbely a repetat deja celebra frază: "Poluatorul plăteşte". Mai precis, Borbely sugerează faptul că acest lucru va fi o politică de stat în România, ca să ne putem alinia la normele europene. Evident, acest lucru se va aplica în cel mai pur stil românesc, doar automobiliştilor – "vaca de muls" a fiecărui guvern şi fiecărei instituţii publice, nefiind anunţată nicio măsură privind persoanelele juridice care poluează şi marii dăunători ai mediului din ţara noastră, ca să nu mai vorbim de deja banalele gropi de gunoi ad-hoc formate în păduri şi pe orice spaţiu verde.
Mai precis, în afară de eco-taxa aplicată pungilor din plastic, Ministerul Mediului nu a prezentat nicio altă măsură de a reduce poluarea în afară de cele aplicate deja posesorilor de autovehicule.Ministrul Mediului a făcut şi un pas pentru reducerea emisiilor de CO2 produse de autovehiculele noi în mod direct – sprijinirea modelelor electrice. Mai precis, Ministrul Mediului a declarat că persoanele care intenţionează să achiziţioneze autoturisme electrice vor fi sprijinite de stat. Clienţii de vehicule electrice vor putea folosi până la şase vouchere inclusiv, ceea ce înseamnă peste 5.000 de euro, în timp ce persoanele care nu vor participa la acest program vor primi o reducere de 25% din preţul vehiculului electric din banii statului, dar aceasta nu trebuie să depăşească 5.000 de euro.
Via | A1.ro
Foto | Capital
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Pe sistemul "sa ne dam si noi cocosi" da numa de fatada, ca doar de asta suntem noi romanii buni, Borbely s-a uitat putin urat, a vorbit mai rastit, ca "noi nu renuntam la jacmaneala", probabil o mai freaca si o mai modifica un pic taxa asta, da la denumire cu siguranta, si cu asta basta. Solutia uniunii va fi de aplicare de amenzi, statul roman plateste si cu asta basta. Tot prostii de rand platesc...adica NOI TOTI !!! Atat cei care au votat pentru guvernul asta cat si "victimele colaterale". Din pacate in tara de mamaligari lucrurile sunt moi de tot....imputite chiar.
Nu e o taxa de mediu pentru ca poluarea se produce pe toata perioada detinerii masinii nu doar la inmatriculare. Si poluarea e direct proportionala cu utilizarea masinii. O taxa de mediu adevarata ar invita la citire in fiecare an masinile si le-ar inmulti kilometrajul cu tipul de catalizator din asta rezultand cat are de plata fiecare.
pana atunci....
Pentru "electrice" trebuie sa ne preocupam in continuare.
Pe net am vazut ca multi care aveau garaj, au reusit sa-si reconverteasca masinuta.
Am vazut chiar si tractorase electrice..
Daca ar putea si as avea service AUTO parca m-ar tenta sa fac asta..
Salutari si numai bine ... :)))
corect ,dar cati din cei care isi duc la rabla dacia din 82 isi iau un megane nou????pai cam nici unul pentru ca acesta isi vinde bonul cu vreo 15 mil, unuia care are 8000 de euro pentru o masina noua(si acesta cumpara vreo 3 bonuri),si mai pune vreo 15 mil si tot rabla isi ia dar mai noua o dacie din 98-99 poate chiar 2000(pe injectie)dar acum ca taxa la o dacie din 97-2000 e de peste 2000 euro acesta va ramane in continuare cu dacia lui din 82 si nu va mai avea ce vaucer sa vanda si asa se va incheia si cu programul rabla.
http://www.automarket.ro/stiri/cand-intra-in-vigoare-noua-taxa-auto-ministerul-mediului-nu-40314.html