Faptul că unele mărci chineze copiază fără niciun fel de probleme modele europene sau americane şi le scot pe piaţă sub siglă proprie nu mai miră pe nimeni de ceva vreme. Iar momentul în care constructorul chinez Jiangling a dezvăluit noua creaţie proprie, SUV-ul denumit Landwind X7, puţini au fost cei şocaţi cu adevărat de faptul că modelul asiatic are un design aproape identic cu cel al lui Range Rover Evoque şi un nume inspirat evident din nomenclatura BMW. Şi totuşi, deşi de obicei marii producători se grăbesc să-i acţioneze în judecată pe cei care-şi permit astfel de copii izbitoare, cei de la Land Rover au anunţat că nu se vor deranja şi că vor lăsa noul Landwind X7 să-şi construiască o carieră de piaţă proprie.
Motivul este unul intrigant, dar foarte real având în vedere tradiţia maşinilor din China: legislaţia locală este foarte permisivă, iar marii constructori se bat cu morile de vânt.
O spune şi Ralf Speth, director executiv al companiei Land Rover Jaguar (LRJ): "Regret că fenomenul copy/paste revine brusc în actualitate. Însă nu există legi care să aibă grijă de aceste lucruri, nu avem nimic care să ne protejeze, iar asta înseamnă că va trebui să lăsăm lucrurile să curgă aşa cum sunt", declară oficialul companiei britanice.Conform celor de la Automotive News, cei de la Jiangling au anunţat preţurile pentru noul lor SUV compact, acestea pornind de la 150.000 de yuani (aproximativ 22.600 de euro), de aproximativ trei ori mai puţin decât Evoque, care a început să fie produs local, la o fabrică din Shanghai, în luna martie 2015. Deşi oficialii Jiangling nu au putut fi contactaţi pentru declaraţii oficiale, broşura pe care Landwind X7 o prezintă la standul mărcii de la Salonul Auto din Beijing titrează, ironic, "Maşină de import? Nu, e o maşină chinezească!".
Clipul oficial de prezentare al noului Landwind X7
LandWind X7(Director's Cut) from Bitone on Vimeo.
via | Automotive News (înreg.)
Nu şi în China.
Ei bine, intr-o zi, ne-am trezit ca undeva in china ni s-a copiat produsul pana la ultimul surub. Au modificat ansamblele si componentele principale la o diferenta de 3 mm astfel incat sa nu poata fi dati in judecata pentru patent infringement si gata ... Ai nostril au ramas cu buzele umflate si pur si simplu nu pot face nimic. Iar aia vand in prostie in timp ce firma care a adus produsul pe piata a ramas cu pierderile pe cercetare-dezvoltare, teste, omologari, etc.
Sincer, nu stiu unde se va ajunge daca lucrurile nu se vor schimba dramatic in anii urmatori.
nici nu ai idee cata dreptate ai!
firma mea este in acelasi impas, problema este ca chinezii isi permit sa tina stoc de mii de componente, pe cand noi nu ne permitem nici macar 1
asa ca.... hai sa ne cumparam teren in china. (si nu glumesc!)
Lumea nu prea intelege de ce produc chinezii atat de ieftin. Pentru ca ei nu au milioane sau miliarde de euro investiti in cercetare, nu platesc drepturi de autor si nici patente.