Lamborghini a prezentat la finalul anului trecut noul SUV Urus. Acum, modelul italian a fost lansat oficial și pe piața din România. Prețul de pornire pentru noul Lamborghini Urus este de 206.018 euro cu TVA. Până în acest moment au fost comandate 20 de exemplare, iar prima unitate ar urma să fie livrată în a doua parte a anului.
Lamborghini Urus are un motor V8 biturbo de 4.0 litri care produce 650 de cai putere la 6000 rpm și 850 Nm între 2250 și 4500 rpm. Unitatea este cuplată la o cutie automată cu opt rapoarte și la un sistem de tracțiune integrală. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.6 secunde, iar sprintul 0-200 km/h se desfășoară în 12.8 secunde, în ciuda faptului că SUV-ul italienilor are o masă de aproximativ 2.200 de kilograme.
Viteza maximă anunțată de Lamborghini este de 305 km/h, iar italienii spun că Urus are nevoie de 33.7 metri pentru a frâna de la 100 la 0 km/h. Noul Urus va fi disponibil și cu un sistem de direcție integrală.
Unghiul roților de pe puntea spate variază cu +/- 3 grade, în funcție de viteza de rulare. La viteze mici, roțile de pe spate virează în direcția opusă roților față, iar astfel Urus poate fi manevrat mai ușor în spații mici. La viteze mari, roțile de pe puntea spate virează în aceeași direcție cu cele de pe puntea față, iar astfel SUV-ul italienilor promite mai multă stabilitate.Lamborghini Urus integrează șase moduri de rulare (Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra și Sabia), iar fiecare dintre acestea oferă setări diferite pentru suspensie, direcție, diferențiale, sunet și răspunsul motorului.
Clienții lui Urus vor putea alege jante cu dimensiuni cuprinse între 21 și 23 de inch, iar anvelopele au fost dezvoltate special de Pirelli.
Noul Lamborghini Urus vs. concurența |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Lamborghini Urus V8 4.0, 4x4, Aut8 |
650 | 12.8 | 3.6 | 206.018 |
Bentley Bentayga W12 6.0, 4x4, Aut8 |
600 | 12.8 | 4.1 | 211.225 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
relax, unele lucruri nu se schimba.
Mulțumim. Am modificat :)
din nefericre supercarurile de tipul asta numai sunt oglinda, sufletul designerului ci raspunsul masurarii nevoilor clinetelei careia i se flutura de 200.000 de parai de 500.000 sau cateva milioane.
parerea mea
si ca o ultima observatie....vad 3 (sau mai multe) ecrane in bordul ala. Pun mana'n foc ca in review-urile facute de nemti (am ales "aleator") vor cadea in cooor testerii si vor lauda pana-n Luna solutia tz-shpelor ecrane si a miriadelor de butoane si butonase?
,,Vorbeste invidia din tine'' .... asta ai uitat sa specifici.....
- Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 510 CP/600Nm
- Jaguar F-Pace SVR 5.0 V8 550 CP/680 Nm
- Maserati Levante 3.0 430 CP/580 Nm
Deocamdată am rezolvat cazul afișând toate comentariile, indiferent de "mânuțe". E posibil să fie prin boți, că sunt IP-uri din toată lumea care se adună. Vom remedia situația cât de repede se poate. Poate cu ocazia asta trecem la o secțiune nouă de comentarii în care totul ar fi mai simplu. Eu tot sper :)
apropo, la ce se foloseste masina asta? e mai inalta si raspandeste mai bine manelele in cartier?
Pe de alta parte, daca tot ati anulat ascunderea textelor, parca ma trece asa o nostalgie la amintirea primilor ani, cand nu erau manute, punctaje, texte ascunse, etc. Mie unul mi se pare mai fain asa mai simplu. Doar o parere din tribune :)
Si mie mi se pare la fel - superb. Numai ca interiorul de aviatie aduce si ceva negativ, respectiv o multitudine de butoane, ecrane si manse care parca nu ar fi potrivite pentru o masina. Mai putin in cazul in care le manevreaza soferul tau personal. Numai ca atunci dispare placerea ta de a conduce.
Cat priveste pretul cred ca nu este de discutat. Oricat ar fi, daca as fi din categoria celor care si-o permit, as cumpara asa ceva.
Apartenenta la o anumita clasa -cea a posesorilor de Lamborghini- chiar daca in ea se mai strecoara si altii e un lucru mare.
O zi buna!
In general supercar-urile sunt niste bijuterii pe roti facute pentru a masura ego-uri. Ideea e ca majoritatea sunt incomode la condus prin oras in timpul saptamanii sau in weekend daca ai si copii.
E Urusul mi se pare ca incearca sa aduca bucuria de a avea un supercar (in special a celor care il vor pt imagine) intr-un daily driver. A fost ideea de la care a aparut Cayenne si cred ca va fi motivul pentru care o sa muste si Ferari din placinta Suv-urilor desi s-a jurat ca nu si nu.
Ontopic: L-am văzut *în carne și oase* pe Urus la un salon auto, ca simplu vizitator - impresionant, ba chiar prea de tot, fiindcă e... mult prea mare. Și implicit cam greucean - OK, la monstrul ăla de motor nu se bagă de seamă.
E părerea mea subiectivă, evident, dar și alții din branșă văd că mai cărcotesc pe tema asta. Viitorii proprietari sigur n-au însă vreo problemă cu dimensiunile garajelor. :-)
...Temă pe care n-o mai dezvolt însă, c-a făcut-o @vianu destul de bine.
ce am scris acolo sus e o parere strict subiectiva spusa cu...naduf. Pentru ca imi placea Lamborghini. Inteleg pe de o parte care e scopul super-carurilor dar era niste vremuri (hehehei, ce vremuri!) cand amprenta designerului era PROPRIA lui amprenta. Culmea, peste vreo 15 ani probabil (de fapt, sigur) ca voi privi modelul cu o oarecare nostalgie.
pana una alta raman la prima impresie, e fix ca un bully musculos incarcat de haur si ghiuluri care isi face aparitia in club, intr-o incercare turbata de a atrage privirile admirative a tuturor si de a inspira teama challenge-rilor. Ceea ce ii si reuseste.
Aşadar, din moment ce înotăm cu toţii în acelaşi lac (al non-expertizelor, uneori şi al mahalagismelor), ce rost are pretenţia sistematică a unora cum că ei ar reprezenta spuma competenţei tehnice, chiar şi în privinţa unor maşini pe care nu încape îndoială că nici măcar ei înşişi nu vor avea ocazia de a le conduce vreodată?
Ar fi de preferat ca fiecare să-şi prezinte punctul de vedere (validat sau nu de casta omniscienţilor, omniexperimentaţilor & omnitălmacilor) şi gata! Desigur, în limitele decenţei – dacă ne amintim ce înseamnă…De pildă, eu, unul, apreciez propoziţia “simplistă” a lui @Cărturaru – apropo, dumnealui ar avea “ceva de spus”, în viziunea Criticului Literar? Sau de unde ştim noi că n-ar fi o persoană mai avizată în automobilism decât mulţi dintre noi?
On topic: m-a “pălit” aceeaşi senzaţie primară a arhitecturii “tehno”, Zărne. Într-adevăr, gândul te duce instantaneu la un cockpit. Fac abstracţie de realitatea “inerentă”, adică de faptul că este un SUV. De altfel, Lamborghini s-a remarcat încă de la apariţie prin plăsmuirea unor interioare deosebite, iar acele exemplare sunt destul de rare astăzi şi, desigur, ameţitor de scumpe…
În orice caz, sub tutela lui Audi, Lambo nu şi-a pierdut identitatea de sine…Mă rog, până şi exclusiviştii se văd nevoiţi, la un moment dat, să se adapteze, adică să ţină seama de trend, de nişte cerinţe la ordinea zilei (dresate, nu ivite din necesităţi practice, cum se tot încearcă acreditarea ideii), ceea ce, din fericire, nu profanează nici specializarea, nici tradiţia lor! La urma urmei, câtă vreme Lambo va miza pe consacratele sale motoare pe benzină cu cilindrii în V, o voi privi cu interes.
nu-i vorba de struguri acri ci de faptul ca producatorii de masini sport si limuzine de lux s-au apucat de tracoare, ma rog la lamborghini se potriveste, s-au intors la origini
Vor mai profita si ceva domni mai stilati si mai cunoscatori de beneficiile acestei superbe creaturi (ca doar nu toti sunt o apa si-un pamant), dar imaginea ei va fi in general asociata cu puterea financiara a celui ce si-o permite...
Asteptam sa ridice manusa ASTON MARTIN, FERRARI si LOTUS…
@Inexorabil, Lambo, Ferrari si in general producatorii latini n-au avut prea multe de spus la interioarele masinilor. Chiar daca pe dinafara erau creatii de exceptie, pe dinauntru erau un dezastru de ergonomie. Lamborghini a evoluat enorm la capitolul asta de cand au fost preluati de Audi. Plus au castigat la fiabilitate, ceea ce pe vremuri era matematica abstracta pentru ei.
Acum totul pare mult mai echilibrat, mai fluid, cu un inceput si un sfarsit, si mai ales cu un scop anume. De exemplu doar cand privesc pozele astea de la interior simt ca ma furnica degetele. E genul de interior care scoate la iveala barbatul diin tine, chiar daca in viata de zi cu zi trebuie sa-ti anesteziezi multe porniri, mai ales cand conduci pe strada.
Foarte posibil ca am fost pilot de vanatoare intr-o viata anterioara. Cred ca stiu si pe ce avioane :)
Poziția la volan, plasarea și accesibilitatea butoanelor, facilitatea comenzilor și gradul lor de eficiență ȋn utilizare ȋnseamnă, de fapt, ergonomie? Ȋntr-un mod asemănător am pus problema oportunității folosirii termenului “premium” ȋn tratarea tematicii luxului și a termenului “hypercar” ȋn identificarea HPSC-urilor, remember? Că, mai devreme sau mai târziu, se prostituează și lingviștii nu trebuie să ne mire; dacă-i bal, atunci toată lumea să fie invitată.
https://www.scribd.com/document/198493079/Ergonomia-habitaclului-auto
Dacă ar fi să vorbesc (susținut și confirmat empiric) despre “ergonomia” Loganului (oricum, am mai făcut-o pe AM), m-ar apuca migrenele…după ce, mai ȋntâi, mi-ar trece anchiloza genunchilor și febra gambelor.
Iar dacă, printr-o minune (chiar și absurditatea poate deveni o minune), m-aș vedea la volanul unei bijuterii “antice” precum cea de mai jos, atunci permite-mi să adopt conștient ignoranța ȋntr-ale ergonomiei (sau ȋntr-ale fiabilității), factorul estetic prevalând ORICUM, deoarece, ȋn mod axiomatic, atunci când ȋți place ceva sau cineva, chiar mai mult decât ar fi moderat și indicat, ești dispus organic să faci abstracție de aproape toate evidențele contrariante, imposibil de exclus aprioric…Legea insurmontabilă și imuabilă a naturii umane, bat-o vina. Probabil și a căsătoriei :D
https://www.rmsothebys.com/en/auctions/MO15/Monterey/lots/r200-1965-lamborghini-350-gt-by-touring/180634
PS. Singurul vot pozitiv (de până acum) al ultimei tale postări ghici de la cine provine.
PPS. Un Paște liniștit și luminat pentru toată lumea!