De altfel, înflorirea pieței second-hand din România, condusă de mașini vechi aduse din Germania, este considerată de Jérôme Olive o problemă creată de noi înșine: "Nu este obligatoriu ca tot ce e frumos și fiabil să vină dintr-o singură țară din Europa.
Marca Dacia este pe podium în clasamentele de fiabilitate în Germania, în fața brandurilor din această țară. Și atunci, care este logica unui cumpărător care, având o sumă de bani în buzunar, nu alege un Sandero aflat pe podiumul fiabilității și cu garanție inclusă în fața unei mașini germane second-hand? În plus, Sandero se ridică la nivelul normelor Euro 5, iar mașina de ocazie nu. Românii participă la transformarea acestei țări în groapa de gunoi a Europei", a spus francezul în discuția de final de mandat pe care a avut-o cu jurnaliștii din România.ÎNTRE NOUL DUSTER ȘI PIAȚA SLABĂ DIN ROMÂNIA
Francezul în vârstă de 56 de ani fusese cooptat în cea mai înaltă funcție la Dacia în 2010, atunci când l-a înlocuit pe Francois Fourmont. De la venirea sa, Dacia a crescut an de an în vânzări la nivel mondial, reușind să atingă în 2013 un record absolut de vânzări. Dintre toate momentele prin care a trecut, Olive susține că lansarea noului Duster facelift a fost cel mai solicitant și meritoriu: "Noul Duster a fost lansat exact la data și ora stabilite anterior. Deși nu pare un lucru foarte complicat, procedura a fost foarte delicată pentru că la Mioveni a trebuit ca schimbările să se producă pe banda de producție în aceeași zi. Până la urmă am reușit și totul a ieșit excelent", rememorează directorul Dacia.La capitolul dezamăgiri, Jérôme Olive pune pe primul loc scăderea constantă a pieței auto din România, la care, crede francezul, a "contribuit" fiecare marcă prezentă în România: "Nu am reușit să facem ca vânzările din România să crească, nu am putut să readucem piața la cifrele normale. România este a șasea țară din Europa ca număr de locuitori, dar rata de proprietari de mașini la mia de locuitori e foarte mică. De patru ani ne spunem constant că piața se va relansa, dar de la an la an vedem cum scade" încheie francezul care după întoarcerea la Paris se va ocupa de coordonarea activității Renault la uzinele din zona EuroMed-Africa.
Fiabilitatea Dacia nu e asa grozava cum o lauda domnul Olive. E buna in primii 4-5 ani (oarecum normal tinand cont ca vorbim de o masina simpla fara tone de senzori si de dotari), insa dupa scade drastic, iar tablaria e de toata jena, nefiind galvanizata. La fel, materialele interioare se deterioreaza destul de repede (cel putin la Logan-ul vechi) rezultand in doar cativa ani greierasi de toata frumusetea (unii zic ca e si cazul Renault - eu nu stiu insa daca e asa, insa la Dacie este). E scuzabil oarecum tinand cont ca Dacia e cea mai ieftina marca de pe piata (la diferente de preturi de 30-40% cel putin fata de urmatorii producatori, la modele comparative) si nu ofera inca 5* de siguranta pentru niciun model.
Partea buna e ca piesele sunt ieftine si chiar daca dupa 3-4-5 ani incep sa pice, costurile inlocuirii sunt intre 2 si 5 ori mai mici decat in cazul unei vechituri aduse de afara (incluzand si manopera si presupunand ca reparatiile nu se fac la service-ul din colt).
Relansarea creditarii si continuarea programului Rabla sunt solutiile pentru relansarea pietei auto (plus locuri de munca stabile, care din pacate in ultimii 2-3 ani numai asa nu au fost).
Deci cand va costa un Logan Laureate 5-6 salarii medii pe economie (uite, hai vreo 8) sa vedeti cum Dacia se va vinde in Romania ca painea calda. Dar nu se va intampla asta prea curand, pentru ca Romania nu e Germania, Franta sau Anglia.
Mai lasati-ne, va rugam, cu teoria pubelei, ca va raspundem cu o zicala romaneasca "nevoia te duce unde nu ti-e voia"... Si pe domnul Jerome l-as tine un an cu salariul pe care-l au muncitorii de la Dacia sa vad ce masina si-ar permite...
Cat despre Dacia, Sandero e foarte buna pentru oras, iar Logan MCV pentru cei din mediul rural.
Sunt foarte curios daca vre-un roman si-a facut un bun obicei ca dupa ce a iesit Dacia din garantie, toate operatiile de intretinere sa le faca in reprezentatia Dacia!
Daca analizezi cifrele asociate cu achizitia si intretinerea unei masini noi, totul conduce catre marca Dacia. Daca se pun in balanta aceste cifre, intretinerea unei masini SH devine un "chilipir".
Apoi si asa iti faci un credit pe 10 ani ca sa iei o Dacie (in conditiile de salariu mediu), iar dupa primii 4-5 ani deja a iesit din garantie si va trebui sa o intretii ca pe una SH ca de, piesele de origine nu sunt accesibile.
Adevarul este ca suntem prea saraci sa ne permitem si sa intretinem o masina noua (indiferent de marca).
@domn Andi, bre: un second la pretul celei mai ieftine echipari a unui logan, inca este dpdv atat calitativ cat si dpdv fiabilitate (vizita la service, bre, pentru diverse probleme tehnice), dar si dpdv al comfortului + dotari + optiuni cu muuuuuuuuult pe loganul in optiunea de top, asa ca ... mai usor cu ipocrizia pe scari ...
Aaaa, daca tii coada sus si vrei o masina de anul trecut sau de acum 2 ani ... nasol, dar daca vrei o masina de prin 2007 de ex. la 5000 de euro gasesti masini cu atatea optiuni incat unii nici in casa n-au asemenea dotari ...
Iar aceste consideratii sunt ca adaugire la ce s-a spus mai sus pe aceasta tema.
Totusi, ca sa fiu sincer, singurul produs de la Dacia, pentru care m-as intrebuinta totusi sa-l iau, desi recunosc ca ... nu sunt foarte la curent cu toate punctele lui slabe/forte ... este Dusterul 4x4. De ce?! Pentru ca ... in tara asta unde acciza ajunsa la 76% din pretul la pompa al carburantului, se va mari cu ina 7 ceva/ceva pentru (chipurile) "autostrazi", si unde ai zapada pe carosabil maxim 2 luni/an dar platesti mai bine de 5000 de euro/km pentru deszapezit ... insa zapada, gheata si poleiul raman bine-mersi pe carosabil, Duster-ul 4x4 echipat regulamentar cu ... "anvelope de iarna" iti permite sa ajungi din punctul A in punctul B ... iarna!!!!
http://www.salaryexplorer.com/salary-survey.php?loc=81&loctype=1
@G rabla (Abwrackprämie) la nemti nu era 2.500EU?
Si da am comanadat un MCV nou cu o luna in urma.
Singurul model ceva mai reusit e Duster dci,cu piese de Nissan...si mentionez ca de zgarciti si lacomi,nu o sa puna motorul japonez,1,6 dci, de 130 cp,cu care ar avea comsum mult mai mic si performante notabile..
Apropo de tractiune 4x4 inteligenta si blocaj diferential Renault nu a auzit?
Te bagi cu Duster in noroi si acolo ramai,pt ca forta motoare se transmite la roata ce se invarte in gol!!
Pretul real la varianta full ar fi 11 mii de euro,insa nu se va vinde asa niciodata,in parsivitatea si avaritia Renault!!
"Ceeee? ia-ti cazan ba, sa ma poluezi pe mine si familia mea si sa-ti cada volanul din mana" cam asta urla lumea.
Adevarul e cel spus de voi toti, multi si-ar dori o masina noua, si eu mi-as lua un Duster de 1.5 DCI mai bine decat un Passat in care au transpirat multe familii de nemti si mai stie dracu ce au facut in ele, dar nu-mi permit, asta-i adevarul, n-are nici o legatura cu snobismul. Auzeam posesori de Logan ce au dat 1600 de RON pe un schimb de distributie, pe cand intr-un service bunicel cu recenzii bune dai 500-800 de RON, e absurd!
Monsieur Maslina poa sa zica ce vrea, adevarul e ca daca nu erau SH-urile nemteste de astazi pe strazi, multi copii inca mergeau cu busul la scoala si se trezea toata familia cu o ora mai repede, multi inca erau in Dacii lasate mostenire de la parinti cu carburatoare prinse cu sarma care in 80% din cazuri nu treceau testu de noxe nici pentru non-euro! Acum macar au masina, familia se poate baza pe ea si macar e euro 3 cu un airbag cel putin, desi multe din ele sunt peste ce ofera Dacia in cea mai de top configuratie.
Un alt comentariu tampit care se repeta: sclavi de romani pe plantatia Renault si alte multinationale, nu cred ca cineva a fost obligat cu pistolul la tampla sa lucreze acolo. Din cate cunosc eu singura perioanda de glorie a Romaniei a fost cand la conducere a era Carol I. Daca ne uitam in jur singurele intreprinderi care functioneaza sunt multinationalele
NU sunt de accord cu ce ai scris. In primul rand trebuie sa posezi o asemenea masina amice ca sa comentezi... zi de zi, an de an, masina pesonala, muncita de tine. Nu cadou de la taticu, bunica sau iubita, nu masina de firma de care te doare-n cot prin ce cratere o bagi si la care-ti deconteaza seful combustibilul sio intretinerea la reprezentanta... Nu !
Cand conditia de mai sus e indeplinita, atunci iti vei da seama ca ce scrii tu sunt niste chestii FALSE amestecate cu fite, arogante pe care s-ar putea sa nu te tina buzunarul sa le platesti singur. Daca iti permiti, ok cu atat mai bine, inseamna ca nu te incadrezi in targetul Dacia... dar pana atunci nu-i judeca pe cei care o fac.
Caroserie? Atata timp cat iti introduce la 3-4 ani ceara in praguri n-ai nicio treaba cu caroseria. De restul abuzurilor in exploatere (pietris sarit, lovituri etc) masina nu-i de vina ca esti prea scartar s-o repair sa previi lucruri mai serioase. Materialele interioare se deterioreaza? Ori nu stii sa te exprimi (atunci de ce scrii pe un site auto cu aere de cunoscator?) , ori minti intentionat cu nerusinare. N-ai auzit niciodata ca se spune ca avantaj ca o fi tare, dur la atingere, insa e al naibi de rezistent in timp mai ales la zgarieturi? Cate borduri decolorate de soare, cate tapiterii rupte pe margini ai vazut la Dacia Logan cum vezi la alte marci? Chiar si presa de specialitate a recunoscut dupa teste de anduranta ca bordul la Dacia se pastreaza bine in timp.