Mitsubishi a anunţat marţi noi informaţii cu privire la trucarea testelor pentru consum pentru 600.000 de maşini comercializate în Japonia, dintre care aproximativ trei sferturi au fost produse pentru Nissan.
Astfel, constructorul japonez a confirmat că trucarea testelor a început în 1991, în urmă cu 25 de ani, deşi iniţial afirmase că această practică a demarat în 2002. De asemenea, este posibil ca numărul maşinilor la care testele de consum au fost falsificate să fie mult mai mare şi să depăşească graniţele Japoniei.
Între timp, Mitsubishi a angajat un comitet extern de experţi pentru a analiza practicile japonezilor, rezultatele urmează să fie făcute publice în următoarele 3 luni, iar autorităţile americane au solicitat la rândul lor informaţii despre modul în care operau japonezii.
De altfel, Mitsubishi afirmă că a efectuat testele de consum conform legislaţiei americane, care pune accentul pe condusul de mare viteză pe autostradă, în loc să respecte legislaţia japoneză, în care predomină condusul în oraşe, iar consumul este mai mare decât cel înregistrat în regim de autostradă.Pe fondul noilor informaţii apărute în acest caz, acţiunile constructorului japonez au scăzut şi în acest debut de săptămână cu circa 10%, astfel că scăderea totală de la izbucnirea scandalului a ajuns la aproximativ 50%.
Practic, valoarea de piaţă a companiei a scăzut la jumătate în mai puţin de o săptămână.În funcţie de costurile pe care va trebui să le suporte în urma scandalului, este posibil ca Mitsubishi să intre în procedură de faliment, întrucât are rezerve cash de numai 3.9 miliarde de euro, mai mari decât valoarea de piaţă a companiei, care a scăzut la numai 3.4 miliarde de euro.
Într-o astfel de situaţie, Mitshubishi Motors ar avea nevoie de o infuzie de capital din partea altor companii din grup, printre care se numără şi Mitsubishi Heavy Industries, care produce avioane sau nave maritime. Oficialii acesteia din urmă sunt însă reticenţi să ajute Mitsubishi Motors, întrucât se confrunta cu propriile probleme financiare.
Via Reuters
La isteria asta s-a ajuns dat fiind faptul ca, datorita unor taxe enorme care se adauga la pretul de baza al carburantului s-a facut atat de mult tapaj pe consum, incat pentru marea majoritate a consumatorilor, in special europeni nu a mai contat altceva decat consumul. In orice test comparativ dintre doua modele un consum cu redus 300 ml de carburant la un model fata de celalalt era realmente elogiat de ralizatorii testului. S-a ajuns la situatia paradoxala incat prima intrebare pe care o pune un potential cumparator despre o masina este "Cat consuma?",nemaicontand alte costuri pe care le presupune masina respectiva.
Sunt sigur ca multi alti producatori au mintit legat de consum. Insa nu au puterea sa o recunoasca sau, dupa ca, nu au fost inca prinsi.
Si, da, consumul ridicat inseamna POLUARE mai MARE.
Hara-kiri?
Cel mai probabil non-american :)
Este pacat fie ca este vorba de un gigant ca VW sau Mitsubishi ca s-a ajuns in situatia asta
Eu inca stau si astept pana cand o sa fie declarata ca "mincinoasa" intreaga procedura de testare a consumului impusa la nivel european ... stie toata lumea ca minte cu nerusinare, dar nimeni nu zice un cuvintel.
insa strrict la articol: auch auch auch. deci al 2-lea producator. pariaza cineva ca mai urmeaza si altii?
Dacă tot vorbim de faliment, sunt zvonuri că Toyota s-a cam săturat să injecteze fonduri nelimitate în Lexus, o adevărată gaură neagră de peste 25 de ani.
Cel mai OK ar fi să fie un organism gen EuroNCAP care să testeze consumul după niște reguli realiste standardizate, iar rezultatul ăsta să fie etalonul de comparare.
Încă o dată, mi-ar părea rău ca Mitsu să fie afectat de scandalul ăsta, mai ales că nu cred că ei sunt mai vinovați decât alți producători.
Uite ca i-au devansat si la data initierii procedurilor.
Deci?
Pot sa scot si consumul urban dat de producator daca e trafic de duminica si rulez minim 5km. In conditii reale de trafic consum la pompa 2-3 litrii in plus.
Zvonurile bunului simt, din punct de vedere al unei afaceri, Lexus este un parazit, care fara Toyota ar da faliment in cativa ani. Desigur, asta daca se analizeaza obiectiv lucrurile, dar cum nimeni nu este obiectiv pana la capat, nu-mi doresc sa se intample asta, cu toate ca intr-o lume normala, lume pe care de multe ori o invoci, asta ar trebui sa se intample.
Să fim serioși: Cadillac s-a avântat pe un tărâm neprielnic, unde n-are cum să izbândească (și nu mă refer la vânzări!), adică ȋncă o decizie involuntară pro-BMW a capetelor pătrate din RC.
Nu stiu in ce situatie era Bmw in cazul in care Cadillac o apuca pe un drum mai potrivit, poate ca era la fel, poate ca nu. Bmw nu are puncte ideologice comune cu RR, asa este, a fost o conjunctura favorabila, care a insemnat si politica falimentara a englezilor cu toate marcile lor de prestigiu, Rolls, Bentley, Jaguar, Aston Martin, Land Rover, toate au ajuns pe mana rivalilor pana la urma, ca acum o duc bine si nu si-au batut joc de ele, este altceva. La acest capitol, cel mai bine stie Ford cum sa-ti bati joc de o colectie selecta de marci.
Comentez de doua zile si imi spui ''omniprezent'', frumos. Parca ne-am cunoaste de o viata. Probabil si tu faci aceeasi confuzie ca colegul tau de forum. Eu am dat de acest forum intamplator cand cautam anvelope de vara pt masina mea.
''Eniuei'' ! Acum mai vii de-acasa ! Practic este doar o opinie voita de-a ta nu si un fapt real. Pot si eu sa zic ca Lamborghini va da faliment maine poimaine. Lexus este o Toyota 100%, doar ca produsa la standarde foarte ridicate ( cele mai exisgente din industria auto ). La fel cum este si Scion, care in U.S vindea modele pt tineret, modele care nu ar fi prins atat de bine sub sigla Toyota. Acum ca este destul de cunoscuta, modelele respective se vor vinde direct sub semnatura Toyota. Toyota producea inca acum 50 ani masini de lux , asadar asa s-a nascut Lexus. Lexus nu are cum sa dea faliment, asta e o aberatie de-a ta voita cu scopul de a pornii discutii inutile si penibile pe aici. Ma asteptam la o opinie mai elaborata din partea ta. Consider ca astfel de comentarii nu fac cineste unui utilzator logat precum esti tu. Te rog lasa panarama si ofera un raspuns masurabil cu articolele acestui site de prestanta cum este Automarket. Cinste tie !
La vremea cand marca mea actuala de masina fabrica auto si plimba lumea cu bani, vw nici nu exista iar japonezii faceau biciclete.
Hai sa dau un exemplu din viata de zi cu zi. La o materie, profesorul a avut o anumita programa dupa care a trebuit sa-si tina cursurile. La examen, el spune studentilor ca va da examen doar din jumatate din programa. Tu, ca student, ce faci? Inveti tot, pentru ca asa ar fi moral, etic si cinstit, sau inveti doar din ce iti da la examen? Daca inveti tot, e foarte bine, esti un om admirabil. Daca inveti doar ce ti se da la examen, poate ar fi mai putin moral si etic, dar cu siguranta nu te-ar putea nimeni acuza ca ai trisat. In schimb, daca nu inveti nimic si copiezi (folosind un device), aici nu mai este nimic moral si nici cinstit (iar daca te prinde, ti-o iei in freza).
Cam asa si cu emisiile. Unii au tinut la etica si masinile lor au intr-adevar emisii corecte (prea putini, spre deloc). Altii au facut ca masinile lor sa fie in parametrii normali doar in situatii similare testelor (adica masina usoara/goala, temperatura motor ridicata, combustibil de calitate superioara etc, adica cam ce se cere in astfel de teste). Si altul (VW) a facut un device si a tristat testele complet. Furatul la orice a devenit standard pt ca nu au in cap decat planul anual, valoarea actiunilor si bonusul de la final de an. Au si uitat ce fac si pt cine. Mi se face greata. Cat timp lumea asta o sa gandeasca doar in termeni financiari o sa fie tot asa si mai rau.
Oricum sa acuzi o companie ca are consum mare in conditiile in care toti testeaza la fel si culmea, e si legal, mi se pare strigator la cer. Nu prea ii aveam la inima pe americani. Acum îmi este greata de ei.
Faptul ca au recunoscut, a însemnat o dovada de curaj si de asumare a unor (asa zise) minciuni. Ori in Europa doar VW are curaj sa recunoască. Altii neaga total sau se fac ca ploua. Ca nu se coboară ei la nivelul asta. Sunt prea... curati. Ca tot e la moda in industia auto cuvântul asta.
Prostia ta este infinită :).
Zvonurile bunului simt, din punct de vedere al unei afaceri, Lexus este un parazit, care fara Toyota ar da faliment in cativa ani. Desigur, asta daca se analizeaza obiectiv lucrurile, dar cum nimeni nu este obiectiv pana la capat, nu-mi doresc sa se intample asta, cu toate ca intr-o lume normala, lume pe care de multe ori o invoci, asta ar trebui sa se intample.'' & ''Nu-mi doresc disparitia Lexus, doar ii aminteam omniprezentului....... ''
Prostia mea este infinita ? Da-ti peste gura inainte sa faci aceste afirmatii cu oameni pe care nu-i cunosti. Se pare ca si tie iti lipsesc cu desavarsire cei 7 ani de acasa. Stiam ca posesorii de BMW sunt needucati si mitocani, dar acum ca am vazut-o si pe asta ma face sa cam generalizez ceea ce deja imi era clar. Multumesc ca m-ai ajutat !
Pe de altă parte, da, așa este: pe plan auto, germanii au jucat rolul de mama răniților pentru englezi. Sărmanul Churchill, de-ar ști el :)
O singură ȋntrebare ȋndrăznesc să-ți adresez: cum se face că “vărul” Bentley ȋncă mizează pe englezescul pursânge 6.75 V8 “hand built” (ce-i drept, doar pentru Mulsanne…și am citit că este ultima picătură de originalitate permisă de VAG, adică urmează să…), pe când RR preferă cu obstinație motorizările V12 de origine BMW (deși, pe vremuri, când spuneai Rolls Royce, ȋn minte-ți răsuna instantaneu expresia V8) ?
Din pacate pentru ei, zilele trecute au pierdut un contract urias cu Marina Australiana pentru 12 submarine in valoare de 80 de miliarde de dolari. Din cele trei tari participante la licitatie, Germania, Franta si japonia, australienii au ales proiectul francez. Asta spune foarte multe.
mitsubishi a pierdut licitatia in ciuda faptului ca premierul Australian e in relatii foarte bune cu omologul sau japonez. De fapt japonezul a fost atat de surprins si ofuscat incat i-a spus pe fata primului ministru Australian ca relatiile cu Australia vor avea de suferit pe termen lung. Cred ca i se rupe australianului de el, dar asta-i viata.
Cert este ca datorita accesului usor si instant la informatie in ziua de azi foarte multe se pot afla in timp real iar implicatiile pe termen scurt si mediu sunt foarte profunde. Secretele sunt tot mai greu de aparat si de tinut. Oricum, cred ca multe se vor schimba in urmatorii ani. Mai multe decat am fi indraznit sa visam doar cu putin timp in urma.
"Cel mai OK ar fi să fie un organism gen EuroNCAP care să testeze consumul după niște reguli REALISTE STANDARDIZATE, iar rezultatul ăsta să fie ETALONUL de comparare."
Ha??? Ce e realist in faptul ca toti constructorii stiu ce fel de teste face EuroNCAP si se pregatesc, in primul rand, sa le treaca pe acelea, cu brio? Oare o masina care are 5 stele, cum se comporta la o rasturnare sau un impact din spate cu o utilitara? De-asta in Europa iau 5 stele si in State nu sunt chiar cele mai bune la siguranta. Pentru ca difera modul de testare. Deci asta cum ca ar fi ok sa fie la ca EuroNCAP, scuza-ma, dar mi se pare o ideea proasta.
Acum fara ironie : Ce motorizari ai pe ele ?
In cazul in care nu ai facut legatura, mitsubishi ca si constructor auto face parte dintr-un consortiu gigant, asa cum este samsung in coreea de exemplu. Faptul ca un necaz nu vine niciodata singur, se dovedeste si acum pentru ca nu doar divizia auto are probleme, ci si cea navala. Deja, cand ai doua puncte slabe intr-o organizatie, trebuie sa iei masuri rapid si eficient, altfel lucrurile pot scapa de sub control foarte usor. Asa vad eu lucrurile. Nu e nimic copiat din alte parti ci doar niste supozitii de bun simt. Zic eu.