Lista mașinilor electrice prezente oficial pe piața din România s-a îmbogățit astăzi în mod oficial cu un nou membru. Este vorba de noul Jaguar i-Pace, care devine astfel primul SUV 100% electric vândut de un constructor auto pe piața noastră.
Noul i-Pace a fost prezentat oficial în fața jurnaliștilor și poate fi admirat deja de publicul larg la Băneasa Shopping City la distanță de doar trei săptămâni de la prezentarea sa oficială în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva.
De la 77.945 de euro
Disponibil în trei versiuni de echipare - S, SE și HSE - noul Jaguar i-Pace are un preț de pornire de 77.945 de euro (TVA inclus), sumă din care în 2018 se scade bonusul guvernamental de aproximativ 10.000 de euro prin programul Rabla Plus. Comenzile sunt deschise deja la dealerii Jaguar, iar livrările vor fi realizate începând cu vara acestui an. Modelul este produs alături de fratele "tradițional" E-Pace la fabrica Magna Steyr din Austria.
Versiune | i-Pace S | i-Pace SE | i-Pace HSE | i-Pace First Edition |
Preț | 77.945 | 85.680 | 91.630 | 101.745 |
Singurul rival al lui i-Pace de pe piața mondială ar trebui să fie, teoretic, Tesla Model X.
De altfel, cele două modele au fost deja puse față în față într-un test al performanței. Cu toate acestea, Model X și i-Pace face parte din segmente diferite, Model X fiind ceva mai mare și mai încăpător față de i-Pace.Jaguar i-Pace măsoară 4.682 de mm lungime și are un ampatament de 2.990 de mm. Designul exterior a fost influențat de supercar-ul C-X75, iar coeficientul aerodinamic este de 0.29. Portbagajul poate înghiți 638 de litri, iar prin rabatarea scaunelor din spate volumul crește până la 1.453 de mm.
Jaguar i-Pace EV400 AWD |
Tesla Model X 100D AWD |
|
Lungime | 4.68 metri | 5.04 metri |
Lățime | 2.14 metri | 2.27 metri |
Înălțime | 1.57 metri | 1.68 metri |
Ampatament | 2.99 metri | 2.97 metri |
Masă proprie | 2208 kg | 2439 kg |
Locuri pasageri | Maxim 5 | Maxim 7 |
Capacitate portbagaj (vers 5 locuri) | 638 litri | n/a |
Motor (putere/cuplu) | 400/696 | 610/966 |
Accelerație 0-100 km/h | 4.8 secunde | 4.9 secunde |
Viteză maximă | 200 km/h | 250 km/h |
Capacitate baterie | 90 kWh | 100 kWh |
Autonomie maximă | n/a (NEDC) 480 km (WLTP) n/a (EPA) |
565 km (NEDC) n/a (WLTP) 475 km (EPA) |
Prețuri | de la 77.945 euro (România) |
de la 80.700 euro (Franța) |
400 CP, autonomie de 480 de kilometri
SUV-ul constructorului britanic folosește două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. În total, sistemul de propulsie oferă 400 de cai putere și 696 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.8 secunde, iar viteza maximă încă nu a fost comunicată.
Bateria lui i-Pace a fost integrată în structura acestuia, iar distribuția maselor pe punți este de 50:50. Bateria are o capacitate de 90 kWh și integrează 432 de celule și promite o autonomie de 480 de kilometri în ciclul nou WLTP. În aceste condiții, autonomia reală teoretică ar trebui să fie foarte apropiată de valorile comunicate de constructorul britanic.
Mi se pare doar mie sau e cam generos acest bonus pentru o masina de lux? Cei care-si cumpara asa masini n-au nevoie de bonusuri
@Cyrus: La fel de corect - la nemți de ex. e-mașinile cu un preț (de bază) care depășește 60K euro nu-s *ajutate* de stat (ok, cu numai 4.000 euro acolo - o decizie cît de cît morală.)
I-Pace (n.b., fabricat în Austria la Magna Steyr) nu-i deci inclus în lista *compensatelor* - la noi însă, da, că grangurii trebuie ajutați sărăcuții. :-)
@LLL: Posibil corect - deși n-aș băga mîna-n foc (patronul trustului media de care aparține AM cred că și-ar permite de ex.)
...Dar stai - vorba reclamelor alea idioate -, oare citește el AM ?!... :-)))