Casa de design Italdesign Giugiaro, subsidiară a concernului Volkswagen, a prezentat conceptul GEA. Acesta este un coupe cu patru uşi cu sistem de propulsie electric, a cărui putere totală atinge 775 CP.
Esential
235
de milimetri este diferenţa de lungime între Italdesign GEA şi Audi A8.
Italdesign Giugiaro GEA, exponatul casei de design italiene în cadrul Salonului Auto de la Geneva, reprezintă o potenţială direcţie de design în ceea ce priveşte un
model electric aparţinând clasei de lux.
Exponatul a fost creat de o echipă condusă de Wolfgang Egger, fostul designer Audi şi actual designer şef al Giugiaro, şi este semnificativ mai mare decât un A8 de generaţie actuală. Conceptul are patru motoare
electrice, care furnizează un total de 775
CP, şi creatorii săi spun că este capabil să atingă o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic pentru conservarea
autonomiei.
Pentru acces uşor, portierele se deschid larg, iar montantul central a fost eliminat, sarcină dificilă la o caroserie cu ampatament de 3.33 metri.
GEA are o caroserie de 5.430 milimetri lungime, un ampatament de 3.330 milimetri şi o lăţime de 1.980 milimetri.
Datorită utilizării materialelor uşoare, precum fibra de carbon,
caroseria înaltă de 1.460 milimetri are o masă de aproxmativ 2.000 kilograme.
Cei de la Italdesign Giugiaro consideră acest rezultat unui mai bun decât pare la prima vedere deoarece cele patru motoare electrice sunt alimentate de un set de acumulatori care au o masă considerabilă, iar dimensiunile caroseriei nu sunt nici ele neglijabile. Jantele din aliaj din dotare au diametrul de 26 de inch şi prezintă 60 de spiţe, iar fiecare dintre ele este realizată dintr-o bucată solidă de material. Blocurile optice folosesc tehnologie
LED şi Laser de la Audi, marca la care a lucrat înainte designerul şef al Giugiaro şi una dintre sorele de concern ale casei de design italiene.
Habitaclul futurist permite rotirea scaunului pasagerului şi transformarea acestuia într-un pat în compania scaunului pereche de la bancheta spate.
Italdesign GEA este un concept al viitorului, deci reprezintă un vehicul 100% autonom, care poate fi condus şi de şoferi umani cu intervenţii minime. Spunem asta doarece volanul poate fi bracat doar cu două grade şi prezintă trei butoane pentru a asigura controlul complet al vehiculului, fără să fie prezente alte comenzi relevante la bord în afară de două pedale. Toate sistemele vehiculului pot fi comandate printr-un ecran tactil cu diagonala de 12 inch, iar bordul prezintă animaţii 3D holografice.
Interiorul poate fi transformat în sală de fitness, sală de şedinţe sau dormitor.
Fiind vorba despre un concept, cei de la Italdesign şi-au permis să elimine montanţii centrali pentru a uşura accesul pe locurile din spate. Odată ajunşi la bord, ocupanţii descoperă un habitaclu cu trei moduri de funcţionare: Business, Wellness şi Dream.
În timp ce primul este uşor de intuit ce rol are, transformând
habitaclul într-o sală de conferinţă mobilă pentru omul numărul unu, proprietarul său, al doilea mod de funcţionare transformă interiorul într-o sală de fitness mobilă. Ecranele din dotare pot difuza diferite materiale instrucţionale realizate de firma Technogym din Italia, care a ajutat şi la adaptarea aparaturii specifice sălilor de fitness pentru interiorul acestui concept fără elemente aparente. Modul Dream permite înclinarea unui loc din spate şi unirea acestuia cu unul din faţă pentru a forma un pat în timp ce vehiculul este condus de altcineva sau rulează în modul 100% automat.
Via Italdesign
"Sorele"...
"-Bă, ești nebun?!"
4 motoare electrice,pff.Pai daca noua Acura NSX are 3 motoare,n-au pus ei 4?Sa vada lumea diferenta intre masina nemteasca si restul.
La cate saptamani se vor schimba bateriile in cazul in care se va produce in serie?8-10 saptamani ajunge sau le cerem prea mult?Audi se tot lauda de cativa ani cu propulsii hibride venite din viitor,dar pana acum nimic,trebuie luati usor,sunt mai timizi.