Istoria fraudelor la testele de emisii: Ford, GM, Honda si Volkswagen au păcălit și în trecut

de Bogdan Mirică
Vineri, 25.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen nu este la prima abatere de la normele de poluare. De asemenea, există mai multe nume importante din industria auto care au păcălit în trecut testele de emisii din Statele Unite.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

La finalul celei mai negre săptămâni din istorie, când cei 20 de membri din consiliul de conducere Volkswagen caută un nou președinte în locul lui Martin Winterkorn și metode de a pedepsi vinovații scandalului Dieselgate, răspunsurile miilor de întrebări născute săptmâna aceasta se găsesc în trecut.

Volkswagen a trăit un episod similar în urmă cu 40 de ani

Esential 25.000 de mașini Volkswagen cu probleme de emisii erau detectate în anul 1974.
470.000 de exemplare Cadillac au depășit normele de poluare anunțate inițial.
1.6 milioane de mașini Honda au fost implicate într-un scandal al emisiilor în anul 1998.
1 miliard de dolari au trebuit să plătească șapte constructori de camioane în anul 1998.
Cu mai bine de 40 de ani în urmă, Volkswagen trecea printr-un scandal asemănător, culmea, tot în Statele Unite. Pe atunci, Wall Street Journal și Agenția de Mediu din SUA acuzau constructorul german de emisii mincinoase pentru 25.000 de mașini vândute în America. Cele două entități susțineau că VW a instalat două dispozitive termosensibile, care dezactivau o parte din sistemele de reducere a emisiilor.

Volkswagen nu a considerat asta o ilegalitate, dar a fost de acord să plătească 120.000 de dolari pentru a închide procesul.

General Motors are probleme cu Agenția de Mediu în 1995

La aproape 20 de ani mai târziu, în anul 1995, General Motors cădea în același păcat. Americanii erau acuzați de organizațiile guvernamentale că au montat în mod ilegal mai multe dispozitive pentru a modifica rezultatele emisiilor. Motoarele de 4.9 litri benzină instalate pe Cadillac DeVille și Seville funcționau la o turație mai mare atunci când instalația de climatizare era pornită, încercând să evite astfel o problemă a motorului, care se putea opri.

Evident, turația mai mare la ralanti ducea la emisii mai mari decât cele anunțate.

În total, 470.000 de exemplare Cadillac au fost afectate și rechemate în service. General Motors a plătit atunci 45 de milioane de dolari pentru închiderea acuzațiilor Departamentului de Justiție, care căuta să sancționeze emisiile mai mari.

Cadillac DeVille

Cei 45 de milioane de dolari au fost împărțiți astfel: 11 milioane au mers pentru amendă, 8.75 de milioane pentru proiecte de combatere a poluării și alte 25 de milioane pentru rechemarea vehiculelor în service și remedierea problemelor.

Honda a primit amendă pentru 1.6 milioane de mașini

Nici divizia americană a celor de la Honda nu a fost ușă de biserică. În anul 1998, japonezii au modificat computerul de bord a 1.6 milioane de mașini și nu au depus o cerere de certificare a emisiilor după această intervenție. Modelele vizate erau Accord, Civic, Prelude, Odyssey și Acura, fabricate între 1995 și 1997. Potrivit raportului de atunci, indicatorul care avertiza despre posibile depășiri ale emisiilor nu se aprindea în bordul mașinilor mai sus menționate.

Honda Accord

Honda a găsit o rezolvare rapidă: a extins garanția mașinilor la 14 ani sau 150.000 de mile, echivalentul a 241.000 de kilometri. Această decizie i-a costat pe japonezi aproximativ 250 de milioane de dolari. La această sumă se adăugau și o amendă de 12.6 milioane de dolari, dar și 4.5 milioane cheltuiți pe proiecte de mediu.

Și Ford a fost prins cu emisii false

În același an, Ford a fost de acord să plătească 7.8 milioane de dolari amendă Agenției de Mediu din SUA. La acea vreme, EPA susținea că Ford a instalat sisteme care să păcălească testele de emisii pe 60.000 de unități ale modelului Econoline, produs în anul 1997. Ford instalase acest sistem pentru a crește economia de carburant, însă odată cu aceasta creșteau și emisiile NOx.

Constructorul a fost de acord să înlăture software-ul și să efectueze un recall, care a costat 1.3 milioane de dolari din totalul celor 7.8.

Restul au fost amenzi și credite pentru NOx.

Ford Econoline

Cei șapte care au speriat Vestul

Urmareste Automarket
1998 a fost anul amenzilor în SUA, având în vedere că cele două scandaluri de mai sus au fost eclipsate de unul și mai mare, care seamănă destul de mult cu ceea ce vedem astăzi în cazul Dieselgate. Șapte constructori de camioane au fost acuzați de fraudă: Caterpillar Inc., Cummins Inc., Detroit Diesel Corp., Mack Trucks Inc., Navistar International Transportation Corp., Renault Vehicules Industriels S.A. și Volvo Truck Corp.

Ca și în cazul Volkswagen, producătorii de camioane au folosit atunci un soft care păcălea organismele de control în timpul testelor efectuate în regim de autostradă. În condiții reale, camioanele emiteau de trei ori mai multe emisii. Amatorii de statistici au calculat atunci că numai în anul 1998 camioanele au emis 1.3 milioane de tone NOx peste valorile anunțate.

Companiile au plătit un miliard de dolari, cea mai mare sancțiune oferită de Agenția de Mediu. 83.4 milioane de dolari din această sumă au fost amenzile pentru clasarea cazului. Alți 850 de milioane de dolari au fost cheltuiți de cele șapte companii pentru a accelera dezvoltarea unor motoare mai curate, pentru reconstruirea vechilor agregate și pentru a rechema în service camioanele care puteau păcăli normele de poluare.

via Autoweek l Bloomberg

Comentarii (6)

  • inexorabil
    Mda, toţi umblă cu cioara vopsită sau sunt potenţiali inculpabili, îmi bag picioarele, mai bine pun în aplicare “ameninţarea” mai veche că mă voi reorienta către…ciclism.

    Gata, AM, scrieţi şi despre altceva, că deja “mi s-a luat”…
    14 5
  • @inexorabil

    Te sfatuiesc sa te orientezi catre ciclismul amator, ca cel profesionist umbla cu mai multe ciori vopsite:).
    36 1
  • Ei, ca se duse dracului toata "corectitudinea" germana, americana, japoneza (mult trambitata de unii pe site - desi imi plac japonezele), pana si a scandinavilor... A mai ramas cineva? poate indienii ca aia au alte norme .
    Si ne mai autocondamnam ca romanu-i hot.
    10 1
  • Deci nimic nou sub soare. Totusi, de data asta scandalul mi se pare mult amplificat fata de ce-a fost in trecut. Pe atunci, nu existau, computere, internet iar media nu era atat de puternica si de instantanee ca astazi.
    13 6
  • Cred totuși că mai sunt multe lucruri de aflat în legatură cu modul și dimensiunea eschocheriei.
    Faptele abia au început să iasă la iveală.
    5 2
  • Tare aia cu GM si aerul conditionat :))
    Dar am vazut la logan cand e frig afara ca se porneste la o turatie de vreo 1100 la ralanti in loc de vreo 800 cat e normal, trebuie sa anunt autoritatile ! :)))))))))
    16 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru