CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
La finalul celei mai negre săptămâni din istorie, când cei 20 de membri din consiliul de conducere Volkswagen caută un nou președinte în locul lui Martin Winterkorn și metode de a pedepsi vinovații scandalului Dieselgate, răspunsurile miilor de întrebări născute săptmâna aceasta se găsesc în trecut.
Volkswagen a trăit un episod similar în urmă cu 40 de ani
Cu mai bine de 40 de ani în urmă, Volkswagen trecea printr-un scandal asemănător, culmea, tot în Statele Unite. Pe atunci, Wall Street Journal și Agenția de Mediu din SUA acuzau constructorul german de emisii mincinoase pentru 25.000 de mașini vândute în America. Cele două entități susțineau că VW a instalat două dispozitive termosensibile, care dezactivau o parte din sistemele de reducere a emisiilor.Volkswagen nu a considerat asta o ilegalitate, dar a fost de acord să plătească 120.000 de dolari pentru a închide procesul.
General Motors are probleme cu Agenția de Mediu în 1995
La aproape 20 de ani mai târziu, în anul 1995, General Motors cădea în același păcat. Americanii erau acuzați de organizațiile guvernamentale că au montat în mod ilegal mai multe dispozitive pentru a modifica rezultatele emisiilor. Motoarele de 4.9 litri benzină instalate pe Cadillac DeVille și Seville funcționau la o turație mai mare atunci când instalația de climatizare era pornită, încercând să evite astfel o problemă a motorului, care se putea opri.
Evident, turația mai mare la ralanti ducea la emisii mai mari decât cele anunțate.În total, 470.000 de exemplare Cadillac au fost afectate și rechemate în service. General Motors a plătit atunci 45 de milioane de dolari pentru închiderea acuzațiilor Departamentului de Justiție, care căuta să sancționeze emisiile mai mari.
Cei 45 de milioane de dolari au fost împărțiți astfel: 11 milioane au mers pentru amendă, 8.75 de milioane pentru proiecte de combatere a poluării și alte 25 de milioane pentru rechemarea vehiculelor în service și remedierea problemelor.
Honda a primit amendă pentru 1.6 milioane de mașini
Nici divizia americană a celor de la Honda nu a fost ușă de biserică. În anul 1998, japonezii au modificat computerul de bord a 1.6 milioane de mașini și nu au depus o cerere de certificare a emisiilor după această intervenție. Modelele vizate erau Accord, Civic, Prelude, Odyssey și Acura, fabricate între 1995 și 1997. Potrivit raportului de atunci, indicatorul care avertiza despre posibile depășiri ale emisiilor nu se aprindea în bordul mașinilor mai sus menționate.
Honda a găsit o rezolvare rapidă: a extins garanția mașinilor la 14 ani sau 150.000 de mile, echivalentul a 241.000 de kilometri. Această decizie i-a costat pe japonezi aproximativ 250 de milioane de dolari. La această sumă se adăugau și o amendă de 12.6 milioane de dolari, dar și 4.5 milioane cheltuiți pe proiecte de mediu.
Și Ford a fost prins cu emisii false
În același an, Ford a fost de acord să plătească 7.8 milioane de dolari amendă Agenției de Mediu din SUA. La acea vreme, EPA susținea că Ford a instalat sisteme care să păcălească testele de emisii pe 60.000 de unități ale modelului Econoline, produs în anul 1997. Ford instalase acest sistem pentru a crește economia de carburant, însă odată cu aceasta creșteau și emisiile NOx.
Constructorul a fost de acord să înlăture software-ul și să efectueze un recall, care a costat 1.3 milioane de dolari din totalul celor 7.8.
Restul au fost amenzi și credite pentru NOx.Cei șapte care au speriat Vestul
1998 a fost anul amenzilor în SUA, având în vedere că cele două scandaluri de mai sus au fost eclipsate de unul și mai mare, care seamănă destul de mult cu ceea ce vedem astăzi în cazul Dieselgate. Șapte constructori de camioane au fost acuzați de fraudă: Caterpillar Inc., Cummins Inc., Detroit Diesel Corp., Mack Trucks Inc., Navistar International Transportation Corp., Renault Vehicules Industriels S.A. și Volvo Truck Corp.Ca și în cazul Volkswagen, producătorii de camioane au folosit atunci un soft care păcălea organismele de control în timpul testelor efectuate în regim de autostradă. În condiții reale, camioanele emiteau de trei ori mai multe emisii. Amatorii de statistici au calculat atunci că numai în anul 1998 camioanele au emis 1.3 milioane de tone NOx peste valorile anunțate.
Companiile au plătit un miliard de dolari, cea mai mare sancțiune oferită de Agenția de Mediu. 83.4 milioane de dolari din această sumă au fost amenzile pentru clasarea cazului. Alți 850 de milioane de dolari au fost cheltuiți de cele șapte companii pentru a accelera dezvoltarea unor motoare mai curate, pentru reconstruirea vechilor agregate și pentru a rechema în service camioanele care puteau păcăli normele de poluare.
Gata, AM, scrieţi şi despre altceva, că deja “mi s-a luat”…
Te sfatuiesc sa te orientezi catre ciclismul amator, ca cel profesionist umbla cu mai multe ciori vopsite:).
Si ne mai autocondamnam ca romanu-i hot.
Faptele abia au început să iasă la iveală.
Dar am vazut la logan cand e frig afara ca se porneste la o turatie de vreo 1100 la ralanti in loc de vreo 800 cat e normal, trebuie sa anunt autoritatile ! :)))))))))