Autorităţile germane au convocat săptămâna trecută Opel şi Fiat la o întâlnire pe tema respectării regulamentului testelor pentru emisii, însă constructorul de la Russelsheim a fost singurul care s-a prezentat.
Fiat a refuzat participarea pe motiv că răspunde doar în faţa autorităţilor din Italia, însă ministrul Transporturilor din Germania a reacţionat dur şi a criticat "atitudinea lipsită de cooperare" a constructorului.
"Fiat, ale cărui modele sunt certificate în Italia, este disponibilă să ofere autorităţilor noastre toate informaţiile despre politica testelor pentru emisii. Ar trebui să începem un dialog oficial între autorităţile noastre pentru emisii, aşa cum cer legile europene, în loc să continuăm să discutăm direct cu constructorul", precizează Graziano Delrio, ministrul de Transporturi al Italiei, într-o scrisoare trimisă omologului său german.
Pe parcursul weekendului, situaţia dintre Germania şi Fiat s-a tensionat semnificativ după ce publicaţia germană Bild a făcut câteva dezvăluiri neconfirmate.
Astfel, sursa citată susţine că Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a descoperit că Fiat utilizează un software pentru opreşte tehnologia de control a emisiilor după 22 de minute de la pornirea motorului, în condiţiile în care testul standard are o durată de 20 de minute. Ulterior, rezultatele ar fi fost transmise Comisiei Europene şi autorităţilor italiene.Întrucât Fiat a refuzat să participe la întâlnirea de săptămâna trecută, Bild susţine că autorităţile iau în calcul interzicerea vânzărilor de modele Fiat în Germania. Până în prezent, nici autorităţile germane şi nici oficialii Fiat nu au comentat informaţiile apărute în Bild.
Via Caradisiac
Comentarii (8)