Interviu cu Mani Gyenes şi Marcel Butuza, românii din Raliul Dakar
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vectra Racing a dovedit anul acesta că rămâne una dintre cele mai puternice echipe înscrise în Raliul Dakar. Mani Gyenes a adus victoria supremă la clasa moto, categoria maraton, scriind istorie pentru România, iar Marcel Butuza a completat efectivul românilor care au performat în cel mai dificil raliul din lume, desfăşurat anul acesta în Argentina şi Chile.
După ce au coborât de pe motociclete şi au decis să se întoarcă acasă, cei doi români au răspuns unei serii de întrebări legate de cea mai bună evoluţie pentru ţara noastră în Raliul Dakar.
Acum când sunteţi la finalul raliului şi vă pregătiţi pentru revenirea în România, cum priviţi Dakar 2011?
Mani Gyenes: Comparativ cu 2007, când am participat la primul Dakar, acesta mi s-a părut mai dificil. Atunci nu aveam experienţa de acum, iar raliul a măsurat în total cu 1000 de km mai puţin decât cel din 2011. În plus, în America de Sud condiţiile sunt diferite. Aici raliul este mult mai obositor pentru că avem etape de legătură foarte lungi. Am mers aproape în fiecare zi sute de kilometri până la startul pe proba specială.
Marcel Butuza: Toţi concurenţii privesc Dakar 2011 ca fiind cea mai grea ediţie de la mutarea raliului din Africa în Argentina şi Chile.
Pentru mine a fost cel mai dificil raliu în care am concurat. Am avut o probă specială unde foarte mulţi dintre noi ne-am depăşit limitele. La revenirea din Chile în Argentina, după ce am fost în Anzi la -3˚C am concurat în proba specială la peste 40˚C, iar eu am ajuns într-un canion cu câţiva concurenţi de la quad. În acel canion era foarte cald, piatra şi nisipul erau extrem de încinse, şi m-am chinuit foarte mult timp să scot motocicleta.Care a fost pentru voi cea mai grea probă specială?
Mani Gyenes: Pentru mine, cea mai grea zi a fost cea de pe şapte ianuarie, când eram în Atacama şi am avut 456 de kilometri de probă specială, cu multe dune, piatră şi praf.
Marcel Butuza: Au fost multe probe grele, însă penultima a fost cea mai dificilă pentru mine. Au fost 555 de kilometri cu noroi, foarte mult nisip ud care se lipea de motociclete şi fesh fesh (nisip foarte fin). După primii 20 de km toţi eram aproape extenuaţi.
Marcel Butuza a fost dezavantajat încă din prima zi de poziţia la start. Cât de dificil este raliul atunci când intri în concurs cu numărul 80?
Marcel Butuza: Am avut numărul de concurs 80 şi încă din prima zi am plecat după primii 70, pentru că s-a pornit în ordinea numerelor. Este foarte greu pentru că deja traseul se strică după primii 30-40 de concurenţi.
În plus, sunt multe urme pentru că nu pleacă doar motociclete în faţa ta, ci şi quad-uri.Victoria din acest an, de la clasa Maraton, este a doua pe care Vectra Racing o obţine în Dakar?
Marcel Butuza: Da. În 2009 Frans Verhoeven, care pe atunci era coechipierul nostru, a câştigat Dakar-ul la clasa Maraton, ceea ce a reprezentat o performanţă extraordinară pentru o echipă din România. Anul acesta, Mani a mers foarte bine şi a reuşit să câştige la Maraton.
Amândoi am avut noroc cu cei doi colegi din echipa de asistenţă, Liviu Butuza şi Romeo Duicu, ambii făcându-şi extraordinar de bine treaba. Datorită lor am reuşit să ajungem la finiş şi ţinem să le mulţumim pentru tot efortul depus în cele peste două săptămâni cât a durat Dakar 2011.
Ce urmează în acest sezon, pentru că Dakar-ul a fost doar începutul?
Marcel Butuza: Vom încerca să concurăm la cât mai multe etape din Campionatul Mondial de Rally-Raid.
via | Vectra Racing
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Interviu
-
În cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Design Dacia din București, constructorul de la Mioveni și-a prezentat piloții și mașina cu care este gata să cucerească Raliul Dakar din 2025. Echipajul Dacia Sandrider este format din Cristina Gutierrez, Nasser Al-Attiyah (câștigător de 5 ori al Raliului Dakar) și Sebastien Loeb (câștigător de 9 ori al Campionatului Mondial de Raliuri) cu care am avut ocazia să realizăm și un interviu. Dacia deja a înregistrat o victorie la evenimentul Rally Raid din Maroc. (14.11)
-
În cadrul evenimentului organizat de Nissan la Le Mans, în cadrul căruia am văzut noul monopost de Formula E, am avut ocazia să îi luăm și un interviu lui Lucian Gheorghe, românul care antrenează creierul piloților Nissan din competiția electrică. (18.10)
-
Automarket a avut ocazia de a sta de vorbă cu celebrul pilot Ken Block la standul Ford, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. (03.01)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Ma bucur ca un roman este cel care castiga clasa maraton,si toata echipa a terminat cu bine DAKAR-UL! BRAVO BAIETI !!!