Marca Infiniti s-a retras din România începând din anul 2014 din cauza vânzărilor modeste, astfel că potențialii clienți români au pierdut contactul cu brandul japonez care în ultimii ani reușește să crească vizibil la nivel de design și implicit la vânzări la nivel european.
Compacta Q30 și noile generații ale SUV-urilor, sedanurilor și a coupe-ului Q60 sunt cele mai bune argumente în acest sens. Iar Salonul Auto de la Geneva din 2017, care-și va deschide porțile în 7 martie, va marca o nouă premieră foarte intersantă: un concept care folosește principiul sistemului de propulsie utilizat de mașinile de Formula 1.
Pentru a sublinia parteneriatul tehnic cu echipa de Formula 1 a celor de la Renault, Infiniti va dezvălui la Geneva un prototip inedit. Numele său oficial: Infiniti Q60 Project Black S. Bazat pe actuala versiune de serie a coupe-ului Q60 (echivalentul lui BMW Seria 4, Audi A5 și Mercedes Clasa C Coupe), conceptul oferă un kit estetic agresiv dezvoltat de studioul de design Infiniti din Paddington, Marea Britanie.
Acesta este compus din spoilere față-spate sculpturale, dominate de soluții aerodinamice radicale formate cu ajutorul fibrei de carbon, din țevi de evacuare din titan albastru și din jante Black S cu dimensiunea de 21 de inch.
Cel mai interesant aspect al acestui prototip este însă regăsit sub capotă, acolo unde inginerii mărcii japoneze au pornit de la versiunea de top a coupe-ului - Q60S, V6 de 3.0 litri de 405 CP și 475 Nm - la care au adăugat un sistem asemănător celebrului KERS folosit de mașinile de Formula 1. În noua configurație, coupe-ul Infiniti recuperează energia kinetică utilizată la frânare și cea termică dezvoltată de sistemul de evacuare și o transformă în energie electrică care oferă un plus de putere la accelerație.
Conform celor de la Infiniti, noul sistem ar ajuta la o accelerație instantanee, superioară celor 5.0 secunde cu care se laudă în acest moment versiunea "normală" Q60S.
Nu este foarte clar dacă Infiniti Q60 Black S se va transforma în versiune de serie hibridă poziționată deasupra actualului Q60S, însă reacția publicului și a presei după debutul de la Geneva ar trebui să lămurească acest aspect.
Comentarii (0)