Înmatriculările de mașini noi au crescut puternic în luna august și au ajuns la 28.546 de unități, potrivit raportului oferit de Direcția Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Volumul este în creștere cu 137.86% față de aceeași perioadă a anului trecut. Trecerea la noul standard WLTP este unul dintre motivele care au dus la creșterea importantă de pe piața autohtonă, tendința aceasta fiind "resimțită" și la nivelul Uniunii Europene încă din luna iulie.
În luna august, Dacia a înregistrat o creștere de circa 90% și a ajuns la 7.430 de unități. Renault se află pe poziția secundă cu 4.291 de mașini noi înmatriculate în august, în creștere cu peste 400%. A treia poziției a clasamentului este ocupată de Opel. 2.231 de unități au fost înmatriculate în august, cu 193% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut. Skoda, Volkswagen și Ford sunt alți producători care au depășit bariera celor 1.000 de unități înmatriculate în luna august.
La nivelul primelor 8 luni ale anului, înmatriculările de mașini noi au ajuns la 103.824 de unități, în creștere cu 51.91% față de perioada similară din 2017.
Dintre acestea, 28.643 de unități sunt menționate în dreptul constructorului Dacia.În schimb, piața vehiculelor second-hand este în continuare în scădere comparativ cu anul trecut. În luna august, au fost înmatriculate 38.173 de unități second-hand, cu 11.94% mai puține decât în perioada similară a anului trecut. Totalul pe primele 8 luni ale anului este de 312.368 de exemplare, în scădere cu 7.53%.
De la începutul anului și până la finalul lunii august, românii au înmatriculat 78.511 de exemplare second-hand produse de Volkswagen și 33.246 unități Opel. Topul înmatriculărilor second hand este completat de BMW (30.086 de unități), Audi (29.240 de exemplare) și Ford (28.730 de unități).
Via | DRPCIV
Oricum, fostele avertismente apocaliptice ale APIA ref. la non-vînzarea de mașini noi nu se confirmă deloc și asta-i f. bine.
P.S. Văd c-a trecut o lună deja fără vreun nou test AM. Doar cu știri d-astea riscați deci să vă pierdeți clicuitorii. :-)
Mulțumesc pentru adăugări! Îți dau dreptate în acest caz. Am avut impresia că parcul de ”bulgăroaice” e mult mai mare, de ordinul sutelor de mii.
o sa avem parcurile si reprezentantele pline de masini noi... fara proprietar!
Ar fi oricum interesant de aflat cîte mai sînt înmatriculate-n Bulgaria acum.
@demin2609: Predicțiile tale pesimiste nu cred că se vor adeveri, indiferent de evoluțiile politice - părerea mea doar poate, evident.
Fiindcă nivelul de trai al românilor a crescut totuși - chiar dacă mai puțin decît al multinaționalelor de la noi - și-n plus restricțiile anunțate pt mașinile vechi (nu doar în capitală) sînt alt factor care pune serios pe gînduri potențialii amatori de second-hand-uri.
...Conduse pînă acum, evident, de cîte un/o pensionar/ă din Germania max. 5.000 km/an. :-) (n.b.: Incredibilă-n continuare naivitatea unora - un nene, mai de la coada vacii ce-i drept, mi-a reprodus deunăzi basmul ăsta sămsăresc, după ce cumpărase un SH... bej *de la Ghermănica* - inutil de precizat că fusese TAXI acolo. Nu mult, doar 14 ani. :-)))
O țară plină de pomanagii needucați, care nu pot discerne între firimiturile aruncate ca mită electorală și efectele guvernării catastrofale. Să rânjești la 50-100 de lei în plus la salariu sau pensie dar să constați că în câteva luni inflația ne-a mâncat tuturor poate mai mult prin prețuri și rate mărite, de ajungi să cumperi mai puțin decât înainte chiar cu mai mulți bani. Să te bucuri ca un ***** că s-au dat din taxele tale câteva mii de cupoane inutile pe biciclete vândute imediat, în schimb să nu vezi orele state în trafic, banii dați în plus pe combustibilul scumpit și de acciza Ponta sau starea deplorabilă în care se zbate RATB.
Alege-i în continuare pe ăia care-ți aruncă 3 lei găuriți dar în timpul ăsta ei fură țara de sub noi toți cei care stăm acasă și vă lăsăm să votați mereu penalii, că știți mai bine de la Gâdea și Badea.
Schimbă-ți pseudonimul „Kap”. Că n-ai!