Anul 2019 a început cu dreptul pentru piața auto din România, potrivit datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Astfel, românii au înmatriculat în luna ianuarie 13.952 de mașini noi, în creștere cu 18.8% comparativ cu luna similară a anului trecut.
Datele DRPCIV arată și o creștere majoră a cotei de piață înregistrată de Dacia. Astfel, în luna ianuarie au fost înmatriculate 5.267 de unități Dacia, în creștere cu aproape 46%, corespunzător unei cote de piață de aproape 38%.
Cei de la Renault au înregistrat însă o creștere și mai mare, de 70%, după ce au înmatriculat 1.231 de unități, cu care ocupă locul doi în clasamentul pe mărci. Podiumul este completat de Ford cu 995 de unități (+19%), în timp ce Skoda este pe locul 4 la mică distanță cu 936 de unități (+3.43%).
În mod surprinzător, luna ianuarie a adus și o scădere semnificativă în dreptul celor de la Volkswagen. Germanii au înmatriculat doar 790 de unități în țara noastră, cu aproape 27% mai puține decât în perioada similară a anului trecut.
La polul opus, mărcile Ferrari, Maserati sau DS au înmatriculat doar câte o unitate, în timp ce Lamborghini are doi noi proprietari în țara noastră.
Cei de la Bentley au înmatriculat 3 unități, în timp ce Porsche s-a oprit la pragul de 4 unități, iar Alfa Romeo la 6 unități.Via DRPCIV
Ar fi interesant de aflat si cate second s-au inmatriculat in ianuarie. Mai mult, la cele second ar fi interesanta o statistica si pe nr. de ani. Zic asta pentru ca poti aduce o masina de un an, cu putini km, care a fost de prezentare si pe care o poti lua la un pret bun. Cu toate acestea intra la second.
Bravo Dacia!
@Gigi daca te uiti atent cele mai vandute sunt masinile ieftine - ceva normal pentru firme! De aia lipsesc cele enumerate de tine.
@ Costel e buna motorina ca mai gasesti un camionagiu mai un mecanic de locomotiva si te descurci, la benzina e mai greu!
Dacă te uitai numai pe articolele de pe AM (alea de care se tot împiedică unii) aflai că Dacia produce constant de ani buni 300 și ceva de mii de mașini anual. Plus o grămadă de motoare și ansambluri care sunt montate prin diverse alte uzine. Cei de la Ford deși au avut producții mult mai mici și foarte fluctuante au fost cel puțin la fel de vocali.
Părerile despre ”amărăștenii” cu Dacia păstrează-le, ele vorbesc mai mult despre tine.
cand am spus amarasteni m-am referit la cei din vest ca la noi e greu sa faci diferenta. Poate fi despre mine, despre tine sau oricare altul. Unul care isi ia Logan nou sau isi ia o masina la mana a doua este in aceeasi categorie (conform dex amarastean = om negajit , sarac). Iti spun eu ca fac un efort financiar pentru acea masina.
Oare cati din cei care lauda loganul pe aici, daca ar avea 15000 euro disponibili pentru o masina si-ar cumpara logan?
Se pare ca unora le place sa fie cautati de scame pe sacou sau uita ca in democratie parerile pot fi diferite. Numai in comunism era unanimitate dar se uita repede!
Datul cu părerea e liber, dar rămâne cum am stabilit mai sus la ultima frază.