Infiniti a devenit în această săptămână ultimul constructor care își anunță planurile pentru electrificarea gamei de modele.
În cazul brandului premium al celor de la Nissan, punctul de referință va fi atins în 2021, atunci când Infiniti va lansa doar mașini electrice sau echipate cu range-extender. Astfel, Infiniti va prelua sistemul range extender e-Power de la Nissan, care presupune extinderea autonomiei mașinii electrice prin adăugarea unui motor pe benzină care are ca unic rol generarea de energie electrică pentru alimentarea acumulatorului.
Singura excepție de la această regulă va fi Infiniti QX80. SUV-ul utilizează în prezent un motor V8 de 5.6 litri, iar scenariul plauzibil este că acesta să fie înlocuit de un motor VC-T de 2.0 litri cu 4 cilindri. Unitatea de tip VC-T (Variable Compression-Turbocharged) este primul propulsor turbo din lume cu raport variabil al compresiei.
Astfel, raportul de compresie a amestecului carburant-aer în cilindri este variabil (se poate situa între 8:1 atunci când șoferul cere performanță și 14:1 atunci când e nevoie de eficiență maximă) și oferă practic un propulsor cu mai multe "personalități" în funcție de circumstanțe.
Japonezii anticipează că, până în 2025, jumătate dintre unitățile Infiniti vor fi electrice sau cu range-extender.
În această săptămână, niponii au prezentat Infiniti Q Inspiration (foto), un concept care anticipează viitoarea linie de design a constructorului, însă acesta nu are propulsie electrică, ci un motor VC-T.
Via Infiniti
Comentarii (0)