CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Un studiu online derulat în Germania a relevat faptul că încrederea consumatorilor în marca Volkswagen și în celelalte produse ale concernului nu a scăzut substanțial în urma scandalului Dieselgate. Potrivit Reuters, un sondaj online derulat de compania Prophet, specializată în domeniul cercetării de piață, 65% dintre persoanele intervievate au considerat că Volkswagen face mașini excelente, arată studiul independent.
Vorbim despre două treimi din cele 1.000 de persoane care au răspuns la sondaj, iar aceștia au fost fie 100% de acord, fie în mare parte de acord că scandalul Dieselgate este exagerat și că Volkswagen face mașini excelente. Dintre cei intervievați, 63% au declarat că întreaga problemă va fi uitată în curând și că eticheta "Fabricat în Germania" nu va fi afectată de acest scandal.
Chiar și așa, unii germani au răspuns la acest sondaj considerând că problemele întâmpinate de Volkswagen, cu scandalul Dieselgate în frunte, ar ptuea să afecteze alte afaceri care depind de reputația țării pentru fiabilitate și excelență în inginerie. Industria auto are peste 750.000 de locuri de muncă doar în Germania, iar politicienii, cu Angela Merkel în frunte, încearcă să susțină sectorul pentru a proteja respectivele locuri de muncă.Via Automotive News (înreg.) | Reuters
Patrioti, nationalisti!
Isi iubesc tara indiferent de greutatile prin care trece la un moment dat!
De asta Germania prospera!
VW o sa treaca peste hopul de acum. Oricum, vor iesi intariti din criza asta.
Vorbeam aseara cu prietenarii mei din Cluj, la motoare... catu-i Ardealul, no-ti vedea oameni seriosi sa uite cine stie a face masini!
Numa' rahatilor de frantuji si alora de-si cumpara Dacii le e ciuda de succesul VW!
Da' de crapat, o sa crape capra voastra...
Gresala se iarta si se trece cu vederea............dar in ziua de azi minciuna si inselatoria au mari probleme si nu o sa se uite usor si la proportiile scandalului e posibil sa ajunga ca si compania dacia.....sau ca opel.
Singurele probleme reale o reprezinta cei care urasc VW (cata, nemtii ...), care acum au un motiv in plus sa dea comentarii negative, si cei care se gandesc la mediul inconjurator mai mult decat la confortul si economiile personale.
Dacă sunt așa de mulțumiți de ale lor VW, de ce, tot la un raport online, în satisfacția clienților sunt praf?
Foarte bine...cumpărați mașini cu motoare euro 4 cu softuri păcălici care la vw sunt motoare euro 5 și 6.
Plătiți prostălăilor în continuare că economia Jegmaniei trebui să duduie și cu banii voștri. Succes !!
@ all Trebuie să înțelegeți că grupul VW a inșelat nu doar în ceea ce privește emisiile de noxe. A înșelat prin măsluirea testelor, a înșelat prin publicitate mincinoasă, a vândut și a câștigat mai mult înșelând prin toate cele de mai sus. În detrimentul altor producători.
Lucrez in germania de ceva vreme si am vazut destule, daca si romanul ar fi asa patriot am duceo si noi f bine,dar noi ne-am vandut toata tara.
Rusine celor de la VW dar germani sunt germani pentru ca isi iubesc tara
@Vali hai nu mai spune, asta cu satisfactia e din jd power cumva ? Daca satisfactia ar fi asa mica masinile vw nu ar fi asa de bine vandute in germania sau europa. In Europa sunt no1 de f mult timp in vanzari. Sa stii ca vanzarile reflecta si satisfactia clientilor, cum spuneam in europa vw este nr1 in vanzari de ceva timp( vorbind aici de masini noi). Daca sunt de mult nr1 in europa inseamna ca acei clienti cand isi schimba masina , raman tot pe vw - asta inseamna ca au fost multumiti/satisfacuti de masina , nimeni nu cumpara fortat o masina noua.
Acum e mai clar cu satisfactia? Sau inca credeti in sondaje jd power culese de la diversi din raportarea asa ziselor probleme.. una era asa citez : covorasul de cauciuc era stramb . Jd power este doar un sondaj, poate clientul raporteaza o problema minora dar asta nu inseamna ca nu e satisfacut de masina. Daca nu ar fi , ar vinde-o iar urmatoarea cu siguranta nu ar fi vw. Dar uite ca tot vw cumpara clientii europeni.
@bathur Stai linistita nu este nici primul nici ultimul care a mintit, vezi GM , toyota . Toti au facut diverse constienti , de dragul vanzarilor. Dramatic ce sa zic.
Până la urmă, se va ȋntâmpla…firescul. Nu v-am tot spus că, ȋncet-ȋncet, vâlvătaia se va stinge și lumea va uita de la mână până la gură? Furtul s-a preschimbat, de-a lungul secolelor, ȋn “fiecare se descurcă cum poate” (ȋn dauna semenilor, evident). Ȋn termeni auto, fiind blindat cu atributul “intelectual”, se numește “influență” sau “inspirație”. Așa, de amorul artei, dacă ne referim la geneza lui Volkswagen, Broscuța (1938) cică s-ar fi tras din seria aerodinamică V570p2-77-87-97 a cehilor de la Tatra (1933-1936), dar Porsche Typ 12 (1932) este creditat ca adevăratul precursor al “mașinii poporului” german, numai că faimosul inginer al lui Hitler a preluat o idee mai veche a ungurului Bela Barenyi (1925), dar tot mai precoce a fost…evreul Josef Ganz (1923), care, la rândul lui, s-a bazat, ȋn studiile sale, pe conceptul austriacului Rumpler, anume Tropfenwagen (1921), a cărui formă fusese prefigurată de…ALFA (Romeo) 40/60 HP Aerodinamica Prototype (1914). Noi vorbim astăzi despre falsificarea testelor de emisii sau despre tăinuirea consumului real. Apă de ploaie! Alții au furat…istoria și tot nu și-au pierdut locul rezervat ȋn templul celebrității, la care ne plecăm cu venerație.
Atunci când producătorul pune o piesă proastă pe mașină îl afectează numai pe clientul respectiv, dar când minte despre consum/poluare îi afectează pe toți oamenii de pe planetă.
Minciuna e foarte gravă și trebuie să fie penalizată. De aceea nu l-a votat lumea pe Ponta. De aceea trebuie să cumpărăm mașini de la producătorii cinstiți.
La noi în România, mașinile produse de grupul Volkswagen beneficiază de o rețea extinsă de service-uri auto. Mărcile japoneze nu au acest avantaj, din nefericire.
la subiect acuma, ramane sa vedem pana la urma cine le mai cumpara, cand vedem cifrele la sfarsitul anului. nemtii sigur nu ;)
Daca esti curios, poti citi un articol facut pe un studiu bazat pe PROBLEMELE LA MOTOR, nu pe satisfactia clientului, ca tie asta nu-ti prieste:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html
Si tot despre fiabilitate:
https://www.yahoo.com/autos/s/consumer-reports--2014-car-reliability-survey-finds-japan-on-top-164529371.html?nf=1
Deci bai Dorele, degeaba tot zici tu ca germanii sunt mari si tari, ca pe la ei nu prea vezi VW, BMW si Audi mai vechi de 5 ani care sa nu aiba abonament la service.
Ia uita-te tu putin la studiile ADAC din Germania si zi-mi ca marci germane mai vechi de 10 ani gasesti in topul fiabilitatii. ZIC TOPUL FIABILITATII, nu satisfactia clientului, sper ca stii care e diferenta.
Dupa ce te luminezi putin mai da sfaturi la altii, paa atunci i-ati tu jafuri de masini germane la mana a saptea si cu KM dati inapoi.
Daca as avea de ales intre Golf Variant si Auris Touring Sport, ar fi cea mai usoara alegere: AURIS, fara sa ma gandesc o secunda.
Nu-i deranjeaza nici miile de emigranti care sufoca europa atata timp cat pot fi folositi ca mana de lucru extrem de ieftina pentru acele munci pe care ei, rasa superioara, se cred nedemni sa le presteze. De ce i-ar deranja o minciuna ordinara de pe urma careia statul german a incasat milioane de euro? De ce i-ar deranja faptul ca milioane de fraieri (subsemnatul se numara printre ei) au crezut ca, cel putin din punct de vedere industrial seriozitatea germana, nu reprezinta un basm.
Câteva zile am numărat triada Passat - Vectra/Insignia - Mondeo.
Da, VW face mașini foarte bune, dar obsesia românilor depășește orice limite și asta e ce ne enervează pe mulți. Nu că VW face mașini foarte bune, ci că românii au o obsesie nebunească pentru VW și cu astfel de oameni rar poți purta vreo discuție obiectivă.
Revenind, mi-a dat 150 de Passat-uri, 57 Mondeo și 53 Vectra/Insignia.
Problema e că la clasa compactă, Golf are mari probleme. Am numărat Golf - Astra - Focus. Golf de la IV în sus și Astra de la G în sus ca să fie corect față de Focus care a apărut în 1998. Escort e foarte rar. De asemenea, pentru că Focus și Astra au variante sedan foarte iubite la noi, pentru Golf am numărat și Bora/Jetta (oarecum varianta sedan a lui Golf).
Mi-a dat 85 la Golf, 73 la Focus și 115 la Astra! În clasa compactă, e greu tare pentru Golf. Mai ales că e plină țara de Astra G și H. Iar pentru G garantez eu că avem una în familie de 7 ani. Mașina asta e pur și simplu un tanc pe roți. Nu s-a stricat nimic în afară de consumabile, e din 2002 și are 241.000 km. Foarte mulți alți posesori de G sunt la fel de mulțumiți.
Eu am avut Opel, Renault și acum am Ford. Mă enervează românii obsedați de VW pentru că își arată prostia prin obsesia lor, dar VW nu are nicio vină. Și nu îl scot din ecuație la o viitoare achiziție.
http://www.cheatsheet.com/automobiles/10-cars-that-will-basically-never-die.html/11/
Pana la urma nu cred ca trebuie sa-i judecam foarte tare pe romani. Asa cum am sustinut si cu alta ocazie, anumite deprinderi ale consumatorului sunt cauzate de conditiile socio-economice ale unui anumit spatiu si de intinderea acetora in timp. Discutam la un moment data, daca nu ma inseala memoria tot cu tine, despre motivele pentru care romanii prefera masinile in trei volume si spuneam atunci ca dat fiind faptul ca atata vreme cat generatii la rand pe strazile romaniei au circulat masini cu aspect de berlina, in mentalul colectiv s-a impamantenit ca pur si simplu "daca nu-i berlina, nu-i masina"! Ei bine, apetenta romanilor pentru lucrurile germane, ar tot cauze istorico-sociale... Sa nu uitam ca, vrem nu vrem sa recunosatem tehnologia a ajuns in Romania pe filiera germana. In Transilvania aflata primele cai ferate au fost construite de austrieci, primele poduri au fost construite de firme din Austria cu meseriasi de origine germana. Sasii in Transilvania au fost primii industriasi, de la manufacturi si pana la fabrici. In Vechiul Regat industrializatea a inceput pe vremea lui Carol I, rege german. La toate realizarile industriale dar si la constructiile publice au lucrat echipe de mesteri germani. Cum sa nu ramana in mentalul colectiv al unui neam de agricultori (ne place sau nu) faptul ca lucru nemtesc e lucru bun cand, de la surb si pana la piese, materiale si scule extrem de importante, toti termeni tehnici au in romania denumire de origine germana. Bunicii au povestit copiilor ca au folosit in razboaie tunuri Krupp, trase de camioane Skoda (marca nu apartina unei firme germne dar exemplul mi se pare bun in ceea ce priveste apetenta romanilor pentru ea), cum la ei la fabrica era un mester neamt care i-a invatat meserie si astfel se formeaza obiceiuri extrem de greu de schimbat.. Daca la asta mai pui si faptul ca legenda spune ca si acea expresie utilizata de toti atunci cand vrem sa spunem ca totul este in regula, provine de la initialele numelui unui oarecare Otto Klain, responsabil tocmai cu verificare calitatii intr-una dintre uzinele americane de automobile, cred ca lucrurile trebuie luate ca atare!
Cine a mers cu o masina a unei marci din grup nu prea mai da inapoi.
Hater gonna hate, dar astea-s facts.
Das Auto.
anii '60
PS. mai iesi din casa...mai pune mana pe o carte, ceva
Logic și cu sens. Nu am gândit așa. Mulțumesc!
http://www.informatiiauto.ro/marcile-japoneze-conduc-in-clasamentul-satisfactiei-clientilor-sid6214.html
Studiul J.D. Power este unul extrem de complex care ia in considerare o sumedenie de factori cum ar fi preturile la modele, calitatea serviciilor, procesul birocratic al actelor, termenul de livrare si calitatea produselor. Acum poate intelegi.
Altceva nu mai zic :
http://bihorstiri.ro/toyota-din-nou-locul-1-mondial-la-vanzari-auto/
Asta in aprilie 2015......dar cum VW a plonjat tamai nepotrivit in jos chiar acum la sfarsit de an, e cam greu sa ocupe macar locul 2 :)))).Intrebari ? Multumesc anticipat !
Din punctul meu de vedere sunt niste aspecte de luat in considerare cand discutam de masini:
1. Comportament rutier - nemtii castiga detasat din punctul meu de vedere pentru ca au know how-ul si anume Porsche, BMW, Mercedes, Audi sau pentru fini cunoscatori Auto Union
2. Siguranta - luand in considerare planurile de descarcerare ale masinilor cu evidentierea ranforsarilor, am fost impresionat de Volvo XC90 din 2015 detalii aici http://csb.acr.ro/descarca-cartea-de-salvare/ . pentru mine testele EuroNcap fara aceste planuri de ranforsare ale masinilor nu au rost...se vede clar ca acest xc90 exceleaza si la testele de siguranta . Spre deosebire de bmw si mercedes care nu au nici macar un stalp ranforsat pe masini ce pleaca de la 60-70 k . ca sa intelegem mai bine aceste masini sunt ca niste constructii fara structura de rezistenta adecvata pe care autoritatile o trec cu vederea...Dar sa stam linistiti ca si Toyota sau Citroen construesc masini fara ranforsari.
2. Calitate si confort - la acest aspect exceleaza si conduc clasamentul din punctul meu de vedere constructorii consacrati din Germania si UK. Ceea ce mi se pare deranjant ca si consumator este faptul ca, constructorii auto ce vand in Europa nu sunt obligati sa construiasca scaunele auto cu avizul medicilor pentru sanatatea spatelui. Sunt doar 3 producatori auto ce au scaune acreditate de medici Mercedes cu cele mai multe modele, VW doar cu Golf 7, Pasat B8 2015, si Phaeton si Opel cu cateva modele plus constructorul de scaune Recaro. Detalii aici: http://www.agr-ev.de/de/geprueft-und-empfohlen/produkte/50-autositze
3. Fiabilitate & piata second hand - piata second hand este din punctul meu de vedere un barometru al fiabilitatii masinilor, iar pe de alta parte nu poti sa folosesti tehnologie de ultima ora, fara sa trebuiasca sa faci "ajustari" pe parcurs, poti sa obtii fiabilitate cu tehnologii cunoscute pe baza carora ai review-uri. Punct.
4. Pret - mereu o batalie murdara, unde fiecare taie unde nu se vede....
Concluzie: daca este sa faci o analiza pertinenta este foarte greu sa alegi o masina obiectiv, asa ca multa lume alege subiectiv, adica pe principiul mi-a placut sau nu, sau cea mai eficienta alegere subiectiva - barometrul pietei second hand, unde nu stiu de ce sunt preferate masinile nemtesti :)
Daca noi ca romani am sti sa tinem unii la altii cum o fac nemtii, englezii sau orice natie civilizata de pe pamantul asta, am fi cel putin la nivel de Europa de Vest la ora actuala. Sa nu uitam ca noi insine ne suntem cei mai mari dusmani. Noi l-am tradat pe Mihai Viteazul si pe Ioan Cuza. Tot noi am adus in cele din urma un rege german sa puna ordine in mizeria si debandada din tara.
Toti oamenii de cultura s-au format la Paris, Viena, Roma sau Berlin. Nu stiu de unde atata ura pentru nemti dar mai ales de unde atata ura pentru unul de acelasi sange si limba cu tine. Sunt departe de tara de multi ani si una din cele mai crunte intrebari pe care mi le pun aproape zilnic este de ce noi nu putem, cand in alte parti este atat de simplu. Este inclinatia noastra spre furt, inca de mici copii? De unde vine ura asta adanca a unuia fata de altul?
Eu cred ca cheia dezbinarii noastre este aici. Uitati-va pe site-ul asta, cu cata ura de cea mai inalta puritate privesc fanaticii de masini franceze pe oricare spune ceva bun despre VW. Pana la un punct il inteleg pe idiotul ala de mai sus care ridica in slavi Ardealul si-i pute orice e moldovenesc sau regatean. Este reactia instictiva cand dai de nespalarea si ura ardenta a unuia din sud. Si totusi. Sa nu uitam ca toti suntem oameni si cu totii gresim. Chiar si tu bai ardelene.
Am fost si eu ani de zile ca si "ardeleanul" de mai sus. Asta pana am dat de bucuresteni in stainatate in fata carora ardelenii le aratau cea mai mare "prietenie" si "respect". N-am sa uit poate niciodata durerea cu care o bucuresteanca mi-a spus cum au facut-o niste timisoreni "civilizati" sa planga. Chiar trebuie sa ajungem aici? Pana cand? Bucurestenii in general sunt tare la locul lor cand sunt intre alti romani in strainatate. Oare nu pot fi si asa acasa in Romania?
Astazi avem televiziune si internet. Access instant la informatie. Chiar nu vede nimeni ca e cazul sa punem toate diferentele (stupide) de-o parte si sa strangem randurile? Sunt altele mult mai rele pe lumea asta care ne ameninta. Mai grav si mai si mai profund decat VW contra Renault sau vorba iute din regat si vorba domoala din Ardeal.
Da, e un moment greu pentru VW dar eu cred ca vor sti cum sa treaca peste asta. Iar noi daca suntem baieti destepti am putea chiar invata ceva din asta.
Felicitiari ! Vino sa-ti ridici premiul: o bere ceheasca virtuala.
Cu toata stima, dar la care " ardelean de mai sus", te referi. Si care-i treaba cu ura fata de Ardeal? Daca nu am citit eu atent, imi cer scuze.
@mowgli
Corect! Am afirmat eu contrariul?
@Moldovean
E doar un punct de vedere. Nu ca nu ai avea si tu dreptate, Doamne fereste!
Cat despre ura fata de Ardeal, pot sa-ti spun ca la Tohan (Zarnesti) au venit "venetici" literalmente din toata tara. Cred ca atunci, copil fiind, am simtit pentru prima oara pe pielea mea ce inseamna sa te urasca unul din toata inima doar pentru ca existi. Copii din familia aia erau din sud. Cu timpul, dupa ce s-au calmat si au vazut ca nimeni n-are de fapt nimic cu ei s-au dat pe brazda si s-au integrat perfect cu ceilalti.
@mowgli, merci :) Cand merg sa iau bere, imi place sa iau cate-o doza de un fel de prin toata lumea. De la cehi pana acum imi place Staropramen, Kozel si Pilsner Urquell. De la berea asta am invatat sa-i zic lui nevasta-mea "kozelka" daca ma calca pe bec :) Tu ai de la mine un Guiness :) Deocamdata tot virtual :)
Vad ca va dati pe brazda. Bine ca recunoasteti cine face masini bune si cine da cu pietre aiurea.
De cite ori v-am tot spus eu ca frantujii put de la distanta... aia ar trebui interzisi pentru IQ insuficient
Servus!
@mishazaitev
Cred ca o sa-i rog pe aia de la motoare sa bage niste holiday la boxe...
se sparge Cluju de ris :)))
CUMPARATI COPII CE MASINI DORITI NU INTELEG DE CE ATATA VANZOLEALA FARA ROST
CAT DESPRE W SA-I LASAM SA SE BALACEASCA IN MOCIRLA LOR
SI SA VORBIM DE MASINI SI DE CE NU DESPRE MIRACOLUL VOLVO RESUSCITATI DE CHINEZI DAR HOTARATI SA FACA MASINI
SAU ALTI PRODUCATORI FIE FRANCEZI FIE ITALIENI
@zarnesteanu,
La a cata berica te aflii cand postezi balarii pe AM ? Scuzati offtopicul , dar ..... :))))
Vad ca hatereala e in floare pe aici, turma lunga coasa scurta.
Sunt cam nauc si nu mai am coerenta sa particip calitativ la aceasta discutie.
Dar as dori sa felicit prietenii Auto Market pentru parerile pertinente si argumentate. Poate va suna prea personal dar pentru prima data de cativa ani incoace pana si comentariile lui Zarnesteanu mi se par umane, echilibrate si coincid cu opiniile mele.
Strict pe subiect, mai spun ce am spus acum 2 ani: mi-am luat Golf 7 pentru ca mi-a placut enorm nivelul de finisare si pentru ca era singura cutie automata respectabila la acel moment (eu nu merg 100k pe an astfel ca nu ma interereseaza ca nu ma va tine 500k de km).
Ca au mintit nu ma intereseaza catusi de putin. Nu sunt fanatic ci doar realist. Au mintit toti, si o fac si acum, dar nu am aflat noi.
Nu imi pasa nici ca au furat statul roman. Pentru ca, indirect, aleatoriu, o meritam. Ne furam noi intre noi, de ce nu ne-ar fura si altii. Ba parca mai bine ar fura ei decat imbuibatii nostri.
Aaaaaaaaaaa...... Scuze! Costica! Ardeleanul a carei incultura ar face sa paleasca de invidie orice baiat de baiat din Ferentexas! Ha ha ha ! Am comis impardonabila eroare de a nu-i observa elucubratiile.
@costica
Flacau, se pare ca si faptul ca te ignor te supara. Altfel nu se explica referirea pe care o faci la mine, fara ca eu sa-ti fi facut onoarea de a ma cobori la nivelul tau si de a te baga in seama. Ei bine, s-ar sparge de ras doar cei care-ti seamana la capitolul incultura. CuljuL ti-ar sugera sa te mai duci un pic pe la scoala si sa inveti cate ceva despre articolul hotarat. Cu exprimarea asta manelistica te-ai descurca foarte bine la o nunta tiganeasca din Timisoara si Guta ti-ar acorda cu draga inima niste autografe pe care sa le pui in rama.
Eu sunt fix in aceeasi situatie cu tine, mai putin cutia automata. Cu toate astea, da-mi voie sa te intreb, daca avea pe masina softul buclucas si, in urma rechemarii in service menite sa rezolve problema puterea masinii tale ar scadea cu vreo 10 cai, tot asa de putin te-ar deranja faptul ca au mintit? Ori daca, atunci cand iti vei vinde masina (probabil se va intampla si asta) vei constata ca vei obtine un pret mai mic datorita unei reticiente pe piata sh datorata acestui scandal? Nu de alta, dar cu riscul de a fi acuzat de paranoia, in ultima vreme mi-au sarit foarte des in ochi Toyotele cu numere rosii....
Mai, sa stii ca ma gandesc serios, dar astept cativa ani sa mi se invecheasca VW-ul si cum asta dureaza cativa ani nu prea pot sa fug. -::)). Fii pe pace, probleme au toate masinile din lume,atata vreme cat nu ne mai saturam de tehnologie. Si apropos de geamuri, la VW-ul meu de productie extrem de recenta, uneori, cand dau touch ca inchid geamul, acesta se redeschide automat cand ajunge in rama de sus.... Ce sa vezi... Cealalta masina pe care o am, o japoneza, nu are touch...
No, no...
Cind ma gindeam ca te-ai potolit, iar ai luat-o cu cultura..
Aici se vorbea de masini.
Ca la noi, in Cluj, oamenii stiu in ce masini sa aiba incredere si in care nu.
Acuma, daca tu te simti iar obligat sa imi tii o lectie cum ii cu cultura frantuza si cu rablele lor, ce-ti pot zice?
Hai, mai baga ceva despre cit ii de grozav citroen DC si nu stiu care reno.
io si cu ardelenii mei merem cu nemtii
da nu ma supar daca tu vrei citroen si trupa holiday
Tu probabil ai acumulat multe frustrari in viata si de aici grija asta permanenta de a te da mult mai destept decat esti. Inainte sa mi te adresezi te-am bagat eu cumva in seama? Ti-am adresat un singur cuvant? Acum ce sa fac daca tu n-ai alta treaba decat sa te dai rotund.
Cat de grozav a fost DC au spus-o altii mult mai destepti ca noi amandoi, dar in mod cert nu suficient de destepti ca sa se ridice la nivelul tau intelectual.
Si inca ceva, baietel, folosirea articolului hotarat nu inseamna "cultura". Daca tie asa ti se pare, asta dovedeste cat de limitat esti.
Si nu mai vorbi in numele ardelenilor. Nu de alta, dar ii faci de ras! Singurul ardelean care s-ar mandri cu un asa sustinator ar fi Nicolae Guta!
Eu vorbesc de masini, tu de articolul hotarit.
Nu-i bai, net-ul le ingaduie pe toate.
io n-am zis ca vorbesc in numele ardelenilor, da te asigur ca aia de-i cunosc nu-si cumpara zornaieli frantuzesti si nici nu asculta trupele tale tari, gen holidai
da pe subiect: ia cauta mata in statisticile de vinzari pe judete - ca au mai aparut din astea pe ici, pe colo...
ce-o sa vezi: Ardealu cumpara masini nemtesti. rare sa fie japoneze, coreene sau (doamne feri!) vreo Dacie. Frantuzesti isi cumpara aia de vin din regat si asculta mirei matieu
io atit am avut sa spun: noi, ardelenii, cu masinile nemtesti. ne plac nemtii si nu punem la suflet ca unii frantuziti crapa de ciuda si dau lectii de articol hotarit si "cultura" pe forumuri pentru ca n-au argumente
Si repet, am mari dubi ca a-i fi ardelean.
zici ca nu ti-i ciuda, da atita te-ai infierbintat, ca nu mai nimeri tastatura, dragu de tine
sezi blind !
io nu-mi amintesc sa te fi jignit. parca tu le-ai scris pe alea cu
incult, manelist, ghertoi..
de luat, m-am luat doar de frantuji, da aici as vrea sa-l vad pe ala care suporta natia aia de rahat
acu, ca ai marturisit ca ai masina nemteasca, mai vii de acasa
poate si prietenii de la motoare or sa-si schimbe parerea
no, hai vina la noi, la Cluj...
eu iti inoiesc invitatia cu drag!
In al cincilea rand, chiar nu poti sa intelegi ca nu dau doi bani pe ce cred sau zic "prietenii de la motoar". Oricum nu pot sa nu-ti remarc obsesia infantila de a impartasii cu prietenii discutiile de pe forum. Iti marturisesc ca esti mult prea nesemnificativ pentru a face obiectul celei mai lipsite conversatii pe care as purta-o cu un prieten al meu. Auzi tu, sa n-am alta treaba decat sa discut despre toti frustratii cu care interactionez pe forumuri cand iau pauza la munca?!!! Ha ha ha!
Zici ca ti-am zis manelist.... Pai nu sunt, bre Costica, manelistii indragostiti de masini jarmane? Nu sunt ei aia care nu vor sa auda de alte marci? P-aici pe la noi, pe Dambovita, 99% din masinile cu numar de Bulgaria din care bubuie maneaua, sunt "jarmane, flacau! Acu' nu-mi baga textul ala ca voi ardelenii sunteti mai putini manelisti ca iar am sa-ti reamintesc unde se afla palatul familiei regale Cioaba si de unde se trage Guta. Chiar nu iti dai seama cat de bine semeni cu ei adoptand atitudinea pe care o adopti? Am zis si "incult". Dar spune-mi tu cum poate fi catalogat unul care zice ca natiunea care a dat cei mai multi premianti nobel pentru literatura, nu inseamna nimic in cultura si civilizatia europeana? Dar unu' care se da destept, instruit si cult, dar nu stie sa scrie romaneste? Am scris si "ghertoi", corect! Dar nu am facut referire directa la tine. Am spus doar ca toti ghertoii pe care i-am cunoscut aveau masini germane? Si pana la urma, repet, tot ce am zis a fost pentru ca te-ai trezit vorbind la adresa mea.
Prin urmare, mai Costica, vezi-ti fratioare de treaba ta si nu te mai baga in seama. N-ai decat sa spui cate enormitati vrei, e treaba ta. Dar atata timp cat vei face referire la mine, asteapta-te sa te descriu asa cume esti.