Vânzările de maşini electrice continuă să crească într-un ritm bun, însă reprezintă în continuare doar o mică parte din piaţa globală de maşini.
Constructorii sunt însă pe punctul de a lansa game diversificate de modele electrice pentru a putea respecta noile norme de emisii care vor intra în vigoare în 2021, iar autonomiile de 400 - 500 de kilometri încep deja să devină obişnuite. Maşinile electrice au însă nevoie şi de o reţea cât mai vastă de puncte de încărcare, pentru ca şoferii să nu fie îngrijoraţi de lipsa opţiunilor pentru încărcarea bateriei.
În acest scop, BMW, Mercedes, Ford şi Volkswagen au semnat un acord pentru dezvoltarea unei reţele de staţii de încărcare "ultra-rapidă" cu capacitatea de până la 350 kW. Construcţia reţelei va începe în 2017 cu 400 de staţii de încărcare amplasate pe autostrăzile din Europa, iar obiectivul este că până în 2020 să existe câteva mii de astfel de staţii pe Bătrânul Continent.
Reţeaua este bazată pe standardul de încărcare Combined Charging System (CCS), compatibil cu cele mai recente modele de maşini electrice şi cu viitoarele modele care vor apărea pe piaţă. Constructorii afirmă că aceste staţii pot încărca o maşină electrică "într-o fracţiune din timpul necesar în prezent".De altfel, reţeaua va fi mai puternică decât celebrul Supercharger de 145 kW oferit de Tesla Motors, dar şi decât reţeaua cu capacitatea de 150 kW inaugurată recent în Elveţia. În România, cea mai puternică staţie de încărcare este de tip fastcharge DC şi are 50 kW, însă cele mai multe staţii sunt de tip AC de 22 kW.
Obiectivul este ca proprietarii de maşini electrice să aibă la dispoziţie o vastă reţea de staţii de încărcare, astfel încât călătoriile pe distanţe lungi să nu mai reprezinte o problemă din punct de vedere al autonomiei. În acest fel, constructorii spera să impulsioneze şi mai mult vânzarea de maşini electrice.
Via Ford
Oricate dureri de inima ar avea unii, germanii dau tonul in industria auto.
bateriile cum vor duce pe termen lung incarcari multiple din astea super rapide? durata de viata a bateriilor ar putea avea de suferit destul de mult.
CCS a invins. Inclusiv Tesla va trece la standardul CCS. Intre Supercharger Tesla si CCS sunt diferente relativ mici cand vine vorba de interfata. CCS ul are 2 pini in plus
@hans ce tot vorbesti acolo ? CCS e standardul recomandat de UE. Nu e o gaselnita nemtesca.