Anul 2018 a fost un adevărat fiasco pentru Jaguar Land Rover, grupul fiind puternic afectat de vânzările diesel slabe și de incertitudinea legată de Brexit.
Constructorul a raportat pierderi uriașe de circa 3.8 miliarde de euro în ultimul trimestru din 2018, în ciuda eforturilor sale de reducere a costurilor.
Vânzările și veniturile au fost și ele în scădere pe final de 2018, iar acest an este unul crucial pentru Jaguar Land Rover.
La începutul lui 2019, JLR anunțase că va concedia circa 10% dintre angajații din Marea Britanie, adică aproximativ 4.500 de oameni.
Patronii de Tata Motors au transmis că vor să redreseze situația JLR prin reduceri drastice ale costurilor și continuarea programelor de economii. Astfel, în următorul an și jumătate, JLR ar urma să economisească aproximativ 3.5 miliarde de euro.
Jaguar Land Rover a anunțat recent că pregătește un plan de investiții masive în următoarea perioadă. Britanicii vor să lanseze 4 modele noi în 5 ani și, în plus, fiecare model din grup ar urma să primească o generație nouă până în 2024.
Via Automotive News
Vor deschide insa, in curand fabrica JLR din Slovacia, la Nitra, unde vor da de lucru .....EUROPENILOR in timp ce ......acasa vor face concendieri MASIVE.
Acelasi lucru se poate spune si despre NISSAN si fabrica lor din U.K. - Sunderland unde majoritatea locuitorilor au votat (sic!) BREXIT-ul.
Urmeaza BMW, TOYOTA, MAZDA, FORD, s.a....?!
P.S. I-Pace este un model electric foarte reusit, cu tractiune 4x4, dar in conditiile BREXIT mai degraba cumperi o japoneza electrica decat una britanica....