Mitsubishi Motors ar putea plăti scump decizia de a truca testele de consum pentru modelele eK Wagon şi eK Space, dar mai ales pentru cele 468.000 de unităţi Dayz şi Dayz Roox produse pentru Nissan.
Într-un interval de numai 24 de ore, acţiunile producătorului japonez pe bursă de la Tokyo s-au prăbuşit cu 31% şi au şters 2.5 miliarde de euro din valoarea companiei, care în prezent a ajuns la numai 4.5 miliarde de euro. Compania are în prezent rezerve de cash în valoare de numai 3.5 miliarde de euro, care s-ar putea dovedi insuficiente pentru a acoperi numeroasele costuri pentru remedierea problemelor.
Constructorul analizează în prezent dacă există modele vândute în afara Japoniei care să fie implicate în acest scandal şi a început deja să analizeze principalele costuri pe care le va înregistra. În primul rând, este posibil ca statul japonez să solicite celor de la Mitsubishi recuperarea unor scutiri de taxe acordate tocmai datorită faptului că modelele în cauza afişau consumuri mici de carburant.În al doilea rând, este posibil ca Nissan să solicite despăgubiri majore pentru a-şi acoperi pierderile financiare şi de imagine din cauza acestui scandal în care este implicată fără nicio vină şi chiar să renunţe la colaborarea cu Mitsubishi, iar în al treilea rând clienţii şi statul japonez ar putea da compania în judecată pentru a obţine daune materiale.
Costurile totale ar putea depăşi cu mult rezervele de cash ale companiei, caz în care singura soluţie va fi o infuzie de capital din partea grupului de companii Mitsubishi. Grupul Mitsubishi este alcătuit din numeroase companii care activează în diverse ramuri ale industriei, cum ar fi Mitsubishi Heavy Industries, care produce avioane, componente pentru industria spaţială sau nave maritime.
De altfel, în 2004 şi 2005, companiile din grup au ajutat Mitsubishi Motors cu bani pentru a evita falimentul după ce constructorul a admis că a ascuns în mod intenţionat defecte majore de siguranţă ale modelelor sale.
Via Bloomberg
Inca mai cred ca e o conspiratie la nivel mondial. NWO vor sa faca sa dispara masinile cu motoare cu ardere interna sau vor sa mareasca taxele... ceva rau oricum. :-X
ocaua-mica sans frontiere ! sa-nceapa circu'....
Taxele se pot mări și fără conspirații, știi cum? Simplu, se anunță că se măresc taxele.
Au facut cateva modele cel putin interesante.
Bine, ma refeream asa grosso modo la taxe, dar ma gandeam la tot felul de interdictii; vezi ca de ceva vreme is cu ochi pe diesel-uri; ba sa nu intre in centrul oraselor, ba sa le interzica de tot; Ma refeream ca aceste scandaluri ofera PRETEXTE de a introduce interdictii.
P.S. Eu de bine de rau am maini cu motoare otto, dar na, pt altii
Un scandal de genul emisiilor ii va pune probabil pe butuci, insa doar daca conglomeratul nu doreste sa plateasca amenziile si sa continue sa investeasca dupa in brand. La japonezi nu e ca-n in SUA sau Europa. Majoritatea conglomeratelor isi au baza acum mai bine de o suta de ani, in Japonia inca feudala a secolului XIX. De atunci si pana acum nu au prea dat faliment firme. Plus ca majoritatea conglomeratelor se ajuta si intre ele la nevoie (cam ca in cazul marilor familii mafiote din SUA-exagerand, normal).
Pacat ca EVO a fost aruncat la gunoi si ca Pajero e doar o umbra a ceea ce era acum 20 de ani si mai bine. Acum nu e nici un SUV foarte potent si nu e nici la nivelul celor europene, coreene si americane la finisaje, motorizari, dotari etc.
Cand a aparut 3000GT-ul, era un avion. Aerodinamica variabile, tractiune si directie integrala, bi-turbo si un aspect de supercar.
EVO-ul e o legenda de 20 de ani. Un Lancer EVO era la fel de rapid pe circuit ca un Ferrari 360. Pe ploaia sau macadam era aproape imbatabil. Pacat de tot potentialul asta.
Oricum sunt prea multi producatori si e prea greu sa alegi o masina.
Sa ramana maxim vreo 5 si as fi multumit =))
Sper sa-i cumpere Carlos GHOSN sa-i scoata la suprafata. Legendele japoneze nu trebuie sa moara.
In alta ordine de idei, gama Mitsu este invechita din simplul fapt ca nu traieste neaparat din vanzarea de automobile. Mitsubishi isi baga mainile inclusiv prin Nikon, asta ca fapt divers. Iar pe partea de SUV-uri hibride si electrice, vand foarte bine si au masini competitive. Au preferat sa investeasca in asa ceva in loc de sedanuri sau hatchback-uri de clasa compacta.
Daca va disparea VW sau va intra in faliment (ceea ce nu cred ca se va intampla), atunci imi voi face griji.